Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Söker en app. för automatisk inspelning av alla samtal


BertL

Rekommendera Poster

Du har rätt. Jag läste fel på årtalet de började räkna.

(Vette fåglarna varifrån jag fick 2009 ifrån :fundersam: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan man bara göra i Nordkorea och liknande stater.

 

Logiken kräver ju dessutom att man då också måste förbjuda all inspelningfunktion i en mobil - även memo etc (man kan ju spela in samtal i rummet annars - med ond avsikt). Kameran måste också förbjudas, den kan ju användas av pedofiler som fotar nakna barn på badstranden, fota upp under kjolar på fik av pervon, ta hemliga bilder (självutlösare/time-lapse) vid möten, fota in genom fönster hemma hos folk och kändisar specifikt, etc, etc.

Och hur gör vi med uppringningsfunktionen? Man kan ju använda den till att fjärrutlösa bomber, ringa och hota folk till livet, sprida klassificerade hemligheter från försvaret (spioneri), förtala människor, planera bankrån, etc, etc. Samtalsfunktionen måste nog spärras på telefoner om logiken du har ska fungera :-D

 

 

Ja, jag tycker att det vore bättre om den lagstiftande församlingen förbjöd funktionen. Det bör helt enkelt inte vara tillåten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha - sorry. Men det är ju redan olagligt - behövs inga nya lagar i detta fall. Buggning är olagligt så det ryker om det - bara polisen med speciellt tillstånd får bugga och avlyssna teletrafik.

 

Det handlar om en inspelningsfunktion som är osynlig för användaren, inte en inspelningsfunktion generellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det något mer du inte förstår? Varför man inte får köpa skjutvapen på ICA till exempel? Varför vapenlagarna inte tillåter att du går beväpnad på Stureplan?

 

Det handlar om en inspelningsfunktion som är osynlig för användaren, inte en inspelningsfunktion generellt.

Jag tolkade det ett tag som att du generellt tyckte det var fel att kunna spela in, men sista meningen klargjorde en del.

 

Aha - sorry. Men det är ju redan olagligt - behövs inga nya lagar i detta fall. Buggning är olagligt så det ryker om det - bara polisen med speciellt tillstånd får bugga och avlyssna teletrafik.

Och just därför bör telefontillverkare som erbjuder funktionen inspelning av samtal vara noga med att användaren är medveten om när/var/hur samtal spelas in, så att ingen obehörig missbrukar funktionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
113Nilsson

Finns ju lite klumpigare varianter http://www.digilive.se/FSV-U2.htm

 

Inte så dumt alls, faktiskt. Jag ska genomföra telefonintervjuer i ett bokskrivarprojekt, och hoppas på att enheten som de säljer kan fungera på en gammal iPhone 3. Har mailat säljaren och ställt lite frågor om enheten. Dock något dyr... :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

appen finns till android

där du kan spela in ditt samtal, du kan inte fjärr styra den appen för att sen kunna lysna på samtaalet på någon annas telefon.

 

appen är väldigt bra för bl.a. kvinnor som blir hotade av sin man eller om någon blir hotad.

du väljer själv om du vill spela in samtalet för då trycker du på svara och spela in samtal.

du kan även förprogramera vissa nummer så den skall spela in alla samtal till och från det numret.

appen heter ultimate voice recorder

 

förstår inte varför denna app inte kan finnas till iphone.

jag har nu blivit tvungen att skaffa ett nytt nummer till min iphone och använder mitt gamla nummer i min android för att kunna spela in hoten jag får.

jag tror inte ni fattar vad det är att vara hotad. ni snackar en massa skit om saker ni inte förstår. och blandar in helt irelevanta saker i diskutionen.

vill man bugga någon så är det ju bara att få telefonen hackad så kan du styra den helt enkelt. men det är ju en helt annan diskussion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...