Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Atv Flash på Jailbreakad ATV - funkar svtplay?


Kortskägg

Rekommendera Poster

Som rubriken frågar - går det att se på svtplay via en jailbreakad ATV med ATV Flash (black) via webb helt utan iPad/iPhone och alltså utan Airplay?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder Atv flash och Coach Surfer för att se fotboll via viaplay. Det går utmärkt. Men samma teknink för att se svtplay går inte. Om jag kommer ihåg rätt säger svtplay något om att denna enhet inte stöds. I Coach Surfer är ipad definierat som standrdenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just svt play fingerer inte i Coach Surfer. Den säger att du hat fel typ av dator. Det fungerar att lägga till det i XBMC. Det är en av få grejer XBMC har som jag saknar i aTV Flash Black. Hoppas det kommer in någon lösning på det snart. Vore grymt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lars Einarsson

Som rubriken frågar - går det att se på svtplay via en jailbreakad ATV med ATV Flash (black) via webb helt utan iPad/iPhone och alltså utan Airplay?

Svar, ja. Antingen via XBMC eller via Coach Surfer (hos mig funkar det trots att någon säger motsatsen). Dock tycker jag att båda tar lite tid att navigera sig fram med, men när man väl startat programmet fungerar det fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade Coach Surfer igen. Gick återigen inte. Ändrade device från ipad till normal i C.S. och då sade svtplay att Adobe Flash Player saknades. Mysko att det funkar för vissa. Hur ser settings ut i C.S. när det funkar ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig fungerar SVT play. Jag kör XBMC och då kan man ladda ner SVT play som en add-on. Har testat som hastigast bara men under testet fungerade det felfritt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, ska testa XBMC. Det heter inte device i C.S settings utan user agent, blush. Kör du första eller andra gen av A TVn ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lars, Andreas och kortskägg, svtplay funkar för mig via xbmc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för det, satsar väl på XBMC då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten, kommer svtplay med xbmc automatiskt eller måste man lägga in det själv på nåt vis? I sånt fall hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se tidigare i tråden, add on under video

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev tidigare att det funkade bra med SVTplay. Nu har jag ändrat uppfattning efter att ha tittat på ett program igårkväll. Det flyter på fint under några minuter men sedan blir det buffring titt som tätt. Det är otroligt enerverande och vi stoppade och titttade på dator istället (felfritt). Jag kör 100 Mbit fiber hem så jag har inga problem med anslutning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ju vara problem med att köra trådlöst beroende på mottagning mm. Du kan ju testa att köra med kabel. Funkar det så kan du investera i powerline, kabel via elnätet, ca 700.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ju vara problem med att köra trådlöst beroende på mottagning mm. Du kan ju testa att köra med kabel. Funkar det så kan du investera i powerline, kabel via elnätet, ca 700.

 

I mitt fall kör jag med Gbit-Router och kabel till min ATV, men det buffrar ändå. Alla funktioner funkar fint på ATV:n - ingen buffring när jag ser på film från NAS. Än så länge är det bara detta jag stött på som inte funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt, har nyss tittat på Hinsehäxan, SVTplay via XBMC, ATV trådlöst till Netgears Nrouter DGNB2200, ingen buffring eller laggning, går bättre än tåget, provat med att köra trådat

.

Konstigt nog fick jag inte bättre resultat med kabel snarare tvärtom även om min erfarenhet säger annat..Kan det isf vara så att ethernetporten i A TVn inte är på topp. Posta gärna dina labbar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt, har nyss tittat på Hinsehäxan, SVTplay via XBMC, ATV trådlöst till Netgears Nrouter DGNB2200, ingen buffring eller laggning, går bättre än tåget, provat med att köra trådat

.

Konstigt nog fick jag inte bättre resultat med kabel snarare tvärtom även om min erfarenhet säger annat..Kan det isf vara så att ethernetporten i A TVn inte är på topp. Posta gärna dina labbar

 

Nu har jag provat igen, trådlöst efter ditt inlägg, med resterande 30 minuter av den 1½ timme långa dokumentären "underkastelsen" och FAKTISKT - det buffrade inte en enda gång. Fortsätter kolla på Sverkers strid nu och än så länge funkar det fint. :crossfingers:

 

Bra tips och jag ska så klart posta igen om jag stöter på patrull. Om det flyter på fint ett tag till kommer jag köra med kabel igen och se om det börjar buffra. Postar något snart igen efter fortsatt koll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske någon har en teori ? Varför Apple TV buffrar när man använder kabel istället för trådlöst. Jag har märkt detta vid tittning på filmer lagrade i datorn, viaplay (coach surfer), svtplay (xbmc). Det går, för tittaren, sämre med kabel än utan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske någon har en teori ? Varför Apple TV buffrar när man använder kabel istället för trådlöst. Jag har märkt detta vid tittning på filmer lagrade i datorn, viaplay (coach surfer), svtplay (xbmc). Det går, för tittaren, sämre med kabel än utan.

 

Jag upplever det motsatta. Kanske beror det på den router du har samt övriga nätverksenheter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jobbat med nätverk i åtskilliga år och blev överraskad över resultatet. Hade förväntat mig att trådat var vida överlägset över trådlöst men icke. Har inga andra trådlösa förbindelser, har testat andra routrar med samma resultat så jag är förvånad och kan inte förklara detta därav ovanstående fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Kollade om Svtplay funkade via Coach Surfer efter det jag uppdaterat till ATV Flash (Black) 1.3 och till min förvåning gick det alldeles utmärkt. Testade även tv4paly som oxå gick bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör själv Jailbreakad ATV2 (4.4.4) och XBMC Eden Beta 2 mm. SVT play fungerar klockrent efter senaste uppdateringen av tillägget. Innan dess kunde vissa klipp sluta efter ca: 10-15 sekunder och man kastades tillbaka i menyn. Via tillägget XOT har det dock funkat klockrent alltid. Dessutom ingår ju där alla andra playkanaler, som trean, fyran, femman, sexan, åttan, Viasat mm. Rekommenderas.

 

By the way, kör trådlöst, inget lagg över huvud taget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...