Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Garanti


Kribban

Rekommendera Poster

Är din kompis under 18 år kan de "kamma sig" då hon inte kan/får ingå avtal enligt lag.

 

Men oavsett så ska hon fått ett ärendenummer samt felbeskrivning på papper vid inlämning, vad står det på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, håll oss uppdaterade på vad som händer.

 

Men för att de ska gå vidare med felet så måste hon ha godkänt reparation och kostnadsförslag.

 

Lämnade hon in den för felsökning och de reparerade den på eget bevåg eller konstaterade de felet direkt och hon gav dom OK att ta in den för reparation?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst anonymacy

enligt henne hade hon inte godkänt reparation men jag återkommer när jag vet mer........

 

Vore bäst om hon går in här och redogör i detalj för vad som hänt och förloppet om hon vill ha bästa möjliga hjälp i ärendet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hon har varit i kontakt med konsumentombudsmannen och hon har rätt i sak. Dock så kan det ta upp till 4 månader i ett sådant här ärende och hon behöver sin dator i skolan.

 

Med tanke på att hon behöver lägga all sin tid och energi på studier och inte på att bråka med Machuset så har hon bestämt sig för att nyttja sin hemförsäkring.

 

Det är hennes eget beslut och jag hade inte gjort på det viset :armskeptisk:

 

Tack för alla hjälp och tips och det jag har lärt mig är att inte handla på Machuset utan nästa inköp blir direkt från Apple.

 

MVH Kribban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ena utesluter ju inte det andra. Betala nu och anmäl till Allmänna Reklamationsnämnden och kräv pengarna tillbaka.

 

EDIT: Och då får man behålla självrisken. Resten av pengarna tillhör försäkringsbolaget. Annars blir det försäkringsbedrägeri.  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...