Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

3G eller Wifi, låsningar, simkort?


seoulenite

Rekommendera Poster

He he, brädan införskaffad. Gick till Telia där jag har mitt ab till iPhonen. Det visade sig att ett extra kort för 3G kostade 40 kr i månaden och att det går på samma konto som lurens surf. Inga andra tillkommande kostnader. Marginalen god för min del med datatrafiken. Jag är riktigt imponerad av iPad. Enda frustrationen är att jag inte kan överföra kalender och kontaktinfo från luren till brädan. Någon som har förslag? (Frågeställningen tillhör i och för sig inte denna tråd.)

 

Trevlig kväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

He he, brädan införskaffad. Gick till Telia där jag har mitt ab till iPhonen. Det visade sig att ett extra kort för 3G kostade 40 kr i månaden och att det går på samma konto som lurens surf. Inga andra tillkommande kostnader. Marginalen god för min del med datatrafiken. Jag är riktigt imponerad av iPad. Enda frustrationen är att jag inte kan överföra kalender och kontaktinfo från luren till brädan. Någon som har förslag? (Frågeställningen tillhör i och för sig inte denna tråd.)

 

Trevlig kväll!

 

Du har väl synkat din iPhone med din dator? Då är det ju bara att sätta samma synk till din iPad vad det gäller kontakter och kalendernoteringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en iPhone med nya iOS 4.3 eller senare kan du dela ditt 3G-nät med en Wi-Fi padda via Bluetooth. Jag har provat med en iPhone 3Gs och en iPad gen1 och det fungerar utmärkt!

 

Så vinsten med en 3G padda är väl i så fall GPS:en som Wi-Fi versionerna saknar. Dyr GPS...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst har du en poäng Rizzo men det beror också på hur man använder brädan och vilken användarfrihet man vill ha. Själv tycker jag det är värt extra kronorna i sammanhanget. Men visst är det dyrt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...