Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macworlds forum uselt?


lappen71

Rekommendera Poster

Hur kan det komma sig att ett forum om Mac produkter inte fungerar optimalt på dessa?

Dom problem jag har är.

1: För att gå in i en tråd med en iPad måste jag trycka två ggr innan jag kommer in i tråden.

2: När jag trycker på citera knappen kraschar Safari varje gång.

3: Eftersom jag inte kan citera så trycker jag i Snabbsvars rutan och markören börjar blinka men jag kan inte skriva. Utan jag måste trycka på knappen för att gömma tangent bordet och sen trycka upp det igen för att kunna skriva.

4: Har jag tur och är snabb hinner jag få iväg inlägget innan Safari kraschar igen ( har redan kraschat 2ggr)

Det är så att jag avstår från att surfa in på Macworld på min iPad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 82
  • Created
  • Senaste svar

5: Jag kan inte heller trycka på redigera utan att Safari kraschar.

6: Jag gör radbyte så att inte inläggen ska bli grötiga men när jag postar försvinner det och allt slås ihop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Måste vara fel på din iPad, upplever inte de problem du beskriver.

Testat återställa den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gjort alla standard åtgärder som man ska göra såsom starta om,rensa cache,återställa,återställa utan att lägga in utan säkerhetskopia.Allt detta utan någon skillnad så nu har jag tröttnat att försöka rätta till det.Inget annat forum uppvisar dessa fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma problem, undviker iPaden när jag ska besöka forumet utifall jag vill göra ett inlägg.

 

Lappen 71 skriver:

1: För att gå in i en tråd med en iPad måste jag trycka två ggr innan jag kommer in i tråden.

SÅ ÄR DET IOFS PÅ ALLA WEBBSIDOR FÖR MIG, ALLTID TRYCKA 2 GGR. JÄTTEKONSTIGT!

 

2: När jag trycker på citera knappen kraschar Safari varje gång.

PRECIS, KANSKE EN GÅNG PÅ TIO SÅ FUNKAR DET UTAN KRASCH.

 

3: Eftersom jag inte kan citera så trycker jag i Snabbsvars rutan och markören börjar blinka men jag kan inte skriva. Utan jag måste trycka på knappen för att gömma tangent bordet och sen trycka upp det igen för att kunna skriva.

JA, SÅ ÄR DET. JÄTTEKONSTIGT OCH BARA PÅ MWF

 

4: Har jag tur och är snabb hinner jag få iväg inlägget innan Safari kraschar igen ( har redan kraschat 2ggr)

?? DET HAR JAG DOCK INTE UPPLEVT

 

Det är så att jag avstår från att surfa in på Macworld på min iPad.

INSTÄMMER!

 

5: Jag kan inte heller trycka på redigera utan att Safari kraschar.

SAMMA HÄR

 

6: Jag gör radbyte så att inte inläggen ska bli grötiga men när jag postar försvinner det och allt slås ihop

KÄNNER INTE IGEN DET, OM JAG NU LYCKAS SKRIVA IN NÅT INLÄGG FÖRSTÅS!

 

HAR FÖR ÖVRIGT VIDTAGIT SAMMA ÅTGÄRDER! PROBLEMEN KVARSTÅR

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så det betyder att det är fel på våra iPad för forumet kan det inte vara fel på ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Förklara då varför dessa problem inte uppstår på min iPad 2.

Det enda problem jag har, är när jag ska modera en anmälan, men det är inget stort problem, och drabbar mig som moderator. Mitt Safari har aldrig krånglat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte heller några problem med min iPad 1. Lustigt känns som det blir olika med olika versioner av safari.Har ni som har problem testat en annan webbläsare. Är det då samma problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte heller några problem med min iPad 1. Lustigt känns som det blir olika med olika versioner av safari.Har ni som har problem testat en annan webbläsare. Är det då samma problem?

 

Laddade ner google chrome på ipaden. Detta inlägg skrivs i den, utan mankemang!

Lustigt! Standardwebbläsaren Safari som finns med per automatik funkar inte, däremot verkar chrome funka?

Nu ska jag väl inte ropa hej än, men får väl köra med chrome istället. Synd, gillar eg safari bättre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så det betyder att det är fel på våra iPad för forumet kan det inte vara fel på

 

Ja, faktiskt. En webbläsare ska inte krascha oberoende av hur dåligt hemsidan är kodad.

 

Tala om för Apple så att de kan rätta buggen: http://www.apple.com/feedback/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej Telly81 det är inte min iPad det är fel på utan Safar i såfall.Men eftersom jag gjort alla standardåtgärder an jag inte se hur felet kan ligga där heller.För det krånglar inte på något annat forum heller som tex 99mac,minhembio mm mm.Därav min ironiska kommentar att det inte kan vara Macworlds fel.

Nu gillar jag integrationen med läslistor,iCloud-flikar,bokmärken så ett byte är inte ens att tänka på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade en läsare med blockering av annonser, så här ser det ut:post-67957-005436200 1362217879_thumb.jpg

 

Detta skrivet på paddan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej Telly81 det är inte min iPad det är fel på utan Safar i såfall.

 

Visst är det Safari det är fel på, Jag tänkte mig Safari som en del av helheten med en iPad, för du kan ju inte köpa en iPad utan Safari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Appen hittade jag i AppStore, Apple för ipads

post-67957-008327900 1362218096_thumb.jpg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej Telly81 jag ser inte det som en helhet eftersom det går att installera många olika webbläsare på en iPad.

 

 

 

 

 

 

 

 

Är det en helhet så kommer Konkurrensverket att göra samma sak som Microsoft råkade ut för

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu skriver jag i MBA;n, gillar eg inte att skriva o greja i ipaden. den är utmärkt att surfa runt med men jobbig att göra grejer i, tycker jag.

 

Iaf webbläsaren med inbyggd AdBlock har jag alltså laddat ner på iPaden. Den funkar att använda men får nog bli mer van med den, den känns knöligare än både safari o chrome. Google Sök är iaf inbyggd i den, sökmotorn där det räcker att skriva namnet på sidan verkar lika. Får väl köra på med den, när reklamen blir tröttsamt jobbig att se. Jag tycker det är alltför j-a lätt att komma åt att trycka på någon reklam när jag använder ipaden, och rätt som det är så blir hela skärmen reklam - bara för att jag råkade snudda lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha denna gång gick det att få till ett rejält rad byte.

 

Vet att jag kritiserat 99mac's nya forum men nu kan jag bara hänvisa till det för hur ett forum ska fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag tror att denna forum-motor är gammal eller bara usel. Om man t.ex. klistrar in kopierad text från andra ställen - t.ex. Texredigeraren - så blir texten gigantisk. En del korkskallar tror då att man medvetet formaterat texten så :-D Pinsamt. (gäller Mac - vet inte hur det är i iOS i detta fall)

 

Notering: Om en sajt inte funkar med iOS och Safari kan man ju säga att det är fel på sajten - även om det är Safari som det egentligen är fel på :-D. Det är som MS IE förr - sajter som inte funkade för dennna då totalt dominerande läsare ansågs felaktiga - även om det var MS IE som var åt skogen - alltid åt skogen med egna standarder som inte följde www-konsortiet.

Om en sajt inte funkar med typ flera hundra miljoner enheter så måste man nog anpassa sig till enheterna och inte förvänta sig att flera hundra kiljoner ska byta till Android eller skaffa ny läsare till sin iOS-burk. Det är inte rättvist, men rättvisa har inget med verkligheten att göra :-D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej Telly81 jag ser inte det som en helhet eftersom det går att installera många olika webbläsare på en iPad.

Det är klart det är en helhet. Det kom ju alltihop i samma kartong, eller hur.

 

Är det en helhet så kommer Konkurrensverket att göra samma sak som Microsoft råkade ut för

Det är ju inte en odelbar enhet. I Microsoft-fallet var Explorer odelbar från Windows. Om du läser på litet så kommer du att hitta många fler skillnader. :)

 

Klart slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade en läsare med blockering av annonser, så här ser det ut:post-67957-005436200 1362217879_thumb.jpg

 

Detta skrivet på paddan

 

 

Appen hittade jag i AppStore, Apple för ipads

post-67957-008327900 1362218096_thumb.jpg

 

 

 

nu skriver jag i MBA;n, gillar eg inte att skriva o greja i ipaden. den är utmärkt att surfa runt med men jobbig att göra grejer i, tycker jag.

 

Iaf webbläsaren med inbyggd AdBlock har jag alltså laddat ner på iPaden. Den funkar att använda men får nog bli mer van med den, den känns knöligare än både safari o chrome. Google Sök är iaf inbyggd i den, sökmotorn där det räcker att skriva namnet på sidan verkar lika. Får väl köra på med den, när reklamen blir tröttsamt jobbig att se. Jag tycker det är alltför j-a lätt att komma åt att trycka på någon reklam när jag använder ipaden, och rätt som det är så blir hela skärmen reklam - bara för att jag råkade snudda lite.

 

dessa svar kom i fel tråd av misstag, de hör eg hemma i tråden https://forum.macworld.se/topic/156409-tele2s-reklam/page__pid__1610910#entry1610910

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart det är en helhet. Det kom ju alltihop i samma kartong, eller hur.

 

Det är ju inte en odelbar enhet. I Microsoft-fallet var Explorer odelbar från Windows. Om du läser på litet så kommer du att hitta många fler skillnader. :)

 

Klart slut.

 

 

 

Ja du tycker det men det tycker INTE jag.

För som du resonerar kan man säga att har man fel på blåtanden är det fel på iPad:en,har man fel på mailen är det iPad:en det är fel på.

Har man fel på Hitta mina vänner så är det iPad:en det är fel på.

Till skillnad på dig så skiljer jag på programvaran och hårdvaran.

I detta fall är det fel på Safari i iPaden och inte själva iPad:en.

Så det så

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du tycker det men det tycker INTE jag.

För som du resonerar kan man säga att har man fel på blåtanden är det fel på iPad:en,har man fel på mailen är det iPad:en det är fel på.

Har man fel på Hitta mina vänner så är det iPad:en det är fel på.

Till skillnad på dig så skiljer jag på programvaran och hårdvaran.

I detta fall är det fel på Safari i iPaden och inte själva iPad:en.

Så det så

 

 

 

Var i hela friden skulle jag ha påstått att det skulle vara HÅRDVARAN det är fel på? Svar: INGENSTANS.

Läs om och läs rätt.

 

Redan i mitt första inlägg konstaterade jag att det var webbläsaren (i detta fall Safari) som det var fel på. Det är mjukvara.

 

Att skriva program är mitt yrke. (Program är mjukvara, för den som inte förstår, eller inte vill förstå.)

 

Slutdiskuterat för min del, det leder ingenstans.

 

Något som skulle kunna leda någonstans är att rapportera till Apple. Har du gjort det? Länken tipsade jag om tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var i hela friden skulle jag ha påstått att det skulle vara HÅRDVARAN det är fel på? Svar: INGENSTANS.

Läs om och läs rätt.

 

Redan i mitt första inlägg konstaterade jag att det var webbläsaren (i detta fall Safari) som det var fel på. Det är mjukvara.

 

Att skriva program är mitt yrke. (Program är mjukvara, för den som inte förstår, eller inte vill förstå.)

 

Slutdiskuterat för min del, det leder ingenstans.

 

Något som skulle kunna leda någonstans är att rapportera till Apple. Har du gjort det? Länken tipsade jag om tidigare.

 

Därför att du hänvisar till iPad som helhet och det är en hårdvara och inte mjukvara.

Vad du jobbar bryr jag mig inte om utan för min del får du jobba som kassör på Konsum.

Gjorde du ett försök till att hävda att dit yrke skulle ha någon sorts tyngd i dina argument?

Med tanke på hur Safari (program) fungerar misslyckades du fatalt.

 

 

Gör mig en tjänst kommentera inte i framtiden på mina inlägg om du inte gillar mina repliker.

 

Jag har problem med Safari på min iPad och om du inte har några handgripliga lösningar att komma med undanber jag mig din kommentarer totalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför att du hänvisar till iPad som helhet och det är en hårdvara och inte mjukvara.

Vad du jobbar bryr jag mig inte om utan för min del får du jobba som kassör på Konsum.

Gjorde du ett försök till att hävda att dit yrke skulle ha någon sorts tyngd i dina argument?

Med tanke på hur Safari (program) fungerar misslyckades du fatalt.

 

 

Gör mig en tjänst kommentera inte i framtiden på mina inlägg om du inte gillar mina repliker.

 

Jag har problem med Safari på min iPad och om du inte har några handgripliga lösningar att komma med undanber jag mig din kommentarer totalt.

 

????? chockadskeptisk.gifchockadskeptisk.gifchockadskeptisk.gif

Probemet med safari må vi måhända dela men..., all dialog kring ett problem är väl det som detta forum är till för? crossfingers.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något som skulle kunna leda någonstans är att rapportera till Apple. Har du gjort det? Länken tipsade jag om tidigare.

Jag har problem med Safari på min iPad och om du inte har några handgripliga lösningar att komma med undanber jag mig din kommentarer totalt.

Nog sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...