Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 4S med tele2


walak

Rekommendera Poster

Hej,

 

jag tröttnade på att vänta på min 32g vit så jag avbeställde den och chansade på att sticka in till en Tele2 butik och kolla om de hade några i lager, visst svarade säljaren tyvärr inga 32g i lager men en 64g kan du få med en gång, så det blev en 64g vit Tummeupp.gif.

 

Kanske värt att prova för er som tröttnat på att vänta.

 

Mvh Andreas

 

Vad skönt, då fick du din lite snabbare. Har du startat mobilen? Funkar nätet som det ska? även när du har wifi eller mobila nätet på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 72
  • Created
  • Senaste svar

Vad skönt, då fick du din lite snabbare. Har du startat mobilen? Funkar nätet som det ska? även när du har wifi eller mobila nätet på?

 

Har tyvärr inte hunnit testa ännu, får bli under kvällen när småttingarna gått och lagt sig borstatanderna.gif, återkommer så fort jag är igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tyvärr inte hunnit testa ännu, får bli under kvällen när småttingarna gått och lagt sig borstatanderna.gif, återkommer så fort jag är igång.

 

Haha:D väntar på svar från dig, testa gärna ringa några gånger och gå in på nätet, är nyfiken om det funkar som det ska. Jag har själv köpt en från apple och kör med tele2 men det funkar inte hos mig men imorgon får jag en ny av apple:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha:D väntar på svar från dig, testa gärna ringa några gånger och gå in på nätet, är nyfiken om det funkar som det ska. Jag har själv köpt en från apple och kör med tele2 men det funkar inte hos mig men imorgon får jag en ny av apple:D

 

Nu har jag testat lite, ringt ett par samtal, surfat & lekt lite allmänt & allt verkar funka som det skall, har inte tappat nätet ännu Tummeupp.gif, bara att hoppas att det håller i sig.

 

Sjukt snabb telefon i alla fall, hade 3GS innan & det är som att hoppa in i en formel ett bil efter att ha kört Trabant tongue.gif.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag testat lite, ringt ett par samtal, surfat & lekt lite allmänt & allt verkar funka som det skall, har inte tappat nätet ännu Tummeupp.gif, bara att hoppas att det håller i sig.

 

Sjukt snabb telefon i alla fall, hade 3GS innan & det är som att hoppa in i en formel ett bil efter att ha kört Trabant tongue.gif.

 

 

Har du tele2 abbonemang eller vanligt comviq kontantkort? Har du själv klippt simkortet eller är det micro simkort ?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du tele2 abbonemang eller vanligt comviq kontantkort? Har du själv klippt simkortet eller är det micro simkort ?

 

 

 

Japp jag har Tele2 abbonemang (Snackis Surf), kör med TREs mobila bredband med router hemma, microsim fick jag med ett när jag köpte telefonen så det är det jag kör med, har inte tappat mottagningen ännu... När hade du problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes!

Fick min iphone kl 12 haft max täckningen hela tiden batteritet har inte gått ner ännu och fram tills nu så har jag tappat täcknigen i 5 sekunder sen fick jag tillbaka det till max igen. Funkar utmärkt:)!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De på andra sidan luren hör mig knappt men med handsfree så gör dom det vad är felet?

Jag ahr spelat in memos utan handsfree då hör jag mig perfekt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag beställde min Iphone 4s 16gb svart genom mecenat igår (Onsdag) runt 20.00-21.00. När tror ni jag kommer få den :)

 

Du bör få den under nästa vecka i och med att de har 16GB på lager. Har du tur så skickar de den imorgon så att du har den redan på måndag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej fick precis min Iphone, men det står ingen service? Jag har kvar samma nr från mitt gamla kontantkort.. Jag har hört att det tar 2 dagar på min iphone att aktiveras stämmer det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh va? Jag klippte mitt gamla kort och den fungeerade direkt. Eller, fungerade och fungerade. No service kom och gick hela tiden. Nu glad och problemfri Teliakund

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh va? Jag klippte mitt gamla kort och den fungeerade direkt. Eller, fungerade och fungerade. No service kom och gick hela tiden. Nu glad och problemfri Teliakund

 

Så jag måste typ sönder mitt gamla kort eller vad menar du haha..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står att SIM är låst? och sen när jag ska låsa upp så ska ja trycka in ngn pin kod vart ska jag ta reda på vad min pin kod är? :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Still waiting... chockadskeptisk.gif

 

Snart en månad nu sedan beställning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min andra lur i tisdags. Har fungerar som det är tänkt sedan dess, dvs inga problem med sms eller samtal. Surt att jag fick gå igenom ett helvete i tre veckor först, med ständigt gnäll hos Tele2. Avvaktar första räkningen innan ev kompensationsanspråk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allvarligt talat Tele2, vad fan är problemet?!

Jag pratade med en tjej i ett annat ärende idag hos Apple Store. Och hon frågade om det var något annat jag undrade över, och då passade jag på att fråga om det är extra lång leveranstid på svarta iPhone 4s 64GB. Nej, svarade hon, det tar 1 max 2 veckor innan man får sin telefon.

Och nu har jag väntat sedan den 28:e oktober, imorgon är det ju för fasiken december!

Skärpning Tele2!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Efter en helt otroligt lång väntan så fick jag idag äntligen min 4S! Inte en dag för tidigt!

 

Som tur är så har min telefon inte strulat med simkortet, jag klippte ner mitt gamla till ett microsim.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Beställde 3 November och har ännu inte fått någon telefon (4s 32GB). Däremot har Telefon skickat simkort och faktura (den kunde jag dock ändra förfallodatumet på). Är allt annat än nöjd...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snabb leverans på iPhone 4S 16 (svart). Beställde igår fick den idag :)

 

Inga problem med nätet heller. Ens första iphone så är en hel del att lära bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

25 Januari levererade Tele2 den telefon jag beställde 3 november (4S 32).

Dessutom ett helt otroligt dåligt bemötande från Tele2. När jag bestred fakturan för december (hade redan fått en faktura för november, den sköt de fram betalningen på) pga att produkten då ej levererats så lade de helt sonika på luren, deras sätt att bemöta kunden är inte på något sätt acceptabelt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...