Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bara halva tangentbordet lyser


ninjasatan

Rekommendera Poster

Tjena, ännu en otroligt vidrig olycka hände imorse vid femtiden. jag hämtade kaffe i köket och slog i tån i tvbänken och all vätska flög ur koppen och rakt på min MacBook Pro (so precis blev avbetald) som var öppen otroligt nog. Detta medförde x-antal skrik och förbannade grannar som tjurar för att man "uppenbarligen inte kan gallskrika klockan fem på morgonen" men men. den är räddad iallafall. allt funkar somd en ska. den har torkat och jag har rengjort knapparna och allt dylikt. men ETT problem finns. Knappljuset. alla knappar lyser men olika starkt. kan man ersätta dessa på något sätt eller är det bara att låta det vara som det är och livet går vidare ändå?

 

/Ninjasatan

 

kolla bilden så förstår ni vad jag menar

post-55193-007492600 1289505232_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kopp kaffe i datorn kan ju resultera i betydligt mer än en ojämn tangentbordsbelysning...

Slå en signal till ditt försäkringsbolag (hemförsäkring) och se om dom kan stå för en service.

 

Jag tror inte att belysningen går att fixa på ett enkelt/billigt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte hjälpa dig men tycker det är rätt så anmärkningsvärt att du lyckas fuktskada båda dina maskiner.

 

Lycka till med försäkringsbolaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte hjälpa dig men tycker det är rätt så anmärkningsvärt att du lyckas fuktskada båda dina maskiner.

 

Har han skrivit här på forumet tidigare om fuktskador?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att det kan ställa till problem senare.... Hade det bara varit vatten så ska man torka ORDENTLIGT (flera dagar utan användning).. Men nu finns kaffefläckar som börjat ställa till det med tangentbordsbelysningen. ja vanligt vatten kan ställa till med problem om det inte har torkat riktigt ordentligt och torktiden kan ta längre tid än man tror. Hade du även socker i kaffet så kan det bli än värre.... Socker och elektronik är ingen bra kombination...

 

Jag har kasserat 2 tangentbord som jag spillt öl i (pratar nu om det externa alu med numerisk del)... Det sista tangentbordet så struntade jag i att spola med vatten utan hoppades på det bästa vilket var dumt, för dagen efter så hade ölen påverkat en mängd knappar.. Provade då att spola med vatten ORDENTLIGT och lät torka men det var försent.. Det förstnämnda tangentbordet så fungerar alla knappar men en USB-port är ur funktion (på detta tangentbordet hade jag spillt öl vid två olika tillfällen)... Jag + starköl + dator = nej. Så jag vet hur det är att spilla dricka... Inte fasiken hamnar dricka på bordet utan rätt på....

 

Men nu säger jag inte att du ska spola hela din dator med vatten för det vet jag inte om jag själv skulle våga (speciellt inte om datorn har fast monterat batteri som måste bytas på verkstad) och icke att förglömma hårddisken...

 

Hoppas det stannar vid problem med tangentbordsbelysningen. Annars får du kontakta försäkringsbolaget... Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte hjälpa dig men tycker det är rätt så anmärkningsvärt att du lyckas fuktskada båda dina maskiner.

 

Lycka till med försäkringsbolaget.

 

jo jag vet. det är inte okey. ska fan bannlysa alla vätskor överhuvudtaget i lägenheten. nästa gång någon ska dricka något så får dom fan sätta sig i hallen eller i badrummet. men då är det försäkringsbolaget som jag ska snacka med alltså.

 

tack för hjälpen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Samma sak hände mig igår, eller rättare sagt min dotter spillde ut saft över min MacbookPro. Har exakt samma belysning på tangenterna som ninjasatan. Datorn fungerar annars precis som vanligt, hoppas bara det fortsätter att göra det. Lite nervös för att den ska lägga ned när som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...