Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som Köper iPhone 5 från AppleStore


Hunter_78

Rekommendera Poster

  • Svars 399
  • Created
  • Senaste svar

Nu ändrades det äntligen till förbereder leverans. Beställde en svart 64 30 sep med leverans 30 okt - 5 nov så dom verkar hålla vad dom lovar så här långt iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som har fått era levererade, ringer dom innan och kollar så att man är hemma eller får man en ungefärlig leveranstid i mailet? Jobbar nu i natt och den lär väl anlända imorgon och det är tveksamt att jag vaknar av att nån knackar på dörren!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som har fått era levererade, ringer dom innan och kollar så att man är hemma eller får man en ungefärlig leveranstid i mailet? Jobbar nu i natt och den lär väl anlända imorgon och det är tveksamt att jag vaknar av att nån knackar på dörren!

 

Jag fick inget klockslag att gå på, endast dag.

Tror inte man får någon ungefärligt tid.

Jag fick min levererad av DHL och dom ringde inte innan utan bara kom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som har fått era levererade, ringer dom innan och kollar så att man är hemma eller får man en ungefärlig leveranstid i mailet? Jobbar nu i natt och den lär väl anlända imorgon och det är tveksamt att jag vaknar av att nån knackar på dörren!

Det där är väldigt olika beroende på var man bor verkar det som. Jag får bara veta vilken dag, sen får man försöka hålla sig hemma.

 

Edit: Dock, i mitt fall, verkar det inte spela någon roll vem som tar emot. Igår kom vår leverans av två 64GB-femmor (svarta), och min 15-åriga dotter kvitterade dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok låter som att det får bli lite sömn till morran för min del :) Bor 5 mil norr om Göteborg så den lär väl säkerligen vara här runt lunchtid. Men vad händer om man mot förmodan inte skulle vara vaken (eller hemma) när dom är här? Vart tar paketet vägen då? Provar dom igen vid ett senare tillfälle eller lämnar dom det till någon av dhl's utlämningsställen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok låter som att det får bli lite sömn till morran för min del :) Bor 5 mil norr om Göteborg så den lär väl säkerligen vara här runt lunchtid. Men vad händer om man mot förmodan inte skulle vara vaken (eller hemma) när dom är här? Vart tar paketet vägen då? Provar dom igen vid ett senare tillfälle eller lämnar dom det till någon av dhl's utlämningsställen?

 

DHL kör ut igen annars lägger dom en lapp i lådan att du kan hämta den hos dom om det är DHL Express. Annars kan den hamna hos DHL's utlämningsställe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För TNT gäller att de lämnar en lapp där man kan ringa och bestämma ny tid för utkörning. Alternativt kan man nog hämta upp försändelsen hos dom om de ligger i närheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<br />Nu fick jag SMS och Email att det har skickat min. Hur långt tid tog det för er från att ni tagit emot SMS:et?<br />
<br /><br /><br />

 

Jag fick mitt SMS klockan 18:00 och leveransen var hos mig 11:00 dagen efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<br /><br /><br />

 

Jag fick mitt SMS klockan 18:00 och leveransen var hos mig 11:00 dagen efter.

 

 

 

Jävlar vad snabbt! Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone 5 32GB svart beställd från Apple store idag! Nu har jag 3-4 veckor väntan framför mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt att det börjar röra på sig. Håller de sig inom beräknad leveranstid för mig så blir jag nöjd. :)

 

Säljer min s3 i helgen så det hade ju varit en bonus om jag fått leverans på fredag iallafall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som har fått era levererade, ringer dom innan och kollar så att man är hemma eller får man en ungefärlig leveranstid i mailet? Jobbar nu i natt och den lär väl anlända imorgon och det är tveksamt att jag vaknar av att nån knackar på dörren!

 

DHL Express ringde innan, trots att jag ställt leverans till jobbet. Bra, till skillnad från UPS som aldrig ringer och Posten som bara skiter i att köra ut företagspaket till privatpersoner även om man är hemma på dagtid...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1351714486[/url]' post='1583093']

DHL Express ringde innan, trots att jag ställt leverans till jobbet. Bra, till skillnad från UPS som aldrig ringer och Posten som bara skiter i att köra ut företagspaket till privatpersoner även om man är hemma på dagtid...

 

Ok får hoppas att dom ringer innan dom dyker upp imorgon (om den nu kommer?) Kollade min sändningsinfo och den har gått från Eindhoven i Holland till Belgien. Gick era också den vägen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DHL Express ringde innan, trots att jag ställt leverans till jobbet. Bra, till skillnad från UPS som aldrig ringer och Posten som bara skiter i att köra ut företagspaket till privatpersoner även om man är hemma på dagtid...

Det är nog väldigt individuellt om de ringer eller ej. Budet från UPS ringde mig när det var dags för min femma att komma iaf.

 

Och Posten brukar alltid köra ut, däremot kanske man möts av en lapp i lådan att de försökt leverera. Men sist så överraskade även det gamla statliga verket - tjejen ringde innan och kollade om jag skulle vara hemma!

 

Och nu i morse så ringde Posten Logistik och kollade om jag skulle vara hemma för att ta emot en diskmaskin idag. Iofs ringde de kl 06.51, vilket väl är liiite tidigt... Men de ringde iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Levererad!!! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte mycket att säga mer än att jag fick den i förrgår. Intressant nog har de, Apple, inte tagit betalt. Ja, dvs. de drog naturligtvis av pengarna vid beställningen. Men sedan så avbröts tydligen detta efter ett antal dagar. Så pengarna landade åter på kontot. Väntade naturligtvis att de skulle när som helst upptäcka misstaget och plocka tillbaka pengarna. Men icke. Fick en faktura idag med en bekräftelse på att betalning skett.

 

Nå, skall väl ringa och se om de vill ha sina pengar. Eller kanske de redan har för mycket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte mycket att säga mer än att jag fick den i förrgår. Intressant nog har de, Apple, inte tagit betalt. Ja, dvs. de drog naturligtvis av pengarna vid beställningen. Men sedan så avbröts tydligen detta efter ett antal dagar. Så pengarna landade åter på kontot. Väntade naturligtvis att de skulle när som helst upptäcka misstaget och plocka tillbaka pengarna. Men icke. Fick en faktura idag med en bekräftelse på att betalning skett.

 

Nå, skall väl ringa och se om de vill ha sina pengar. Eller kanske de redan har för mycket?

Vänta någon dag med att ringa, för mig drogs det någon dag efter att leverans skett.

 

Och att pengarna kom tillbaks första gången var inget misstag. De preliminärbokas på ditt konto, men när säljföretaget inte skickar in en slutlig bokning på kortköpet till banken (vilket de inte gör förrän leverans i detta fall) så faller preliminärbokningen automatiskt bort efter några dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänta någon dag med att ringa, för mig drogs det någon dag efter att leverans skett.

 

Och att pengarna kom tillbaks första gången var inget misstag. De preliminärbokas på ditt konto, men när säljföretaget inte skickar in en slutlig bokning på kortköpet till banken (vilket de inte gör förrän leverans i detta fall) så faller preliminärbokningen automatiskt bort efter några dagar.

 

Jo, det var ju naturligtvis något i den stilen jag misstänkte. Att transaktionen hade en TTL ("time to live") inbyggd. Det en bra upplysning att de drar det först efter en dag efter leveransen, det visste jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TNT ska leverera min mobil och såhär står det på deras hemsida när jag spårar paketet.

 

02 Nov 2012 09:16:00 Orebro Out For Delivery.

 

Tror ni den kommer till Sundsvall idag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TNT ska leverera min mobil och såhär står det på deras hemsida när jag spårar paketet.

 

02 Nov 2012 09:16:00 Orebro Out For Delivery.

 

Tror ni den kommer till Sundsvall idag?

Tyvärr inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...