Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fel vid uppdatering av Imac


lillkati

Rekommendera Poster

googla lite och fick fram programmet onyX, tror ni det kan vara något för att fixa problemet för snow leopard eller för imovie t.ex. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

googla lite och fick fram programmet onyX, tror ni det kan vara något för att fixa problemet för snow leopard eller för imovie t.ex. ?

 

Trixa inte med Onyx, det är ett program som kräver att du är väl insatt i vad du gör.

 

Sedan är jag lite undrande över vad du fått iMovie ifrån, det ingår inte i den billiga köpversionen av SnowLeopard.

 

Gör så här:

Ta fram originalskivan som medföljde datorn. bör väl då vara Leopard Mac OS 10.5.x

Sätt in den, starta om och håll ner c-tangenten, välj skivverktyg i menyn, och där väljer du att radera skivan, skriv över en gång med nollor, tar en stund.

Sedan går du till fliken partitionera i Skivverktyg, och väljer där Mac OS Extended, i fönstret ser du även knappen alternativ, klicka på den och välj GUID-Partitionstabell.

Installera Leoparden, då får du med alla program som tillhör Mac OSX, iMovie osv..

 

När detta är gjjort så kan du om du hade en backup, hämta dina inställningar med Flyttassistenten för mail, Internet användare.. Installera inget av dina egna program, det kan du göra senare..

Efter detta provar du att allt fungerar.

 

Sätt sedan i din skiva med SnowLeopard och uppdatera till 10.6. Prova att allt fungerar.

Ladda ner Comboversionen av SnowLeopard 10.6.5.

Prova att allt fungerar..

 

Det kan inte gått fel nu..I så fall är det fel på din SnowLeopardskiva.

 

Är allt OK, installerar du dina andra program med Flyttassistenten...knasar det då har du program som ställer till med fel..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

igår kväll fick jag en ide, jag låna en polares snow leopard skiva som hade 10.6.2 installera den på min dator. alltså kan man säga att jag ner gradera den från 10.6.3. efter det ladda jag ner 10.6.4 combo pack och sedan där efter 10.6.5 combo pack och nu fungerar allt skit bra dator e uppdaterad och alla program funkar fint och mina imovie projekt kom tillbaka, vilket är lite konstigt. men jag vill tacka alla för all hjälp och tålamod speciellt Pocahontas.

 

en konstig grej som man kan fundera över är att när min imac hade 10.6.2 funka alla ilife program utom Imovie, vilket jag tycker är konstigt eftersom Ilife 11 funkar väl bara på 10.6.3?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fint att det löste sig :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fint att det löste sig :yeahbaby:

 

Det är det jag älskar med mac man kan själv lösa det mesta :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...