Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Satsa på 4GB RAM vid köp av MacBook Air


Pocahontas

Rekommendera Poster

Thomas Ytterberg

Och hur mycket av minnet tas av Transmission?

Allt? :oroligoledsen:

 

Det varierar nog från version till version men här på forumet har det funnits exempel där Transmission slukat åt sig just allt minne och användare med 8+ gigabyte undrar varför deras MacPro är så seg. "...allt jag kör just nu är Transmission och Safari...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Stöder grafikkortet i airen flash grafikortsacceleration?

Ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som vet ifall man kan köpa via Apple Store som student men på företaget, och dra av momsen?

Jag tänkte ringa Apple och fråga men de hade stängt idag.

 

Antar att jag låter sjukt snål men jag vill bara veta hur mycket man kan prispressa priset, och då veta ifall det är värt att köpa den i USA eller ej.

 

Det är dumt att betala för mycket.... :P

Jag tror inte det om företaget köper den så så är det ju företagets dator inte din (även om du äger företaget) och företaget studerar ju inte. (Men jag gissar bara)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte det om företaget köper den så så är det ju företagets dator inte din (även om du äger företaget) och företaget studerar ju inte. (Men jag gissar bara)

Man kan ju vara enskild näringsidkare (enskild firma).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Transmission suger. Kör uTorrent istället om ni måste ha en torrentklient.

Den stora minnesätaren på mina macar är dock safari. Den äter allt som finns ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som vet ifall man kan köpa via Apple Store som student men på företaget, och dra av momsen?

Jag tänkte ringa Apple och fråga men de hade stängt idag.

 

Antar att jag låter sjukt snål men jag vill bara veta hur mycket man kan prispressa priset, och då veta ifall det är värt att köpa den i USA eller ej.

 

Det är dumt att betala för mycket.... :P

 

Klart du kan. Vad du ordnar fram för rabatter åt dig bryr sig nog skatteverket rätt lite om. Jag studerar och driver firma, varför skulle jag inte kunna få rabatt och ta upp datorn i företaget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart du får använda studentrabatt och dra momsen. Det spelar ingen roll vad det är för studenrabatt. En rabattering av priset är en rabattering, det spelar ingen roll vad det beror på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Tycker absolut man ska satsa på 4GB, prisskillnaden är inte värst stor gentemot fördelarna. Ett klart plus många kanske inte tänker på att även vid 2GB ram är att SSD kretsarna snabbare vilket gör swappingen mer smärtfri än mot en normal hårddisk.

Kan då tänkas att 2GB nite är lika jävigt som mot en normal hårddisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hur många av er har ens testat en MBA 11,6 med 2GB? Jag kör Safari, Spotify, Adium och Photshop ständigt. Har aldrig upplevt den som seg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många av er har ens testat en MBA 11,6 med 2GB? Jag kör Safari, Spotify, Adium och Photshop ständigt. Har aldrig upplevt den som seg.

 

Den är säkert snabb, enbart pga SSD ser till att även läsning och skrivning till swap-fil blir snabb. Men eftersom du INTE KAN uppgradera minnet i efterhand så är det närmast korkat att inte investera den extra tusenlappen. Det enda som är mer korkat är att apple erbjuder den med 2 GB minne, det skulle vara 4 GB och uppgraderingsbart till 8 GB... info%20(31).gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Jag kör på 2gb ram i min MBA och tycker det rullar på riktigt bra trots att jag kör en hel del program. Så njae en sanning med modifikation man måste inte ha 4GB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör på 2gb ram i min MBA och tycker det rullar på riktigt bra trots att jag kör en hel del program. Så njae en sanning med modifikation man måste inte ha 4GB.

 

Enda anledningen är att SSD är så mycket snabbare än en vanlig mekanisk HDD. Så du upplever inte det som ett problem som du annars hade gjort. 2 GB räcker för lättare användning av datorn, inget snack om saken. Problemet med Air är just att man inte i efterhand kan uppgradera minnet, därav så skulle den säljas som standard med 4 GB minne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...