Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Stänger ni av er dator över natten?


David.thomsson

Stänger ni av er dator över natten?  

75 medlemmar har röstat

  1. 1. Stänger ni av eran dator under natten eller sätter ni den bara i viloläge?

    • Stänger av
    • Sätter i viloläge (fäller ner locket)


Rekommendera Poster

Stänger bara av min iMac om jag skall iväg hemifrån förutom kortare stunder för att ex åka ner till byn och handla. Den går själv i vila.

 

Att ofta slå på och av datorn helt flera gånger under t.e.x. en helg som man är hemma tror jag sliter mer på datorn än att den bara får gå i vila. Fast det beror ju på hur man använder datorn förstås.

 

Under veckan brukar jag slå på datorn direkt när jag kommer hem och stänger av den nästa dag innan jag går iväg till jobbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stänger alltid av. Sedan slår jag av strömbrytaren i störmfördelaren. Då stängs skrivare, skanner och annat av också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn (MBA) stängs ungefär aldrig av. Nätsladdar har jag två stycken, på olika platser, och de är avstängda när datorn inte är ansluten. Internet-AP-expressen kopplas ur när bostaden lämnas och ansluts vid behov. Sedan finns en strömdosa med bland annat musik-AP-express, skrivare, diverse hårddiskar och lite annat. Behövs någon av de prylarna så slås allt på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

MacBook Pro (2010)

Gör: Alltid viloläge. Om jag inte haft den i sängen på kvällen, utan laddare, då slänger jag av den. Annars är den död på morgonen.

Borde göra: Viloläge på dagarna. Stäng av på nätter.

 

iMac (late 2012)

Viloläge på dagarna. Avstängd på nätter. Går så snabbt att starta upp ändå så!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...