Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple uppdaterar OS X – Tigern har släppts lös


Simon Grabiec

Rekommendera Poster

Simon Grabiec

Apple uppdaterar OS X – Tigern har släppts lös

 

Apple har precis släppt ut Tiger, nästa stora uppdatering av OS X som också heter 10.4. De största nyheterna är förstås Spotlight och Dashboard, men det finns även massor (och då menar vi massor) av annat rykande hett.

 

>> Läs hela nyheten på MacWorld.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Det är synd att de där eländiga MS IIS servern ska vara så slö.

Jag måste ladda om flera gånger för att se sidan, och vänta i någon minut. :(

 

Jojo, Tiger verkar hejdlöst kraftfull, inte bara p.g.a. många nya funktioner utan framför allt p.g.a. alla förbättringar av själva kärnan av Tiger vilket kommer att betyda fler kraftfulla applikationer och ett snabbare OS.

 

Det ska bli intressant att studera nya benchmarks t.ex., med andra ord.

Jag funderar nu på om jag ska beställa redan nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anton Österberg

Jag som alltid har undrat vilken BSD OS X bygger på, nu fick jag svar på det :) Någon som vet om kärnan är uppdaterad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anton Österberg

Svenska Apple (apple.se alltså) verkar vara lite efter.

pantherbox_20040701.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tok sin tid innen Apple Norge også klarte å oppdatere, men det er jo i orden nå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska bli spännande med quicktime 7 o corevideo!

 

Om man köpte panter, får man nån rabatt på tigern då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag som alltid har undrat vilken BSD OS X bygger på, nu fick jag svar på det :) Någon som vet om kärnan är uppdaterad?

Det bygger på BSD4.4 Lite som samtliga BSDs bygger på; däremot är vissa delar mer lika freebsd (och kärnan har delar av freebsd i sig) men det bygger på samtliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple är i vanlig ordning stora i käften och full av skitsnack, "tigern är lös" kan man läsa på Apples hemsida bara för att få reda på att man nu kan förhandsbeställa den, och i vanlig ordning så är väl leveransproblem att vänta när det gäller en Apple produkt. Jag gissar att dom som beställer nu kommer att få sitt exemplar någon gång i mitten av maj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är synd att de där eländiga MS IIS servern ska vara så slö.

Jag måste ladda om flera gånger för att se sidan, och vänta i någon minut. :(

Använd en riktig webläsare istället för Safari ditt pucko.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är synd att de där eländiga MS IIS servern ska vara så slö.

Jag måste ladda om flera gånger för att se sidan, och vänta i någon minut. :(

Använd en riktig webläsare istället för Safari ditt pucko.

Lägg av nu Reefer! Den här tråden måste inte spåra ur nu bara för att du är på dåligt humör. Uppför dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta tycker jag är ganska koolt!

 

Firewall Stealth Mode

Enjoy even greater security from hackers by ensuring that any uninvited traffic receives no response — not even an acknowledgment that your computer exists.

Hittas pa featuresidan hos Apple under security.

 

Inte för att jag nagonsin blivit utsatt men alla sager ju att hotet mot macen ökar. Sa i förebyggande syfte ar väl detta mycket bra. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är synd att de där eländiga MS IIS servern ska vara så slö.

Jag måste ladda om flera gånger för att se sidan, och vänta i någon minut. :(

Använd en riktig webläsare istället för Safari ditt pucko.

Lägg av nu Reefer! Den här tråden måste inte spåra ur nu bara för att du är på dåligt humör. Uppför dig.

Ja, det börjar låta som idg´s sandlåde-språk man hittar på deras kommentarsidor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta tycker jag är ganska koolt!

 

Firewall Stealth Mode

Enjoy even greater security from hackers by ensuring that any uninvited traffic receives no response — not even an acknowledgment that your computer exists.

Hittas pa featuresidan hos Apple under security.

 

Inte för att jag nagonsin blivit utsatt men alla sager ju att hotet mot macen ökar. Sa i förebyggande syfte ar väl detta mycket bra.  :D

Även känd som Safari Pr0n Browser Edition. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även känd som Safari Pr0n Browser Edition. ;)

:D Sa det finns redan i systemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som om Sherlock inte existerar längre...har mina aningar om att Dashboard skulle ersätt Sherlock slagit in? Helt klart ett smidigare sätt iaf, nu kan man slänga bort Kom-ihåg-lappar, kalkylator och lite annat från dockan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som om Sherlock inte existerar längre...har mina aningar om att Dashboard skulle ersätt Sherlock slagit in? Helt klart ett smidigare sätt iaf, nu kan man slänga bort Kom-ihåg-lappar, kalkylator och lite annat från dockan

I alla versioner av Tiger jag har sett har Sherlock funnits. Apple skryter inte så mycket om det längre, bara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul! Jag väntar dock med att uppdatera. Väntar ut alla fel det blir med tredjepartsprogram och pluggar. Alla som t.ex. kör mycket Cubase, Logic, FCP bör ta det lugnt.

 

Hur är det med QT. Jag har pro-licens idag. Måste jag köpa ny pro-licens för nya QT? Bara en sån sak liksom...Eller kan jag behålla mitt gamla QT-pro och fortsätta köra det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det med QT. Jag har pro-licens idag. Måste jag köpa ny pro-licens för nya QT? Bara en sån sak liksom...Eller kan jag behålla mitt gamla QT-pro och fortsätta köra det?

Förra gangen, dvs fran version 5 till 6 var jag tvungen att betala en uppgraderingsavgift. Det är säkert samma sak nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul! Jag väntar dock med att uppdatera. Väntar ut alla fel det blir med tredjepartsprogram och pluggar. Alla som t.ex. kör mycket Cubase, Logic, FCP bör ta det lugnt.

 

Hur är det med QT. Jag har pro-licens idag. Måste jag köpa ny pro-licens för nya QT? Bara en sån sak liksom...Eller kan jag behålla mitt gamla QT-pro och fortsätta köra det?

PRO-nyckeln för QT6 kommer inte att funka i QT7, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som om Sherlock inte existerar längre...har mina aningar om att Dashboard skulle ersätt Sherlock slagit in? Helt klart ett smidigare sätt iaf, nu kan man slänga bort Kom-ihåg-lappar, kalkylator och lite annat från dockan

Jag begrep aldrig vad Sherlock skulle vara bra för. Har aldrig någonsin använt det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här. Sherlock var och är helt värdelöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som om Sherlock inte existerar längre...har mina aningar om att Dashboard skulle ersätt Sherlock slagit in? [...]

Spotlight menar du väl? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...