Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Magic Trackpad. Komplement eller ersätter den musen?


Silverfox

Rekommendera Poster

Jag har aldrig funderat på att skaffa en Magic Trackpad innan men har nu sett den när de visar kommande Lion. Det verkar smidigt och fritt med en Magic Trackpad men ersätter den musen tycker ni? Kan man köra med båda inkopplade? Är det någon som använder den bara och skippat musen? När jag sitter med dotterns MBP och kör med plattan tycker jag att musen är smidigare. Är det samma sak att använda en fast på en MBP som en lös platta?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så klart olika för olika personer. Jag har använt Magic Trackpad sedan den släpptes och inte använt en mus sedan dess. För mig är trackpaden helt överlägsen musen, men det infann sig en liten inlärningströskel i början förstås.

 

Ja, du kan ha både en mus och en Magic Trackpad kopplade till samma dator samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

I och med Lion så har min trackpad som innan låg i en låda blivit oumbärlig.

Äntligen visade den sig vara ett bra köp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I början hade jag både trackpad och mus inkopplad, men jag upptäckte till slut att jag aldrig använde musen, så den hamnade i byrålådan. Magic trackpad är överlägsen en mus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en och jag kan bara hålla med, den är mycket användbar. Jag kör också dubbelt efter 1 månad då jag köpte min platta, men jag använder nog musen bara en gång på 10. Det är konstigt att jag gillar Magic Trackpad så mycket för jag var inte nöjd med att sitta på dotterns MBP och klicka med henns platta. Men nu funkar det toppen med min Trackpad. Kanske för att den är så mycket större.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den lösa Trackpaden är den största uppfinningen sedan det skivade brödet! Jag blev så glad när den kom eftersom det var så smidigt på MacBook pro. Inga problem att ha mus inkopplad samtidigt, och det behövs också eftersom vissa program funkar bättre med mus. T.ex. ritprogram kör jag hellre mus på.

 

Tyvärr funkar Trackpaden inte när jag startar upp med Bootcamp och Windows. Det är t.o.m. svårt att få Windows att koppla upp mot trådlös mus och Trackpad. Jag måste varje gång aktivera anslutningen med hjälp av en trådbunden mus. Konstigt eftersom tangentbordet kopplar upp utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

vill bara vara säker på en fråga!!

Fungerar trackpaden till t,ex imac och magic mouse ihop samtidigt?

 

det vill säga det ja e nyfiken på är att man kör gesterna på trackpaden och muspekarn med magic mousen?

kan vara användbart i lion, därav nyfikenheten,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, du kan använda Trackpad och Magic Mouse samtidigt på iMac. Jag gör det precis nu eftersom jag föredrar musen i vissa applikationer. (Fast annars föredrar jag Trackpad, som är suverän till det mesta, speciellt slösurfning)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, du kan använda Trackpad och Magic Mouse samtidigt på iMac. Jag gör det precis nu eftersom jag föredrar musen i vissa applikationer. (Fast annars föredrar jag Trackpad, som är suverän till det mesta, speciellt slösurfning)

 

ok perfekt!

tack för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Vet inte om detta räknas som off-topic, men kanske hjälper det någon som inte redan hoppat på Trackpad-tåget.

 

För er som står å funderar på att köpa en Trackpad för att ha till Lion och fortfarande är lite tveksamma, testa först att konfigurera om OS X kortkommandon och någon/några av musknapparna så att ni får flera funktioner på samma musknapp genom att kombinera med cmd, alt, ctrl och/eller shift. T.ex. så kan jag aktivera följande funktioner med en å samma knapp på min mus (MB = mouse button):

 

- Mission Control = MB

- Programfönster = cmd + MB

- Visa Skrivbord = opt + MB (alt + MB)

- Visa Dashboard = ctrl + opt + cmd + MB

- Visa Launchpad = opt + cmd + MB

 

Funderar på att skippa Dashboard och Launchpad eftersom jag sällan använder dessa, å använda deras kortkommandon till något mer användbart. Men ni hajjar principen i alla fall. Tänker även konfigurera så jag kan komma åt "fyrfinger-svepning" (ctrl + höger/vänster pil) på t.ex bakåt/framåt knapparna i kombination med någon av specialtangenterna. Kolla denna tråd ifall ni vill veta hur man gör -> Bli mindre trackpad beroende i Lion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...