Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ska man köpa en MBA nu eller vänta tills den nya kommer i sommar?


blackwall

Rekommendera Poster

Såg nyheten om de nya mac:arna (bla. Air) och att de ryktades komma i juli. Ungefär hur långt innan eller efter brukar Apple sänka priset på de "gamla" (i dagsläget senaste) modellerna?

 

Åker till USA en vecka imorgon, jag skall antagligen inte ha stora förhoppningar om att få köpa en prissänkt Air då, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt det senaste ryktet skall nya MacBook Air släppas på onsdag. Fast det verkar konstigt om man inte väntar några veckor till så att man kan leverera dem med Lion förinstallerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg nyheten om de nya mac:arna (bla. Air) och att de ryktades komma i juli. Ungefär hur långt innan eller efter brukar Apple sänka priset på de "gamla" (i dagsläget senaste) modellerna?

 

Åker till USA en vecka imorgon, jag skall antagligen inte ha stora förhoppningar om att få köpa en prissänkt Air då, eller?

Datorerna brukar bara plötsligt upphöra att finnas för leverans hos Apple. Men hos återförsäljare kan man kanske göra klipp. Men undvik 2 GB versionerna! Och helst också 11"-arn för processorn är svag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Tänk om dem inför bakgrundsbelyst tangentbord på Air. . . . ..

 

 

 

 

 

Drömma kan man göra. . ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Bakgrundsbelyst tangentbord?

 

Det verkar som att denna åtråvärda "feature" kanske kommer tillbaka?

http://www.macrumors.com/2011/07/12/backlit-keyboard-to-return-in-new-macbook-air/

Om den släpps samtidigt med Lion vilket jag skulle tro, kan det inte vara många dar att vänta (den släpps nu i Juli, kanske i övermorgon..!). Men det syns inget på deras hemsida än..

Skall bli trevligt att se när den släpps och om den förhoppningsvis är problemfri.. Skall bli kul/ spännande att se när den släpps nu snart :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bakgrundsbelyst tangentbord?

 

Det verkar som att denna åtråvärda "feature" kanske kommer tillbaka?

http://www.macrumors...ew-macbook-air/

Om den släpps samtidigt med Lion vilket jag skulle tro, kan det inte vara många dar att vänta (den släpps nu i Juli, kanske i övermorgon..!). Men det syns inget på deras hemsida än..

Skall bli trevligt att se när den släpps och om den förhoppningsvis är problemfri.. Skall bli kul/ spännande att se när den släpps nu snart :-)

 

Nej, de uppdaterar aldrig hemsidan innan produkten har släppts. Undantag t ex när de har presenterat nya OS X eller en ny iPhone på en Keynote.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, de uppdaterar aldrig hemsidan innan produkten har släppts. Undantag t ex när de har presenterat nya OS X eller en ny iPhone på en Keynote.

 

 

Ok, jag tänkte om man kunde se ifall en ny var på 'g', om leveranstiderna ändrades på hemsidan... Mac OS X lion skall släppas nu i Juli och då borde den 'nya' macbook air släppas.

Vågar man gissa sig på uppgraderingarna?

Det blir ju SB processor och 4 modeller, 2 st 11" och 2 st 13" modeller vad jag har läst. Snabbare SSD hårddisk har jag också läst ( på mac rumor). Thunderbolt port blir det, liksom bakgrundsbelyst tangentbord förmodligen. Tror ej det blir med matt skärm. Den nya kommer antagligen ha samma aluminium unibody utseende. Verision i svart nu tror jag inte.

Det blir inget separat chip för grafiken som är integrerad i SB.

 

Det är vad jag gissar att det kommer bli. Vi får nog se inom en vecka hoppas jag :-)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...