Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacBook Pro som router


KonradA

Rekommendera Poster

Kanske är en självklarhet men jag vill passa på att fråga ändå! Eftersom min iPhone 4 har funktionen att fungera som wifi-router undrar jag ifall min MacBook Pro också kan göra det. Jag har mobilt bredband kopplat via USB till min MBP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, jag följde guiden men får det inte att fungera när jag försöker hitta nätverket via wifi med min iPhone. Jag provade att stänga av säkerheten ifall den kunde spöka, inget. Guiden hänvisar ju till ethernet. Jag har ett USB-modem som jag inte tror finns listat bland enheter att ha internet ifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffa annars en 3G-router som du kopplar usb-modemet till. T ex en Dovado Tiny för 650kr. Då delar den ut trådlöst nät till flera enheter samt en lite friare placering av modemet för bättre mottagning.

Ställer mig frågande till varför du inte surfar via mobilen istället. Då behövs inte USB-stickan eller dess abonnemang med kostnad. Även då vinner du möjlighet att t ex placera mobilen för bättre mottagning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren! Jag vill inte lägga ner pengar på en router om möjligheten att dela wifi går via datorn. Jag har 3g på min iPhone, jag sa bara att jag provade med telefonen om tekniken skulle gå. Wifi-delningen vill jag främst ha till mitt Nintendo Wii och Playstation 3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen dongel eller så, försökte bara hjälpa till så gott jag kunde. Hoppas du får till det så som du önskade. smile.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...