Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skärmlös iMac för $500


Addex

Rekommendera Poster

De måste nästan ha G5, för annars blir datorn för kass för att vara en stationär. Visst står man ut med iBooks prestanda, men det är en bärbar. Att bara ha 167 MHz systembuss och PC133-minnen i en ny stationär, det funkar helt enkelt inte.

 

Fast om de har en ny variant av G4 med modern arkitektur runtomkring, så är ju det lika bra som G5, naturligtvis. Den skulle väl iof inte kallas G4 längre.

Precis.

Och faktum är att de (moderna) spel som finns till mac nästan kräver G5-prollar för att flyta fint. Jag tänker ju inte påSpel som kom förra året, eller för två år sedan, utan på spel som kommer nu. En G4 i mini-macen kommer att göra datorn gammal om ett halvår, när det (förhoppningsvis) finns större tillgång på G5:or och när Apple därför uppgraderar den med en G5:a.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Headless iMac lär inte bli någon prestandamac precis.. Apple tänker (eventuellt) lansera en billig mac för att komplettera sina prestandamacar. Man fyller ett glapp..

 

För mig som inte vill ha all prestanda i en enda dator utan hellre har flera datorer som gör olika saker är det perfekt.. Eventuellt kan jag nu till och med köpa två sådana här macar. En kan sköta underhållningsbiten och en kan jobba som server.. Perfekt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon på Macrumors har itat ihop ett förslag på hur den kommer se ut, med hjälp av den informationen som "läckts" ut.

icentre.jpg

Skulle denna kunna användas som en "tunn klient" då oxå? Det är väl annars en sak Apple saknar…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Headless iMac

iMac har G5 - alltså borde headless iMac också ha det :)

Om jag får som jag vill alltså ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får väl se vad som händer.. :)

 

Själv hoppas jag på en billig mac utan onödig inbyggd monitor.. och G4:a är gott nog för mig om datorn blir billig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om den där bilden, och prislappen, stämmer... KLUSTER!!! :D

 

G4:an är generellt ganska kass på sådant man använder kluster till, men den är bra på vissa saker... och det den är bra på kommer ett sådant kluster vara väldigt bra till! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...