Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kommer du köpa iPhone 5


Dia2

köper du nya iphone  

116 medlemmar har röstat

  1. 1. köper du nya iphone 5

    • Så klart!!
      77
    • Nej, är missnöjd
      7
    • Nej, väntar till iPhone 5S
      21
    • Vet ej
      11


Rekommendera Poster

Kommer ni köpa nya Iphone 5 när den kommer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 65
  • Created
  • Senaste svar

Nej...alldeles för dyr, finns andra till lägre pris..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När min iPhone 4 kraschar kommer jag nog göra det - Men det är inget jag planerar med just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När min iPhone 4 kraschar kommer jag nog göra det - Men det är inget jag planerar med just nu.

Tänker precis likadant, jag har haft problem med ljudet när jag pratar i den nu på sistone. Får väl se hur länge den håller ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska köpa.. Har en superfin Samsung som jag köpte för 1,5 år sedan för 199kr ;) Frågan är om det kommer finnas abbonemang med fri surf.. Alltså efter man surfat upp trafikgränsen så stryps hastigheten...? :fundersam:

 

EDIT: Har noll koll på abbonemangsformer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet hur man stänger ned sitt abonnemang på Telias Mina sidor? Lika bra att börja käka uppsägningstid nu ju, och göra plats för femman :D. Kan inte förlänga min nuvarande abonnemangsform så... Är det samma som "Stäng SIM-kort" eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer absolut inte köpa denna.

Jag hade förväntat mig mycket mer än en utdragen iPhone 4 till utseendet.

Och baksidan var fruktansvärd, ser ut som en lucka som inte hör ihop med resten av telefonen.

 

Hårdvaran känns "jaha?" och IOS 6 kommer säkerligen funka lika bra på min 4S som på 5, oavsett "snabbare processor".

 

Näe det här var verkligen ett bottennapp i mina ögon. Nästa telefon efter min 4S blir en Galaxy S3. Det kommer kännas nyare och fräschare än en iPhone 5.

 

Fan så besviken jag blev. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan så besviken jag blev. :(

 

Ja det är ju förjäkligt med bättre batteritid, bättre färgåtergivning, snabbare processor, bättre ljud, och bättre kamera. Fast jag köper nog en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda som gör mig tveksam är att Apple knappt uppdaterade iOS till utseendet eller funktionellt längre. Det känns som att de bara står still nu. Behåller min 4S i ett år till och sedan får vi se om iOS 7 blir någon större skillnad. Annars lär det bli Windows phone 8.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ful o obekväm

Tyvärr har Apple kört i diket vad gäller formen. Jag kommer att byta upp mig från 4 till denna nya 5. Det blir nog åter en svart. Köper ny tfn vart annat år oavsett hur den gamla är.

Tråkigt nog är 5:an ÄNNU tunnare. Varför? Den är osnygg att se på och oskön att hålla i. Men va fan, jag köper inget annat märke så jag får väl stå ut i två år med 5:an :-/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda som gör mig tveksam är att Apple knappt uppdaterade iOS till utseendet eller funktionellt längre. Det känns som att de bara står still nu. Behåller min 4S i ett år till och sedan får vi se om iOS 7 blir någon större skillnad. Annars lär det bli Windows phone 8.

WP8 ser (och känns) faktiskt väldigt fräscht och stilrent! Gillar det gränssnittet skarpt, dock tycker jag Apple har lyckats bättre med iOS. Men om jag skulle köpa något anat än en iPhone skulle det vara en WP8 och absolut inte Android som jag hatar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att iPhone 5 blir toppen på Apples dominans, men sedan går det utför. Den är bra nog för att övertyga tillsammans med det starka varumärket, men i längden slår andra tillverkare Apple på fingrarna. Vänta bara när Samsung "IV" kommer. Det är den framtida marknaden på detta område som är den egentliga orsaken till att Apple bråkar i domstol, inte enskilda patentintrång. Jag ska ingen ha, den är åt hälsingland för dyr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Ett något prisbilligare alternativ är en investering i en ny iPod touch som har många av 5:ans finesser, och att behålla en äldre iPhone eller motsvarande telefon. Då får man tillgång till en hyggligt snabb manick för Facebook (heter det väl?) och andra sådana program. Körde denna variant själv några år sedan.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanligt ska alla trasha nya iprylen och tycka att den är skit, om hur besvikna de blev och att Apple borde skämmas för att inte ha återuppfunnit telefonen ännu en gång. Sen kommer försäljningsresultaten med nya rekord och nästan alla här på forumet kommer skaffa en iPhone 5.

 

Jag tyckte det var bra. Det fanns i ärlighetens namn vad jag kan tycka inte mycket mer de kunde göra... Jag är rätt sugen på den, speciellt med tanke på att skärmen är större. Men jag har en iPhone 4S och ett år kvar på mitt abonnemang så vi får se om jag kommer till skott.

 

Kan för övrigt tala om att jag jobbar med att sälja telefoner och fick nyligen för en vecka sedan en ambassadörslur från Samsung, Galaxy S III. Så jag kör med den och är tvungen att använda den varje dag på jobbet i tre månader sen kommer jag förmodligen sälja den. Så jag blir förvånad när jag hör folk prata om att de vill ha quadcore det här och bättre hårdvara etc. Det gör väldigt lite för prestandan, det är bra för att pusha app utvecklarna till mer flertrådat och liknande men det finns inga större fördelar att tillgå än så länge. På dator fronten har vi haft quadcore i flera år och fortfarande ser vi inga hexa eller octa-core förutom i vissa specialfall där det verkligen lönar sig, någon som funderat på varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir nog en ny Doro för mig nån gång i framtiden..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min 3GS jag har funkar bra och är skapligt snabb... men det blir nog en ny nu för jag fick en spricka i baksidan på min. Och jag hoppade över båder 4 och 4S för att vänta på denna. Bindningstiden gick ut i början på året. :ThumbsUp: Hej o hå...

 

Största problemet blir hur/om man kan koppla ur kameran på framsidan. Tejp?! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är supernöjd med iOS och hur fint iPhone funkar mot min Mac. 4 och 5 har faktiskt kunnat vara snyggare men att köpa något annat märke är fn inte aktuellt. Jag kommer nog att köa den 26, som jag gjorde när 3G och 4:an kom :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska köpa en 64gb upplåst i England nästa helg LÄTT!

 

Aldrig mer en operatörslåst telefon. Helt värdelöst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska köpa en 64gb upplåst i England nästa helg LÄTT!

 

Aldrig mer en operatörslåst telefon. Helt värdelöst!

 

Bara av ren nyfikenhet, självklart är olåst bäst. Men hur har operatörslåsning skapat problem för dig? Anledningen till att jag vill veta är för personliga säljargument :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med alla som klagar är att förväntningarna är så ofantligt höga på Apple. Man tror att de ska presentera "next big thing" varje gång. Hur många företag har ens gjort en "big thing". Vad är det som ni ville ha i nya iPhone som inte finns? NFC? Skärp er. Annan design? smaksak.

 

Jag ska absolut köpa iPhone 5 då jag tycker den är skitsnygg + att den har fått en större skärm. Sitter idag med en 4:a som har slöat ned dig helt.

 

Trevlig natt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jag blir förvånad när jag hör folk prata om att de vill ha quadcore det här och bättre hårdvara etc. Det gör väldigt lite för prestandan, det är bra för att pusha app utvecklarna till mer flertrådat och liknande men det finns inga större fördelar att tillgå än så länge. På dator fronten har vi haft quadcore i flera år och fortfarande ser vi inga hexa eller octa-core förutom i vissa specialfall där det verkligen lönar sig, någon som funderat på varför?

 

Det verkar som om du själv svarar på frågan: det finns inte så mycket att vinna. Problemen är flera. Dels är det inte linjärt med en ökning bara för att man stoppar in fler kärnor. Dels är det svårnyttjat redan idag med flera kärnor. Det tar tid att skriva om program så långt ned i grunden. Man måste inte bara skriva om programmen, man måste skriva de smartare, och det lönar sig inte alltid att dela upp problem i fler trådar eller i kärnor, om resultaten inte direkt avspeglar sig. Det finns också flera olika typer av möjligheter med parallella programmeringar. Det är inte självklart att lösa saker längre på ett enda sätt. Intel har nyligen presenterat en kompilator (för Windows och Linux) som försöker låta programmeraren välja mellan olika recept på fler körningar samtidigt. Detta som ett försök att öka intresset för flerkärning programmering. Då det väl ofta vid denna eller liknande typ av programmering, inte finns en gemensam lagring (shared data) måste problemen också vara väl definierade för att inte tappa bort sig. Det funkar bra för många matematiska problem. Men. När man har delad data uppstår istället problem med synkningar, när en beräkning är klar eller inte klar. För att bli användbart måste man också då ta i beräkningen hur lång tid något kan ta ...

 

Sedan kan jag tänka mig att förbindelserna mellan kärnorna måste ju också radikalt öka. Tänk dig de fall som uppstår när du bara har två personer som talar med varandra. Jämför det med att organisera sex eller åtta personer. Många förbindelser blir det ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som ni ville ha i nya iPhone som inte finns? NFC? Skärp er. Annan design? smaksak.

 

Jag skulle vilja ha en veckas batteritid som på gamla goda tiden. Hellre 15 mm tjock lur än en onödigt tunn som man måste ladda var fjärde timme. Det duger inte med att fördubbla batteritiden, den måste bli tio gånger längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja ha en veckas batteritid som på gamla goda tiden. Hellre 15 mm tjock lur än en onödigt tunn som man måste ladda var fjärde timme. Det duger inte med att fördubbla batteritiden, den måste bli tio gånger längre.

Håller med, hade kunnat vara lika tjock som 4/4s och ett rejält batteri.

Gillade att dom färgat metallen runt om också. Skulle vilja ha en i svart men får väns tills min 4:a ger upp. (på ärligt vis) försäkringsbolagen kommer väl få fullt upp nu med en massa iphones som helt plötsligt försvinner och går sönder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...