Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vit MacBook HELT körd... eller?


ninjasatan

Rekommendera Poster

Hade lite polare över igår och det slutade med att någon spillde lite vätska över datorerna... -.- iaf. MBPn funkar. men min äldre vita macbook verkar ha gett upp.

Den funkade tidigt imorse. startade, stängde av sig och höll på och bara allmänt var helt skum.

till sist dog den och nu vägrar den starta.

kan md stor säkerhet säga att batteriet är dött. men när jag kopplar in sladden så lyser indikatorn grönt. har testat det koppla ur batteriet och allt det där men inget får den att starta. men det skumma är som sagt att batteriet är tomt och indikatorn visar grönt... det menas väll att den är fullladdad? annars ska den väll lysa orange?

 

snälla hjälp? vill verkligen inte betala 2000 bara för att felsöka skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De kommer inte kunna vara "normala" efter detta. Är de vätskeskadade kommer det uppstå problem med dem för eller senare.

 

Du har med största sannolikhet startat dem för tidigt.

 

Vätskan måste torka ordentligt. Du kan ha kortslutit logic-kortet.

 

Elektronik och vätska hör sällan ihop.

 

Tala med ditt försäkringsbolag och låt polaren stå för självrisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt. Din klantige polare får såklart betala.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

synd att man inte har en aning om vem det var som spilde ölen... -.-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smällar man får ta om låter datorn vara framme när man har stökiga kompisar hemma och som inte vill ta sitt ansvar för det inträffade.

 

Glömde tillägga att jag hoppas att nån erkänner händelsen och har tecknat drulleförsäkring

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den är ju tyvär typ 3år gammal eller nått sånt. och jag har ju en macbook pro som funkar ordentligt. ingen som vet omd et finns några butiker eller något sånt som köper halvtrasiga datorer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Det är ingen klockren affärsidé att köpa in datorer som folk spillt öl på. Så tyvärr, det suger. Se det som livserfarenhet. :sick:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänkte mer om det fanns någon som köper in beggat och använder som reservdelar eller så :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Ungefär samma sak. Det kostar i slutändan antagligen mer att slakta och undersöka vilka delar som fortfarande fungerar än att köpa reservdelarna direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...