Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köper DU en shuffle?


lastefan

  

100 medlemmar har röstat

  1. 1. Köper DU en shuffle?

    • Ja, 512MB varianten!
      26
    • Ja, 1024MB varianten!
      18
    • Vet inte...
      8
    • Nej, men idén är kul ock kommer att funka!
      19
    • Nej, helt enkelt.
      16
    • Nej, den är ful, dyr, opraktisk och jag vill INTE förknippas med en sådan!
      5


Rekommendera Poster

Eftersom det verkar vara överlag positiva ordalag över iPod Shuffle tänkte jag det kunde vara kul med en kort undersökning om köpviljan bland forumdeltagarna.

 

/Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Tanken var att tanka ner strömmande mp3 från en favorit radiostation för vidare transport

till Shuffle, tyvärr har dom ändrat format till real så nu vet jag inte. :cry:

Kan man konvertera på nått vis ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanken var att tanka ner strömmande mp3 från en favorit radiostation för vidare transport

till Shuffle, tyvärr har dom ändrat format till real så nu vet jag inte. :cry:

Kan man konvertera på nått vis ?

Jepp!

 

Wiretap spelar in ALLT ljud, dessutom kan du konvertera till .mp3, AAC, QuickTime, och AIFF

 

http://www.ambrosiasw.com/utilities/wiretap/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalas !

Bock å tack

WireTap Pro can also save your recordings directly into iTunes, or onto your iPod or other iTunes-compatible .mp3 player. You have total control over the file format, compression, and quality of your recordings
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

512-an kommer om tre veckor.....dum-ti-dum...ta-da-daaaa........ :vissla:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var helt emot idéen med skärmlöshet men efter att ha sett Steve Jobs demo och reklamfilmen har jag omvärderat...efter att testat att blanda låtar på min iPod 40gb för första gången :huh: kan jag konstatera ett det är en sjukt bra ide. Och med deras reklam kan de övertala till och med enskeptiker som mig.

 

Nu får man bara se till att plånboken är tom nästa gång man besöker en återförsäljare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får bli en 512 mb som komplement till iPod minin, har gått de senaste 24h och försökt motivera för mig själv varför jag behöver en men nu har jag bestämt mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser precis ut som alla andra flashbaserade mp3-spelare. Except it's white. Tristaste nyheten på länge. Och nöjer man sig med 1024 MB kan man inte ha nåt vidare brett musikintresse. Rix FM-typen, ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag äger två 20GB´s iPods redan.. blir lite väl med ytterligare en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar lyssna till talböcker på min iPod 20 gb när jag är ute och joggar, vilket fungerar bra förutom att min gamla iPod är i största laget. Funderar därför på en mindre flash spelare till detta ändamål. Men om iPod shuffle alltid blandar spåren hej vilt så fungerar den mindre bra till talböcker.

 

Kan man stänga av suffle funktionen så att den spelar upp spåren i följd istället? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar lyssna till talböcker på min iPod 20 gb när jag är ute och joggar, vilket fungerar bra förutom att min gamla iPod är i största laget. Funderar därför på en mindre flash spelare till detta ändamål. Men om iPod shuffle alltid blandar spåren hej vilt så fungerar den mindre bra till talböcker.

 

Kan man stänga av suffle funktionen så att den spelar upp spåren i följd istället?  :huh:

Svar ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

StoreBror: Grejen är väl att man skall tanka in olika saker varje dag. Typ du sitter som jag med 40 gig musik, varav kanske 15-20 är sånt man lyssnar på "ofta", och av dessa låter du iPoden slumpmässigt ladda in 512 eller 1024 meg. Sen får du en fräsch blandning varje dag, är det någon låt som stör dig så slänger du bara ur den ur playlisten hemma i iTunes.

 

Jag tror nästan jag ska beställa en. Har väl kanske inte råd egentligen... vet inte riktigt... men den verkar verkligen vara nåt för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar lyssna till talböcker på min iPod 20 gb när jag är ute och joggar, vilket fungerar bra förutom att min gamla iPod är i största laget. Funderar därför på en mindre flash spelare till detta ändamål. Men om iPod shuffle alltid blandar spåren hej vilt så fungerar den mindre bra till talböcker.

 

Kan man stänga av suffle funktionen så att den spelar upp spåren i följd istället?  :huh:

Javisst kan du det...kolla baksidan på bilden :

 

http://www.apple.com/se/ipodshuffle/specs.html

 

Ska nog fan ha en jag med, ne ursäkt att börja jogga igen om inget annat :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte ha en ipod med bara 1GB eller mindre lagringsutrymme. Jag lyssnar på betydligt mer musik än det, och jag vill kunna välja, efter att jag åkt hemifrån.

Min ipod 10 GB känns lite förliten tillockmed :lol:

 

Att ha almenacka i podden känns underbart bra också :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser precis ut som alla andra flashbaserade mp3-spelare. Except it's white. Tristaste nyheten på länge. Och nöjer man sig med 1024 MB kan man inte ha nåt vidare brett musikintresse. Rix FM-typen, ungefär.

JaHA............. oerhört smart uttalande...... :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Du är väl Rix FM-typen då, Axelman ;)

 

Jag visste inte att det betydde "lyssnar bara på den bästa musik jag vet, utan undantag, utan reklam och med en ny fräsch mix varje dag", men man lär så länge man lever.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och nöjer man sig med 1024 MB kan man inte ha nåt vidare brett musikintresse. Rix FM-typen, ungefär.

Jag har väldigt brett musikintresse, men när jag springer hinner jag ändå inte lyssna på mer än 10-15 låtar.

Sen tycker iaf jag att det är bättre att springa med en flashspelare som väger 22 gram, än en hårdiskspelare som väger 158 gram...

Shuffle har ju ett annat användningsoråde än vanliga iPod och mini. Trodde jag var ganska uppenbart...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbar som lärare på Fridaskolan (en friskola i Trollhättan) och efter den här julen har det exploderat med elever som går med flashspelare runt halsen. Billiga skitgrejor. Många elever har sagt att t.ex Denver mfl gått sönder/glappat i hörlursutgången efter bara några dagar! Hoppas Shuffle är bättre än så! En elev bland alla mina 72 åk åttor har fått en ipod mini och den väcker ruskigt intresse men är alldeles för dyr för en tonåring. Vågar inte tänka hur många shuffle som skulle burits omkring runt halsen på landets grund- och gymnasieskolor efter denna julhelg om Apple varit lite tidigare i sin lansering! Kan man ta ikapp är ju frågan. Det är dock kul att iPod har röjt väg! Inte en enda av mina elever hade troligen (med unndatag för någon PC-fjunignerd som dissad mac) vetat ett skvatt om äpplemärket utan iPoden. Det är helt rätt väg. Det är också kul att musiklyssnadet tagit fart bland tonåringar igen efter att haft en dip. Det är en lika viktig beståndsdel när jag växte upp! Och det är inte bara RIX-smörja i lurarna. Nej! Mycket punk av äldre märke, Bowie, gammal schlager, corny plojlåtar av olika årgång, discodängor i skön mix med hits från idag. De unga har vett att vårda och förädla kulturarvet minsann! Hur det är med lagligheten däremot... högst någon promille av alla MP3:or eleverna har är ok utifrån upphovsrätten. De har inte datorvana nog att köpa musik på nätet i den form som finns i Sverige idag. Det är för krångligt. Var i helvete är Itunes Musicstore. Äpple kunde kapa en fet andel marknad bland de unga även här men det gäller att skynda sig! Enkleheten talar för Apples del. Även om vi inte är med i EMU, är en liten marknad och har skivbolagsfolk som består av gammal inavlad adel borde amerikanska Apple kunna hjälpa till och sockra, lirka och hotfullt småmullra! Det kan inte vara någon omöjlighet. Låt inte försäljningen av musik på nätet hamna i baktakt med övriga marknaden igen - som delvis blivit fallet med iPod Shuffle!

 

Var öm!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med dig: Vad f-n är itunes music store?

 

Dags att starta en skallkedja mot apple sverige? :D

 

Protestlista eller något

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mja, jag lät kanske lite tvär, men faktum är att Shuffle inte på något sätt skiljer sig från andra flashspelare (som det finns ungefär dussinet olika märken av). Skulle vara iTunes-stödet då. Alltid något.

 

Kanske blir "den bästa blandningen av gamla och nya låtar" som folk laddar sina shuffles med. Reklamfritt? Ja, skam vore annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men faktum är att Shuffle inte på något sätt skiljer sig från andra flashspelare

Det kan jag ju knappast hålla med om. Jag vet inte en enda MP3 spelare som ser ut som shuffle och vars tillverkare medvetet går och säger att kaos är bra och det är hela iden med prylen.

Jag tycker det är aggresivt och helt rätt i en tid då det tävlas om hur många funktioner man kan trycka in i en MP3 spelare (uppspelning, inspelning, mickrofon, radio, 128 färgers display, femtielva bands equlizer, bass boost, bluetooth, kamera osv.. ja ni vet).

 

Som någon sa: -"Döda fiskar flyter medströms"

 

/Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många elever har sagt att t.ex Denver mfl gått sönder/glappat i hörlursutgången efter bara några dagar!

Denver gör skräp. Jag har en Denver-CD-spelare, och min flickvän har en likadan (fast med MP3-uppspelning). Bägge är kassa på alla sätt: dålig ljudkvalitet, dålig byggkvalitet, brus i hörlurskontakten, etc etc etc... Om Apple inte lyckas bygga något bättre än Denver gör blir jag mäkta besviken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, ser att jag var den enda som röstade på det sista alternativet... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske som minnessticka, annars inte... tycker ljudet i min iRiver är mkt bättre än den i den iPod minin jag hade, och de har säkert ungefär samma förstärkare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denver gör skräp. Jag har en Denver-CD-spelare, och min flickvän har en likadan (fast med MP3-uppspelning). Bägge är kassa på alla sätt: dålig ljudkvalitet, dålig byggkvalitet, brus i hörlurskontakten, etc etc etc... Om Apple inte lyckas bygga något bättre än Denver gör blir jag mäkta besviken.

Denver funkar bra som usb minne :P men fört övrigt nä ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...