Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Elektronikshopen - tillförlitlig?


Capac

Rekommendera Poster

inga annonser kvar från elekronikshopen!

yeahbaby.gif för snabbt fix av Tradera.

 

Dumheter! Två av annonserna är avslutade, dvs någon har klickat på "Köp nu". De andra annonserna ligger kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Information:

elektronikshoppen-sverige

 

Vad innebär detta?

Status företag: Ej verksam enligt regler

F-skatt Status: Avregistrerad

Aktiverat: 2010-04-08 tom. 2010-07-22

 

Ser inte lovande ut verkar det som.

Det är inte samma företag, kolla stavningen. Två "p" kontra ett i "shopen".

Och det är inte företaget i Karlshamn med samma namn heller...

 

Edit: Tog bort länk. /moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Information:

elektronikshoppen-sverige

 

Vad innebär detta?

Status företag: Ej verksam enligt regler

F-skatt Status: Avregistrerad

Aktiverat: 2010-04-08 tom. 2010-07-22

 

Ser inte lovande ut verkar det som. Däremot är

NN (25 år) - GÖTEBORG

registrerad i ett annat bolag som verkar seriöst vid bedömningen av företagsinformationen

 

Domänen är reggad på en privatperson för tre dagar sedan. Det finns inget bolag, bara en privatperson som behöver snabba cash. Han använder denna tjänst: http://www.ebutikdemo.se som levererar själva e-butiken och betaltjänsten. De har Payson som alternativ men det har Kenneth valt bort av uppenbar anledning... Vem som helst kan starta en webbutik där på några minuter och köra så länge det håller. Svagt av dem som säljer tjänsten att släppa igenom sån här bedrägeriverksamhet.

 

Edit: Tagit bort länkar och personuppgifter. /moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tradera har heller ingen bemanning under helger.

jodå, dom har bemanning på helgerna, jag kontaktade dom tidigare i dag om en användare som både säljer stöldgods & använder sig av vilseledande auktionstexter.

 

Nu på eftermiddagen har användaren (antagligen efter begäran från tradera) korrigerat auktionstexten.

Att jag förklarade att han sålde stöldgods, och dessutom förklarade hur jag visste det på ett bra sätt verkade dom inte ta så värst hårt på...

Således, det är okej att sälja stöldgods så länge man skriver en bra auktionstext!

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jodå, dom har bemanning på helgerna, jag kontaktade dom tidigare i dag om en användare som både säljer stöldgods & använder sig av vilseledande auktionstexter.

 

Nu på eftermiddagen har användaren (antagligen efter begäran från tradera) korrigerat auktionstexten.

Att jag förklarade att han sålde stöldgods, och dessutom förklarade hur jag visste det på ett bra sätt verkade dom inte ta så värst hårt på...

Således, det är okej att sälja stöldgods så länge man skriver en bra auktionstext!

 

Bemanning hade de i alla fall inte tidigare, men de kanske lärde sig en läxa när konton blev hackade i våras och många blev blåsta. Men om de nu har en kille där, varför tar han inte bort dessa bluffannonser? Vem som helst ser ju att det handlar om bedrägeri.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dumheter! Två av annonserna är avslutade, dvs någon har klickat på "Köp nu". De andra annonserna ligger kvar.

 

tack för tonenarmskeptisk.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför tar han inte bort dessa bluffannonser? Vem som helst ser ju att det handlar om bedrägeri.

Dom har iallafall sagt på tex www.fairshopping.se att dom har bemannat på helger,

varför dom inte stänger ner bluffauktioner kan jag inte svara på, dom som jobbar helg kanske har fullt upp med att porrsurfa eller nåt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för tonenarmskeptisk.gif

 

Men varför skriver du att annonserna är bortplockade när de ligger kvar? Ge mig en rimlig anledning, annars håller jag fast vid att det var dumheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men varför skriver du att annonserna är bortplockade när de ligger kvar? Ge mig en rimlig anledning, annars håller jag fast vid att det var dumheter.

han kanske klickade på en av länkarna jag postade tidigare och antog att dom var nedstängd då en av auktionerna faktiskt var avslutad...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste just detta hos Tradera, det skulle vara intressant att veta vad dom har gjort för granskning av företaget ifråga, och när jag

läser deras text känns det lite som att tradera går i god för dom?!

post-35631-046500500 1283626152_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja man blir minst sagt förvånad av Traderas kontroll eller snarare bristande kontroll...

Fick igår svar på mitt mail av annonsören ifråga

Jag:

Hej,

Vart är kvittot/garantin från? Vad har ni för organisationsnummer?

 

Dem:

Hej!Garantibeviset är gällande i valfri Applebutik/återbud och kan där enkelt lämnas in vid ev problem.Vi hoppas att du finner något som passar just dig.

Vänligen

Elektronikshopen Sverige

 

Så de svarar lite halvt undvikande på passande frågor verkar det som. Skickade ju även ett tidigare mail i denna tråd då det svara på ena men inte andra frågan så jag orkar inte maila dem nå mer.

 

Iaf, 2 av 3 annonser "sålda" eller borta från Tradera men nu är återigen 3 nya annonser uppe så verkar som om denna "scam" får fortgå över helgen, tyvärr.

 

Iaf så finns det även en tråd på sweclockers där man även polisanmält dem så vi får väl vänta och se.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spunk: Angående när domäner är registrerat är det inte beroende av om det finns något bolag eller inte - även om domäner registrerades för tre dagar sedan kan bolaget vara över ett år gammalt (nu var det dock registrerat på en privatperson; alternativt en enskild firma). Antagligen måste man uppge organisationsnummer osv när man registrerar sig hos Tradera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja man blir minst sagt förvånad av Traderas kontroll eller snarare bristande kontroll...

Fick igår svar på mitt mail av annonsören ifråga

Jag:

Hej,

Vart är kvittot/garantin från? Vad har ni för organisationsnummer?

 

Dem:

Hej!Garantibeviset är gällande i valfri Applebutik/återbud och kan där enkelt lämnas in vid ev problem.Vi hoppas att du finner något som passar just dig.

Vänligen

Elektronikshopen Sverige

 

Så de svarar lite halvt undvikande på passande frågor verkar det som. Skickade ju även ett tidigare mail i denna tråd då det svara på ena men inte andra frågan så jag orkar inte maila dem nå mer.

 

Iaf, 2 av 3 annonser "sålda" eller borta från Tradera men nu är återigen 3 nya annonser uppe så verkar som om denna "scam" får fortgå över helgen, tyvärr.

 

Iaf så finns det även en tråd på sweclockers där man även polisanmält dem så vi får väl vänta och se.

:tarskratt: Skrev de verkligen "återbud"? Jisses. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:tarskratt: Skrev de verkligen "återbud"? Jisses. :rolleyes:

 

Jag körde bara copy paste och dubbelkollade nu när du påtalade det men som sagt, enligt deras svar ja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inget bolag i Sverige som heter "ElektronikShopen Sverige". Adressen som bolaget uppger på sin webbplats finns inte firman registrerad på. När man inte uppger organisationsnummer via webbplatsen kan man nog betrakta företaget som oseriöst (utöver de låga priserna, luddiga svaren via mejl och annat).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spunk: Angående när domäner är registrerat är det inte beroende av om det finns något bolag eller inte - även om domäner registrerades för tre dagar sedan kan bolaget vara över ett år gammalt (nu var det dock registrerat på en privatperson; alternativt en enskild firma). Antagligen måste man uppge organisationsnummer osv när man registrerar sig hos Tradera.

 

Självklart kan bolag vara äldre än domännamnet. Men det är ju ett extra varningstecken när domänen är sprillans ny. Nu behövdes ju förvisso inga extra varningstecken här eftersom det hela bara lyser BLUFF lång väg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va najs!

 

 

Tycker dock att det är under all kritik att det det tar så lång tid för Tradera att agera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...