Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flashinnehåll på nätet med iPad


wassborg

Rekommendera Poster

Helt otroligt uselt, är jättenöjd med paddan i alla avseenden utom flashspelarens frånvaro. Hur svårt kan det vara, marginalen på iPadförsäljningen ska väl kunna täcka kostnaderna eller? Saknar även en anpassad Spotifyapp til iPad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt otroligt uselt, är jättenöjd med paddan i alla avseenden utom flashspelarens frånvaro. Hur svårt kan det vara, marginalen på iPadförsäljningen ska väl kunna täcka kostnaderna eller? Saknar även en anpassad Spotifyapp til iPad.

 

 

vaddå för kostnader? flashspelaren är gratis. problemet är att tekniken är föråldrad och dåligt utvecklad för mobila datorer. om din stationära dator hostar till när den ska behöva veva igång en flashfilm kan du räkna med att din ipad eller telefon kommer få det betydligt värre. inte ens adobe orkar bry sig om att försöka förbättra tekniken längre eftersom de numer lagt ner produktionen av flash för mobila enheter. flash är DÖTT. länge leve framtiden!

 

problemet ligger hos adobe och flashtekniken...

det enda som är annorlunda mot andra tillverkares prylar (android) är att apple hade ballar av stål nog att bojkotta skitteknik som inte fungerar.

 

sälj plattan o köp nått annat om du tycker det är ett problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1328370204[/url]' post='1515997']

vaddå för kostnader? flashspelaren är gratis. problemet är att tekniken är föråldrad och dåligt utvecklad för mobila datorer. om din stationära dator hostar till när den ska behöva veva igång en flashfilm kan du räkna med att din ipad eller telefon kommer få det betydligt värre. inte ens adobe orkar bry sig om att försöka förbättra tekniken längre eftersom de numer lagt ner produktionen av flash för mobila enheter. flash är DÖTT. länge leve framtiden!

 

problemet ligger hos adobe och flashtekniken...

det enda som är annorlunda mot andra tillverkares prylar (android) är att apple hade ballar av stål nog att bojkotta skitteknik som inte fungerar.

 

sälj plattan o köp nått annat om du tycker det är ett problem.

 

Om din dator hostar till när du ska visa fllash så tycker jag du bör uppdatera din 90-tals burk.Flash fungerar utmärkt på både min PC och Android telefon. Att ios inte stödjer flash beror helt och hållet på Apple, och ingen annan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja. Det finns inget stöd för flash i senaste chrome för android heller. Bara att inse att flash är ett döende format. Adobe har lagt ner flash för mobila enheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar, jaha problemet

är bara att flashinnehåll på nätet bara ökar särskilt i den kulturella sektorn, tyvärr. Så jag hoppas att Apple fixar till sina avtal och kommer överens med vilka som nu just idag äger flash :)

Men Steve J kanske försöker med att förändra strukturerna på nätet mot ipad i stället, det kan bli knivigt.

 

Steve Jobs är bortgången sedan oktober förra året, så han lär inte göra så mycket, däremot Apple.

Men HTML5 är en standard som är betydligt bättre än flash. HTML5 rullar bättre både på Mac och PC för att den inte alls är lika resurskrävande.

Många sidor på nätet har en egen app för iPad/iPhone som t ex tv4 play osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om din dator hostar till när du ska visa fllash så tycker jag du bör uppdatera din 90-tals burk.Flash fungerar utmärkt på både min PC och Android telefon. Att ios inte stödjer flash beror helt och hållet på Apple, och ingen annan.

 

 

ha ha...android-troll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...