Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

xbmc svtplay utbud


etxkraz

Rekommendera Poster

Skaffade en apple tv, framförallt för att titta på Play TV på TVn, och SVT Play

Men det visade sig vara lögn i h-e att få till en bra lösning.

Enda webbrowsern som verkar finnas tillgänglig, Couchsurfer från Firecore har ju inte Flash support och då funkar inte SVT Play

Då var nästa alternativ XBMC med XOT addon, då får man en massa Play kanaler,

bl.a SVTPlay, verkar ju bra, men det är ju ett begränsat utbud av klipp som finns där när jag kollade XBMC på datorn.

Är det ett urval man får tillgång till, eller är det jag som inte hittar rätt? Någon som vet?

Bläddrar i bokstavsordning, men hittar inte bl.a senast e hockey klippen från elitserien (4/2).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag hört från andra så funkar browsern i Firecore bra med svtplay. Tror du behöver ställa in browsern på att härma iPad. Då väljer den icke-flash versionen av svt-play.

 

Sedan har jag inte testat XOT till XBMC. Är det bra?

Jag använder tillägget som heter endast Svt-play. Funkar helt okej, lite jobbig meny bara.

 

Skillnaden i material ska det inte vara. Men då svt brukar ta lite tid på sig för att konvertera alla sina program från flash till t.ex. iPhone/iPad så är det kanske det du upplever.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ambassadeur5000

Apple TV är rena skräpet, även med Firecore!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Koplimi

 

Installerade XBMC i Apple TV, och provade SVTPlay addon.

Lovande för där fanns ju allt material som det verkade.

Fungerar bra, förutom när jag provade Senaste nyheterna, världscupen i skidor, sändningen från 15 km, då bröts det direkt.

Samma för några andra Nyhetsinslag. Undrar om det var en tillfällighet eller?

 

Vad gäller Firecore Couchsurfer

Vet du något mer om hur man får den att härma IPAD? jag trodde att SVTPlay bara supportar Flash

 

Vad gäller XOT addon, man får massvis med Play kanaler, jag testade bara SVTPlay på datorn, och då verkade det som att bara gamla klipp fanns

 

/Per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Nja, jag har upplevt att det bryts någon gång. Du kan testa att ställa ner upplösningen för tillägget.

 

Det här är det jag vet om Couchsurfer. Kanske bara finns en inställningsmeny?

https://forum.macworld.se/topic/144303-atv-flash-paa-jailbreakad-atv-funkar-svtplay/

 

Nej, svtplay finns som sagt i html-version också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upplever också att den separata SVT play-appen bryter många klipp (slutar buffra) bara efter typ 15-20 sekunder. Detta oavsett upplösning. Vet ej vad det beror på. Funkar bra via XOT däremot. Utbudet är inte heller lika stort som i "riktiga" SVT Play, och då menar jag inte enbart nya avsnitt.

 

Har någon förresten hittat någon sökfunktion i XOT? Så jädrans jobbigt att behöva bläddra sig fram hela tiden. Kör ATV2 4.4.4 med XBMC Eden Beta 2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...