Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 4S med tele2


walak

Rekommendera Poster

Jag beställde min 64GB svart på kvällen den 27, fick bekräftelsemail på ordern men sen har det inte hänt något mer... down.gif

Hoppades på att få den den här veckan men ser inte ljust ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 72
  • Created
  • Senaste svar

Jag beställde min 64GB svart på kvällen den 27, fick bekräftelsemail på ordern men sen har det inte hänt något mer... down.gif

Hoppades på att få den den här veckan men ser inte ljust ut.

 

Jag beställde också min kvällen den 27e. Fick ett mail i tisdags att de höll på att packa ordern och igår så fick jag den! En vit 32GB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chattade just med tele2s kundservice och fick veta att telefonen inte har skickats än, men att den ligger reserverad hos Brightpoint. Framsteg antar jag..hum :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chattade just med tele2s kundservice och fick veta att telefonen inte har skickats än, men att den ligger reserverad hos Brightpoint. Framsteg antar jag..hum :ermm:

 

Intressant att ssebbe fick sin innan du fick din, fast du beställde din tidigare. Kanske mer efterfrågan på svart. Förr så var det ju alltid vit som tog längre tid att få.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha ni. Ledsen att komma med negativa nyheter. Förbered er på problem iom att 4s inte fungerar bra med Tele2:s nät. Surt när man inte kan byta leverantör pga operatörslås...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha ni. Ledsen att komma med negativa nyheter. Förbered er på problem iom att 4s inte fungerar bra med Tele2:s nät. Surt när man inte kan byta leverantör pga operatörslås...

 

dry.gifJaah... det låter ju bra... Kollade med en kompis han trodde tele2 gick på samma nät som telenor som han har utan några problem. Vad har du för bakgrund till att du tror det blir problem med deras nät då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

köpte olåst 4s från applestore. Problm att ringa, sms:a. tapper service . oanvändbar helt enkelt. Böt till Telia och problemen försvann helt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

köpte olåst 4s från applestore. Problm att ringa, sms:a. tapper service . oanvändbar helt enkelt. Böt till Telia och problemen försvann helt...

 

Det kan inte vara att tele2 har dålig täckning där du bor då? För de är de problemen jag haft med telia som inte får in nån täckning i min lägenhet medans alla andra verkar ha full täckning här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft min 4S i två dygn nu med Tele2, inga problem alls, fungerar perfekt. Än så länge, får väl se om det blir några problem framöver..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan inte vara att tele2 har dålig täckning där du bor då? För de är de problemen jag haft med telia som inte får in nån täckning i min lägenhet medans alla andra verkar ha full täckning här.

 

Har inte alls med saken att göra tyvärr. Bor i Solna, rör mig på stan i Stockholm - pluggar på Östermalm. Samma fel. Överallt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske funkar de som är operatörslåsta med Tele2? Jag vette f-n. kan bara konstatera att telefonen är klockren sedan bytet till telia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck...

 

2 veckor sedan beställning, och fortfarande ingen lur! :superirriterad:

 

Tyvärr så kunde jag inte heller påverka valet av operatör eftersom det är ett företagsabbonnemang. Dubbelsuck...

 

Ska bli spännande att se hur min lur kommer fungera mot Tele2´s nät, när jag väl får telefonen.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min är op-låst till Tele2. Problem från start. Op menar att en tredjedel av lurarna har problem. Att byta garanterar ingen förbättring, enl dem. Har också hört att Telia har färre problem än Tele2. Hävning eller tålamod i väntan på uppdatering…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag orkade inte vänta. Bytte abonnemang till Telia. Vill kunna använda luren och slippa all frustration.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde min (Iphone 4s white 16b, ej abonnemang) 27/10 på eftermiddagen och fick den nästa dag :). Hade ett problem och det var ju knastrande i högtalaren när man pratade i ett samtal. Skickade tillbaka den 1/11 och fick en helt ny 3/11 och den har nu funkat felfritt sen dess :) Inget problem med nätet heller för er som undrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla ni som beställt iphone 4S via tele2 kommer ångra er, jag kan varken skicka sms, surfa på nätet eller skicka mms. Det enda tele2 säger är "vi försöker lösa problemet" eller "kontatka apple"....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som fått era telefoner fick ni micro sim-kort eller behövde ni klippa till ett vanligt?

 

Jag hade redan ett micro-sim men jag fick ändå ett nytt i kartongen tillsammans med telefonen, bara att gå in på tele2.se och aktivera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är nu detta?

 

Fortfarande ingen telefon! Nu har det passerat 2 veckor, hur svårt kan det vara att skicka iväg en telefon?! :superirriterad:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är nu detta?

 

Fortfarande ingen telefon! Nu har det passerat 2 veckor, hur svårt kan det vara att skicka iväg en telefon?! :superirriterad:

 

 

 

Idd Alltså det står ju på deras hemsida snabb leverans o fri frakt, Ren bullshiit......

fick betala 90 kr för frakten o har väntat 1 vecka nu, och när jag väl får det så kommer jag förmodligen inte ha någon täckning....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade redan ett micro-sim men jag fick ändå ett nytt i kartongen tillsammans med telefonen, bara att gå in på tele2.se och aktivera.

 

Kiitos! , då behöver jag inte oroa mig för det i vart fall :)

 

 

O ni som gnäller efter 1-2veckor, 4veckor passerat i väntan på telefonen på torsdag för mig och jag tror det är ett par till som beställde samma dag som mig, som inte heller fått sina än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag fått ett mail från dom.

Det är helt slut i lagrena på svart 64GB iPhone 4S, den som jag beställde för över 2 veckor sedan.

Jag skulle räkna med 2 veckors leveranstid.

Suck... chockadskeptisk.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej har var lite gnällig på kundservice så jag hoppas den här texten kan besvara några av era frågor.

 

 

Hej och välkommen till Tele2! Du pratar med Sebastian Holt Vad kan jag hjälpa till med? 16:33 hejsan 16:33 jag tänkte kolla hu dte ligger till med min beställning 16:33 mitt ordernmummer är XXXXXXXXXXX 16:33 Vad heter du? 16:33 XXXX XXXXXXX 16:33 XXXXXX-XXXX 16:34 Telefonen har dessvärre inte skickats än. 16:34 vad kan det bero på? 16:37 Telefonen kommer givetvis skickas så fort den finns tillgänglig för utskick. 16:38 när kan jag förvänta mig det? 16:39 Dessvärre kan jag inte ge dig ett exakt datum, telefonen kommer skickas så fort det är möjligt. 16:40 När den väl har skickats hur länge kommer man få vänta? 16:41 En försändelse brukar levereras efter ca två dagar. 16:43 Jag har läst lite forums, och det står att det är dålig täckning stämmer det? och hur hade ni tänkte att lösa det? 16:45 Vissa kunder som har iPhone 4S upplever att man tappar täckningen. Detta gäller långt ifrån alla kunder eller enbart oss som operatör men givetvis prioriterar vi detta och arbetar intensivt för att hitta en lösning. 16:48 Hur länge arbetar ni med leveranser på arbetsdagarna o på helger? 16:49 Posten levererar inte försändelser under helgen. 16:50 Jag antar att ni har väldigt många beställningar som ni måste sköta, så jag undrar hur länge ni behandlar beställningar om dagarna? 16:52 Dessvärre har jag ingen information jag kan ge dig gällande det. 16:53 Vad är orsaken till att min iphone 4s är inte tillgänglig för utskick 16:58 Våra första utskick var begränsade till antalet telefoner som fanns i lager. Så fort en ny leverans inkommer kommer telefonen skickas till dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

jag tröttnade på att vänta på min 32g vit så jag avbeställde den och chansade på att sticka in till en Tele2 butik och kolla om de hade några i lager, visst svarade säljaren tyvärr inga 32g i lager men en 64g kan du få med en gång, så det blev en 64g vit Tummeupp.gif.

 

Kanske värt att prova för er som tröttnat på att vänta.

 

Mvh Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...