Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macworlds forum uselt?


lappen71

Rekommendera Poster

Nog sagt.

 

 

Du kom inte med något konkret sätt att lösa mitt problem utan hänvisar till en länk.

Hur vet du att jag inte redan felanmält det?

Naturligtvis har jag gjort det och jag har gjort det för länge sen men verkar det som att det är löst eller?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 82
  • Created
  • Senaste svar

Nu har jag återställt min iPad utan säkerhetskopia och det som fungerar felfritt av mina punkter då är att citera utan att krascha..Alla andra fel finns fortfarande kvar så det blir till att sluta svara på inlägg med iPad utan det år jag göra från datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har installerat chrome på paddan och kan bara konstatera att forumsidan kraschar med den också när jag ska göra inlägg.

Så det spelar ingen roll. Det här skriver jag på nedanstående webbläsare, vilket oxå besparar mig massa reklam. post-67957-032849100 1362331724_thumb.jpg

 

Däremot har inte sökmotorfunktionen något minne i den. Vilket är retsamt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Hmm, märkligt. Jag vet att vi hade liknande problem med iPad för länge sedan men att vi fick det bättre med tiden, och jag har inte märkt något med varken iPhone eller iPad när jag använt forumet. Jag kan inte minnas att jag fått några rapporter om det heller på länge. Är det här något som bara dykt upp helt plötsligt?

 

Hur som helst så är en uppdatering av forumets mjukvara på gång nu och det borde avhjälpa problemen, utvecklarna sitter med det nu. Det kommer dröja lite då vi har en del utveckling kvar och sedan behöver det testas, men jag återkommer när jag vet ett mer exakt datum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, märkligt. Jag vet att vi hade liknande problem med iPad för länge sedan men att vi fick det bättre med tiden, och jag har inte märkt något med varken iPhone eller iPad när jag använt forumet. Jag kan inte minnas att jag fått några rapporter om det heller på länge. Är det här något som bara dykt upp helt plötsligt?

 

Hur som helst så är en uppdatering av forumets mjukvara på gång nu och det borde avhjälpa problemen, utvecklarna sitter med det nu. Det kommer dröja lite då vi har en del utveckling kvar och sedan behöver det testas, men jag återkommer när jag vet ett mer exakt datum.

 

 

 

Det har alltid varit så för mig med varierande grad av symptomer på fel.

Men jag har helt enkelt accepterat det för jag vet att inget kan vara perfekt men nu är det så många saker som gjort att jag reagerat.

Som att det inte går att citera och det är en viktig del i när man skriver i ett forum.

 

Eftersom ni nu ska uppgradera mjukvaran i forumet så får vi hoppas att bekymren försvinner :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Eftersom ni nu ska uppgradera mjukvaran i forumet så får vi hoppas att bekymren försvinner :)

 

Ja, annars får vi kolla vidare på det. Alltid besvärligt med strul som bara drabbar vissa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Förresten, ni som har problem. Det skulle vara jättebra att veta vilken version av iOS och vilken modell av iPad det gäller (ingen som har problem med iPhone?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPad 2 iOS 6.1.2

 

Med iPhone 5 iOS 6.1.2 kan jag inte ens logga in på mobilversionen av forumet.

Växlar jag till vanliga forumet kan jag logga in och alla dom problem som finns på iPad upplevs inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

iPad 2 iOS 6.1.2

 

Med iPhone 5 iOS 6.1.2 kan jag inte ens logga in på mobilversionen av forumet.

Växlar jag till vanliga forumet kan jag logga in och alla dom problem som finns på iPad upplevs inte.

 

Suck. Det första jag testade när jag såg den här tråden var att köra forumet med min iPhone 5, iOS 6.1.2. Och det fungerade så klart utmärkt för mig...

 

Nåväl, vi är medvetna om det och ska kolla på det när vi uppgraderar. Räcker det inte med en ny version av forumet får vi titta vidare på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att Lappen71 (och vissa andra) har någon app som stör? (Har inte en aning om vilken det skulle vara).

 

Är det skillnad om man kör via WiFi eller inte?

 

Är det skillnad på operatör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att Lappen71 (och vissa andra) har någon app som stör? (Har inte en aning om vilken det skulle vara).

 

Är det skillnad om man kör via WiFi eller inte?

 

Är det skillnad på operatör?

 

Eftersom min iPad 2 har bara Wifi så går det inte att testa andra lösningar.

Har haft den som sagt helt ren och då inga andra appar installerade utan dom som följer med,med säkerhetskopian och alla appar.

T.o.m haft den jailbreakad för att se om det gjorde någon skillnad men icke.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom min iPad 2 har bara Wifi så går det inte att testa andra lösningar.

Har haft den som sagt helt ren och då inga andra appar installerade utan dom som följer med,med säkerhetskopian och alla appar.

T.o.m haft den jailbreakad för att se om det gjorde någon skillnad men icke.

Jag hade liknande problem med min gamla iPad 1, men då var problemen på Aftonbladets sida.

Mina problem försvann efter komplett återställning. Jag hade aldrig problem hos MacWorld.

Jag har inga problem alls på min nya iPad 4.

Det jag har börjat fundera på om paddans minne kan bli dåligt, på samma sätt som på en laptop.

Men det finns väl inga program som kan testa minnet på en padda?

 

(Det är skickat från min iPad )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriver på min telefon,

det är ett sjå :)

små knappar

Jag ej fattar

Är jag ett fån?

Snart jag mba:n fattar

Skriver då som....

Så fingrarna fnattar :)

 

Nödrimmet skrivet med iOs 6.1.2 och det funkar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPad 2 och iOS 6.2.1.

Skriver i safari, och sanna mina ord! Det funkar!?

Måste vara den där tionde gången jag beskrev om tidigare här i tråden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skickat Idag, 22:52

 

iPad 2 och iOS 6.2.1.

Skriver i chrome och det funkar. Fast det har det inte gjort alla ggr jag provat tidigare

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

iPad 2 och iOS 6.2.1.

Skriver i AdBlocker for iOS o det går bra?Bästa skrivrutan bland mina webbläsare på iPaden. Smileysarna snyggt på plats bredvid stjarnsmall.gifKänns tillförlitligast att använda när jag vill besöka forumet fr ipaden. O jag slipper reklamen crossfingers.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Skriver det här i Safari, iPad mini, iOS 6.1, alltså inte den senaste (6.1.2). Verkar funka bra, men vad mycket reklam det är här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Fick en inbjudan till Magine och tydligen använder den någon del av Safari eller nått.Och naturligtvis så kraschade Magine hela tiden så jag var tvungen att återställa min iPad och det tog 3 till antalet innan det började fungera.Till följd att nu försvann ett problem på Macworld också så nu går det att trycka på citera utan att Safari kraschar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick en inbjudan till Magine och tydligen använder den någon del av Safari eller nått.Och naturligtvis så kraschade Magine hela tiden så jag var tvungen att återställa min iPad och det tog 3 till antalet innan det började fungera.Till följd att nu försvann ett problem på Macworld också så nu går det att trycka på citera utan att Safari kraschar.

 

Ta om det där, jag förstår inte riktigt vad du gjorde.

 

Retar mig ju så att sidan kraschar varje gång jag trycker på citera när jag använder iPaden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha glöm det felet har återuppstått.

Jag återställde min iPad 3ggr utan att lägga in säkerhetskopian.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nu börjat jag verkligen tröttna på detta forum med dess programvara. Det går inte att få till radbyte när man skriver inlägg om man inte redigerar dom i efterhand.Men det är inte alltid det fungerar det heller utan det blir bara ett enda stort stycke.

Ni kanske ska ta och snacka med 99mac får dom har ett forum som fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu börjat jag verkligen tröttna på detta forum med dess programvara. Det går inte att få till radbyte när man skriver inlägg om man inte redigerar dom i efterhand.Men det är inte alltid det fungerar det heller utan det blir bara ett enda stort stycke.

Ni kanske ska ta och snacka med 99mac får dom har ett forum som fungerar.

Jag kan göra radbyten utan problem. Se här.

 

Det beror antagligen på webbläsare/operativsystem, ange gärna när du har problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör med appen macworld till paddan och 5,an.

Det funkar jättebra paddan är 4 retina, och bägge är senaste iOS.

Mitt tips är att använda appen såklart, dessutom i princip reklamfri.

Men det är lite oanständigt i navigeringen bara men man lär sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan göra radbyten utan problem. Se här.

 

Det beror antagligen på webbläsare/operativsystem, ange gärna när du har problemet.

Läs tråden från början för jag ids inte förklara allt igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1367133608[/url]' post='1621604']

Jag kör med appen macworld till paddan och 5,an.

Det funkar jättebra paddan är 4 retina, och bägge är senaste iOS.

Mitt tips är att använda appen såklart, dessutom i princip reklamfri.

Men det är lite oanständigt i navigeringen bara men man lär sig.

 

Visst skulle jag kunna använda. appen men varför gå över ån för vatten.Jag använder Safari till alla andra forum jag besöker utan problem.Det är bara Macworlds forum som krånglar och det är rent utav pinsamt.Med tanke på att det är ett forum för Mac intresserade och det fungerar inte att posta inlägg till 100% med iPad 2.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...