Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Har någon annan fått detta SMS


Tarok

Rekommendera Poster

Jag med har fått det. Men jag gick vidare med länken och kollade vad det var för otrolig lycka som den här gången råkade dimpa ner på min blombeströdda livsstig. Auktionssajten jag kom till var väl inte så värst upphetsande: några vunna iPhones osv för 17, 18 spänn och andra liknande aptitretare, egentligen bara "vardagsmat" för oss som bara har lite välförtjänt extra tur i livet.

Visst, man kan lockas klicka en eller ett par gånger, men vad man då har godkänt är sajtens användarvillkor, och det, det var något i hästväg. Man får betala, betala, betala och sedan betala. För i princip allt; för att man är medlem, för att man besvärar sajten med sin närvaro, för att man bjuder elle låter bli att bjuda, för att man är missnöjd eller nöjd, för att man vill avsluta sitt medlemsskap innan den stipulerade minimiperioden gått ut, dvs ett par hundra år, minst… med mera med mera med mera.

Villkoren är säkerligen helt olagliga i Sverige, men det vete faen vad som gäller på den där undervattensatollen, som man skrivit på kontrakt med på livstid eller mer. Kolla själva, bättre satir får man leta efter, för villkoren verkar dessutom vara maskinöversatta, åtminstone delvis, till svenska. Delvis svenska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är väl en ny typ utav falska SMS som lurar mobilanvändare eller ja, ett ytterligare lurefax devil.gif

Detta SMS kom i dag på morgonen. superirriterad.gif

 

Det kom ett SMS ifrån +447568356781 med texten: Congratulations: Your mobile number has just won £420.000 in the millions mobile promo email us on (mobprom at europe . com) o s v. Kunde inte läsa allt på den låsta skärmen på min iPhone och jag raderade det utan att öppna för att läsa det.

OBS! Detta är en VARNING för det är lurendrejeri på högsta grad!! spam.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nu har jag fått ytterligare ett sådant som jag beskrev här ovan - är det någon mer som fått sådana SMS? Jag tycker att det är mycket obehagligt när man tänker att det finns unga människor som har smartphones (i mitt fall iPhone) och då kanske inte förstår fullt ut allvaret och så klickar de på länken och kanske t o m gör/går dessa rackare till mötes vad det nu är?! superirriterad.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som fått det som mail?

(för ca 14 dagar sedan, och som jag naturligtvis inte öppnade)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...