Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Träningsfodral till iPhone?


noler

Rekommendera Poster

Jag är sugen på att skaffa Nike+GPS-appen då den verkar lovande. Problemet är att jag inte riktigt vågar he med min iPhone 4 när jag springer. Till saken hör att jag svettas som en gris när jag tränar.

Bara af att ha den i fickan på träningsjackan, upplever jag att den blir fuktig. Kan ni tipsa om bra fodral (som man har på armen eller liknande) som INTE gör iPhonen fuktig?

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns många olika träningsarmband som supermotard länkade till, har inte testat någon själv men finns många olika varianter. Tror teknikmagasinet säljer dem oxå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv den som Supermotard länkade till, nöjd med den, fungerar även om du har Apples bumper på telefonen.

 

Köpte den i en Telenor butik för under 200kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

saknar dock att den är helt vattentät.

 

Är det inte helt galet att ha ett sportarmband som inte är helt vattentätt?

Svett?! Regn?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte helt galet att ha ett sportarmband som inte är helt vattentätt?

Svett?! Regn?!

 

Jo.

 

Konstigt nog verkar det inte finnas en enda produkt i världen som uppfyller detta krav. Antingen är de alldeles för klumpiga och går att dyka med, eller så är de smidiga men ger noll skydd mot fukt.

 

Hur svårt kan det vara att fixa något som klarar lite svett och en rejäl regnskur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple säljer ju dessa armband själva och prylar Nike+, hur går det ihop med garanti och fuktsensorn?

 

Det är väl tänkt att du varken ska röra dig så mycket att du blir överdrivet svettig eller ägna dig åt utomhusaktiviteter om det finns minsta risk för regn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar.

 

Det korta svaret är alltså att det inte finns en enda produkt som är helt säker mot fukt?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stupidflanders

Jodå! Checka denna: http://store.apple.c...DI&s=topSellers

 

 

 

Det är helt öppet längst upp på den där, vid standby-knappen och hörlurs-uttaget.

 

Jag köpte Belkin Dualfit för Iphone 4 igår, och den har skydd även längst upp. Har inte fått min telefon än då jag beställde via Apple Store UK för en vecka sedan, men när jag väl får det så kan jag säga hur pass bra den är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har samma problem med att hitta ett armband, är förvånad över hur få som svarat och postat vad de faktiskt använder. Jag själv har inget krav på att det måste vara helt vattentätt, men det känns ju helt sjukt att det finns hål på baksidan mot huden (som blir alldeles svettig) istället för att mata den på fronten. Jag kan acceptera att det inte går att dyka med fodralet eller springa i spöregn, men det borde finnas något som man öppnar fronten (utsidan) på för att stoppa ned sin telefon.

 

Någon som vet ett sådant armband som håller mittemellanstandard i detta område? D.v.s. ett fodral som är tätt mot huden men har öppning på utsidan för inmatning av telefon och hörlursuttag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat ett flertal av "Belkintyp" och de fungerar INTE till seriös träning.

Visst de håller din tfn på plats men om du blir svettig när du tränar så ... Mina blev alldes våta av kondens i det utrymmet du har din iPhone, upp till dig om du vill riskera fukt i din tfn... Men det är klart svettas du inte så. Plus att ett av dem sprack sömmarna på efter ett tiotal löppass...

 

Finns dock ett fodral som verkligen funkar, Armpocket. Grymt bra, har dessutom plats för ditt körkort & din bilnyckel samt lite pengar om du vill/behöver detta. Bara att köpa!

http://www.armpocket...PORT-20-LW.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad trist! Trodde verkligen att Belkin skulle ha något i sin serie som funkar då de har så många. Det du postade verkar ju dock vara extremt stort! Sitter det ens kvar på armen när man springer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte Belkin Dualfit idag men nu kom jag på en grej..jag har ju displayskydd till min 3GS så den passar inte >.<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Vi säljer båda Belkins iPhone 4-fodral för träning (DualFit & FastFit) och jag tycker att det låter lite konstigt att de inte skulle vara vattentäta.

 

http://www.mailshop....ne-4-svart.html

 

http://www.mailshop....ne-4-svart.html

 

Visst är det så att båda två har en liten öppning där hörlursuttaget sitter (blir ju svårt att lyssna på musik annars :-) men jag provade att hålla båda fodralen i ca: 30-40 sekunder under rinnande vatten (alltså ifrån bak- och framsida där det inte finns några hål) och jag lyckades inte få in ngn fukt i fodralet alls.

 

Har ngn provat dessa (förhållandevis nya modeller av) träningsfodral under riktig träning och fått in fukt i dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Vad trist! Trodde verkligen att Belkin skulle ha något i sin serie som funkar då de har så många. Det du postade verkar ju dock vara extremt stort! Sitter det ens kvar på armen när man springer?

 

Klart det sitter kvar, jag skrev ju att det funkade bra ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi säljer båda Belkins iPhone 4-fodral för träning (DualFit & FastFit) och jag tycker att det låter lite konstigt att de inte skulle vara vattentäta.

 

http://www.mailshop....ne-4-svart.html

 

http://www.mailshop....ne-4-svart.html

 

Visst är det så att båda två har en liten öppning där hörlursuttaget sitter (blir ju svårt att lyssna på musik annars :-) men jag provade att hålla båda fodralen i ca: 30-40 sekunder under rinnande vatten (alltså ifrån bak- och framsida där det inte finns några hål) och jag lyckades inte få in ngn fukt i fodralet alls.

 

Har ngn provat dessa (förhållandevis nya modeller av) träningsfodral under riktig träning och fått in fukt i dem?

 

Men hallå, stick ut och spring 15-20 km (=1 till 2 timmar) i varmt (=svettigt) väder själv ett par gånger och skriv SEDAN här om de fiunkar med avseende på kondens etc. Måste ju vara busenkelt om du själv säljer dem eller hur??

 

Varför skall vi testa dem åt dig? Om du skickar mig ett utan kostnad så lovar jag att göra ett seriöst fälttest om du inte kan ordna det på egen hand. Jag blir så trött på säljare som inte vet OM det de säljer funkar under verkliga förhållanden. Vem vill upptäcka EFTER löpturen att iPhonen har blivit fuktskadad?

 

Ulf M som har en 3GS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här verkar kunna vara något:

 

http://www.iphonebut...mband-1147.html

 

Ser ut att ha en neopren-huva över telefonen för att skydda mot regn. Har bara sett den på bild än så länge, men den verkar klart lovande!

 

Måste sannolikt rätta mig själv. Kollade lite fler bilder, och det ser ut som om idioterna har gjort små hål upptill i neoprenhuvan. Varför då? Hörlurssladden hade ju gått utmärkt att dra ut genom samma öppning som man stoppar in telefonen genom, och då hade det kunnat vara helt regnsäkert!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hallå, stick ut och spring 15-20 km (=1 till 2 timmar) i varmt (=svettigt) väder själv ett par gånger och skriv SEDAN här om de fiunkar med avseende på kondens etc. Måste ju vara busenkelt om du själv säljer dem eller hur??

 

Varför skall vi testa dem åt dig? Om du skickar mig ett utan kostnad så lovar jag att göra ett seriöst fälttest om du inte kan ordna det på egen hand. Jag blir så trött på säljare som inte vet OM det de säljer funkar under verkliga förhållanden. Vem vill upptäcka EFTER löpturen att iPhonen har blivit fuktskadad?

 

Ulf M som har en 3GS

 

Är det inte bättre att testa dem under en löprunda i ett rejält novemberregn som inte ens goretex förmår hålla ute?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...