Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Träningsfodral till iPhone?


noler

Rekommendera Poster

Är det inte bättre att testa dem under en löprunda i ett rejält novemberregn som inte ens goretex förmår hålla ute?

 

Jo det går säkert bra det oxå... Min poäng är att de fodral jag personligen köpt, testat och "kasserat" samt de jag kollat på efter dessa test ser samtliga ut att ha samma brister... Det jag rek i mitt inlägg ovan funkar däremot betydligt bättre.

 

Jag springer en 15 km runda varje helg och har hittills inte fått kondens på insidan av detta fodral vilket de av "belkintyp" blev fulla av. Detta alltså utan ev regn utan bara min egen transpiration. Ett yttre regn hade ju definitivt blivit en YTTERLIGARE fuktbelastning...

Under årets Göteborgsvarv blev man på avenyn duschad av någon med "brandslang" skönt men f.n vad skraj jag blev för min iPhone på armen (då hade jag Belkinfodral).

Dessutom är mitt rekommenderade fodral skönt på armen, har plats för dina bilnycklar. Det har inte belkinfodralen heller. Den pyttelilla nyckelficka dessa har rymmer på sin höjd en cykelnyckel från 1963, INTE en modern bilnyckel med fjärrlåselektronik i... Men det står heller inte i annonserna!

 

Mitt erbjudande till försäljare av sportarmband står kvar, skicka mig ett fodral så skall jag ge ett utförligt omdöme.

 

Tusan vad gnällig jag låter... Inte min mening men det finns mycket undermåliga produkter på marknaden som bara formgivits men inte testats ordentligt...

 

Ha det gott i löpspåret!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det några fodral som är IP-klassade så att man vet hur täta de är?

 

IP-klassning - Grad av skydd mot inträngande vatten

 

Beskrivningen av t.ex. Belkins fodral är luddiga i beskrivningen om hur bra de skyddar mot fukt. Kan man använde dem när det regnar? Jag skulle inte göra det.

 

Belkin FastFit: Materialet är vattenavstötande

 

Belkin DualFit: Materialet är vattenavvisande, ger ett utmärkt skydd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det några fodral som är IP-klassade så att man vet hur täta de är?

 

IP-klassning - Grad av skydd mot inträngande vatten

 

Beskrivningen av t.ex. Belkins fodral är luddiga i beskrivningen om hur bra de skyddar mot fukt. Kan man använde dem när det regnar? Jag skulle inte göra det.

 

Belkin FastFit: Materialet är vattenavstötande

 

Belkin DualFit: Materialet är vattenavvisande, ger ett utmärkt skydd

 

Kul att du länkar till mitt jobb...

Nej du, tror inte tillverkarna har ens en susning om vad IP-klassning innebär. De fodral jag hållit i min hand är definitivt inte speciellt täta vare sig mot vatten i form av regn eller fukt i form av svettning.

 

I övrigt se mina inlägg ovan, vågar du chansa...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Finns det fortfarande inget armband som först och främst över huvud taget håller (enligt den stora majoriteten av recensioner på Apple Store (USA) verkar ju mer eller mindre alla armband vara av usel kvalitet, spricker och har sig.)? Sen är det ju även ett måste att de skyddar mot svett, och önskvärt men ej 100% nödvändigt att de kan användas i spöregn.

 

Finns det i dagsläget något iPhone-armband som man kan använda utan att behöva vara orolig för att det spricker så iPhonen faller i backen eller läcker in så den blir fuktskadad? <_<

 

M.a.o... Finns det något iPhone-armband som är till för att användas? :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För sent att redigera föregående inlägg verkar det som, därav dubbelpost...

 

Efter mitt sökande på internet verkar det enda bra armbandet som finns till iPhone vara Armpocket. Även fast jag inte egentligen känner något behov av fickor så får det nog bli en sån om inget bättre dyker upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För sent att redigera föregående inlägg verkar det som, därav dubbelpost...

 

Efter mitt sökande på internet verkar det enda bra armbandet som finns till iPhone vara Armpocket. Även fast jag inte egentligen känner något behov av fickor så får det nog bli en sån om inget bättre dyker upp.

 

Men snälla du, det VAR ju just armpocket jag rekommenderade. Har du läst sidan 1 i denna tråd?

Lycka till med träningen!

 

Ang den senaste debatten om att iPhone inte får anv i kyla... Jag var ute och sprang 15 km och det var -14 C...

Hade Runmeterappen i min iPhone igång och givetvis Iphonen på överarmen i sitt Armpocketfodral. Inga som helst problem...

 

/Ulf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

De ända vattentäta fodralen på marknaden är h2oaudio produkterna. Fodralen är vattentäta nertill 3,6m under ytan och fungerar klockrent och tillsammans med deras hörlurar (vissa klarar bara 1m i 30min medan andra är vattentäta nertill 3,6m) har man skaffat sig ett totalt skydd mot svett, regn & fukt.B)

 

Jag har Amphibx Fit fodralet och det är mycket smidigt + att det sitter bra på armen. Mycket bra ljud är det i mina Surge (handsfree modellen) lurar också + att det var 4 olika öronpluggar vill jag minnas, speciellt om man jämfört med de modeller som kom för några år sedan, de va riktigt sunkiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De ända vattentäta fodralen på marknaden är h2oaudio produkterna. Fodralen är vattentäta nertill 3,6m under ytan och fungerar klockrent och tillsammans med deras hörlurar (vissa klarar bara 1m i 30min medan andra är vattentäta nertill 3,6m) har man skaffat sig ett totalt skydd mot svett, regn & fukt.B)

 

Jag har Amphibx Fit fodralet och det är mycket smidigt + att det sitter bra på armen. Mycket bra ljud är det i mina Surge (handsfree modellen) lurar också + att det var 4 olika öronpluggar vill jag minnas, speciellt om man jämfört med de modeller som kom för några år sedan, de va riktigt sunkiga.

 

En ända är vad jag vet den man har där bak. Det du menar är väl "De enda" med "e". Antar att du bor i Stockholm, där brukar de ha svårt för att skilja på "ä" och "e".

Däremot är dina rekommendationer om regntäta fodral mycket bra, de jag hittills hittat har varit värdelösa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...