Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dela ut 3 dongel med nya Macbook


nossnaj86

Rekommendera Poster

nossnaj86

Hej är ny användare av Mac och är inte så haj på allt, när jag försöker dela ut min dongel från min nya macbook så går inte det.

 

Jag går inte på delning/internetdelning och ser min 3 connect men kan inte bocka i Internetdelning (på grund ut av att det inte finns några lediga portar)

 

Vad beror detta på?

Det går utmärkt på min macbook air. Men där ser programvaran/anslutning till min dongel lite annorlunda ut. Någon som vet hur man gör detta med de nya MB?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Hej är ny användare av Mac och är inte så haj på allt, när jag försöker dela ut min dongel från min nya macbook så går inte det.

 

Jag går inte på delning/internetdelning och ser min 3 connect men kan inte bocka i Internetdelning (på grund ut av att det inte finns några lediga portar)

 

Vad beror detta på?

Det går utmärkt på min macbook air. Men där ser programvaran/anslutning till min dongel lite annorlunda ut. Någon som vet hur man gör detta med de nya MB?

 

Tack på förhand!

 

Jag hade det här problemet men upptäckte att när du lägger till modemet som en anslutningsplats genom "Automatisk" kommer det gå att dela ut via bland annat Airport.

 

Det gör du genom:

 

1, Gå in på Systeminställningar -> Nätverk

 

2, Välj "Automatiskt" bland Plats.

 

3, Klicka på + längst ner till vänster i den vänstra spalten.

 

4, Välj ditt modem och klicka på skapa.

 

Hoppas det här hjälper dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Tack!

 

Jag hade det här problemet men upptäckte att när du lägger till modemet som en anslutningsplats genom "Automatisk" kommer det gå att dela ut via bland annat Airport.

 

Det gör du genom:

 

1, Gå in på Systeminställningar -> Nätverk

 

2, Välj "Automatiskt" bland Plats.

 

3, Klicka på + längst ner till vänster i den vänstra spalten.

 

4, Välj ditt modem och klicka på skapa.

 

Hoppas det här hjälper dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej

 

Jag har stött på samma problem när jag skall dela internet från 3 modem (7,2 Mbit turbo) till annan dator ansluten med Ethernet.

 

Lösningen verkar helt klart vara den du skrev.

 

Mitt problem är att jag inte kan välja mitt 3 modem när jag skall lägga till ett nytt gränssnitt under Automatisk. Jag kan välja mellan tre olika "HUAWAI mobile" som jag sedan genom inställningar i avancerat kan välja till att "bli" 3 modemet. Dock verkar jag göra något skevt då jag inte kan ansluta till internet utan får felmeddelandet:

 

"Kunde inte förhandla en anslutning med fjärr-PPP-servern. kontrollera dina inställningar och försök igen"

 

Jag har en Macbook med Mac OS Leopard.

 

Någon kunnig som har möjlighet att hjälpa mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...