Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Elektronikshopen - tillförlitlig?


Capac

Rekommendera Poster

Hej alla!

Elektronikshopen säljer Iphone 4 16GB och 32 GB för 4800:- respektive 5900:-

Är det någon som känner till dem eller handlat av dem förut. Det är ju ett jättebra pris men jag har inte hört talas om dem förut.

Man undrar ju också hur de kan ha dessa priser när andra tar över tusen kronor mer. De säger att det är svenska Iphone direkt från Apple (dvs ej importerade) och att de är olåsta.

En annan sak som gör mig fundersam är att det är betalning via banköverföring. De säger att de erbjuder Payson men att det för tillfället ligger nere för konfigurering till företagskonto.

Men tillbaka till frågan. Är det någon som vet om Elektronikshopen är ett företag att lita på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Scam!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena! Jag såg också deras annons på blocket. Jag gick in och såg att det inte finns några telefonnummer och dem hade bara "öppen" support mån - ons mellan 10:30 - 12:00 eller vad det var, lät jättekonstigt så jag kikade vidare och blev också väldigt förvånad över priserna. Dem har en lev. tid på Iphone 4 på runt 3 dagar verkar ju omöjligt eftersom verkligen ALLA andra butiker har MINST 3 - 4 veckor och nu ännu mer! Så jag skrev till supporten och dem svarade direkt men dem verkar lite skumma och jag har inte heller vågat beställa där ifrån ännu men vill mer än gärna om någon fått hem sin vara där ifrån med tanke på det billiga priset är det lätt värt det. Något som beställt där ifrån och fått hem varorna?

Hej alla!

Elektronikshopen säljer Iphone 4 16GB och 32 GB för 4800:- respektive 5900:-

Är det någon som känner till dem eller handlat av dem förut. Det är ju ett jättebra pris men jag har inte hört talas om dem förut.

Man undrar ju också hur de kan ha dessa priser när andra tar över tusen kronor mer. De säger att det är svenska Iphone direkt från Apple (dvs ej importerade) och att de är olåsta.

En annan sak som gör mig fundersam är att det är betalning via banköverföring. De säger att de erbjuder Payson men att det för tillfället ligger nere för konfigurering till företagskonto.

Men tillbaka till frågan. Är det någon som vet om Elektronikshopen är ett företag att lita på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten Capac, jag tror dem inte ens använder sig av payson för där kan man få pengarna tillbaka vilket man inte kan få om man gör det via banköverföring. Jag tror dem är scam men hade ändå varit intressant om någon beställt där ifrån och fått sina varor :)

Tjena! Jag såg också deras annons på blocket. Jag gick in och såg att det inte finns några telefonnummer och dem hade bara "öppen" support mån - ons mellan 10:30 - 12:00 eller vad det var, lät jättekonstigt så jag kikade vidare och blev också väldigt förvånad över priserna. Dem har en lev. tid på Iphone 4 på runt 3 dagar verkar ju omöjligt eftersom verkligen ALLA andra butiker har MINST 3 - 4 veckor och nu ännu mer! Så jag skrev till supporten och dem svarade direkt men dem verkar lite skumma och jag har inte heller vågat beställa där ifrån ännu men vill mer än gärna om någon fått hem sin vara där ifrån med tanke på det billiga priset är det lätt värt det. Något som beställt där ifrån och fått hem varorna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säker? Hört talas om dem?

 

Det är väl ganska uppenbart att det är scam. Priser rejält under marknadsnivå, inget organisationsnummer, inget telefonnummer, ingen historik. Hemsidan är reggad av en Kenneth Nyberg. Du får gärna försöka. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha nejtack ;) Jag tyckte med dem verkade skumma och deras leverans tider på 3 dagar när det är typ 4 veckor på alla andra sidor. :) haha låter för bra. Förresten hittade en annan intressant tråd också om dem http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/950086-luktar-den-har-butiken-lite-skumt-eller-ar-det-bara-jag/ kolla gärna! :)

Det är väl ganska uppenbart att det är scam. Priser rejält under marknadsnivå, inget organisationsnummer, inget telefonnummer, ingen historik. Hemsidan är reggad av en Kenneth Nyberg. Du får gärna försöka. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar.

Jag håller med om att det ser ut som en bluff. Hade det fungerat att betala med Payson hade jag kanske chansat men det skulle inte falla mig in att betala i förskott.

Det skulle dock vara intressant att höra om någon verkligen testat denna butik. Inte för att jag vill att någon ska blivit lurad men ändå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja... och en 13" mbp för 7400:- med... låter som en bra affär det här!

Jag kan tänka mig att alla apple premium resellers kommer sluta handla av apple inom kort

och köra med Elektronikshopen som grossist!

 

fantastiskt, jag ska nog ta mig ett banklån på 100 flak och handla som fan, här finns pengar att tjäna!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generellt grundtips: Verkar något vara för bra för att vara sant - så är det så. Undvik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Auktionerna anmälda till Tradera. Får se hur lång tid det tar innan åtgärd...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Auktionerna anmälda till Tradera. Får se hur lång tid det tar innan åtgärd...

 

Bra gjort! :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Auktionerna anmälda till Tradera. Får se hur lång tid det tar innan åtgärd...

 

 

Anmälde jag med när jag gjorde inlägget här...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mailade dem och frågade varför man inte kunde betala med payson, och svaret lyder:

 

Hej!

Vanligtvis har vi haft den metoden, men då vi uppgraderar våran payson

agent för snabbare service / och företags val så går det förtillfället inte.

Vi ber verkligen om ursäkt för detta, men hoppas att du vill använda

något utav våra andra betalningsalternativ.

Vänligen

Elektronikshopen Sverige

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också anmält dessa via Tradera men det är troligen en "standard" helgtraderare som kommer försvinna senast på måndag.

 

Men på skoj så mailade även jag och frågade:

Vart är kvittot ifrån? Kan jag hämta varan och betala på plats? Vart finns du/varan?

 

Fick följande svar:

Tyvärr går det inte, då vi inte har någon butik förutom Webshopen ännu.

 

Därför måste allt göras via våran hemsida, (länk till deras hemsida)

Vänligen

 

Elektronikshopen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Sweclockers forum har t.o.m någon kommenterat positivt om detta företaget. Personer reggade sig nyss med på deras forum. Säkert chefen själv för företaget som har skrivit. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mawam: kan du inte fråga om de har något organisationsnummer? Enda elektronikshoppen jag finner är registrerad i Göteborg (på Tradera står det Bromma) och det företaget är inte längre aktivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mawam: kan du inte fråga om de har något organisationsnummer? Enda elektronikshoppen jag finner är registrerad i Göteborg (på Tradera står det Bromma) och det företaget är inte längre aktivt.

De stavar med ett "p": Elektronikshopen

http://www.elektronikshopen.se/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Ozmodiar

Har mailat och frågat om organisationsnummer så får väl se vad de svarar...

 

En av deras annonser är ju borta från Tradera så någon som köpt eller så kanske Tradera har agerat men det är mindre troligt då de andra annonserna är kvar samt att de ej svarat på anmälan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av deras annonser är ju borta från Tradera så någon som köpt eller så kanske Tradera har agerat men det är mindre troligt då de andra annonserna är kvar samt att de ej svarat på anmälan.

Tradera svarar sällan eller aldrig på en anmälan.

Auktionen som är borta är inte stängd av tradera, det är en lirare som inom kort blir 5000:- fattigare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tradera svarar sällan eller aldrig på en anmälan.

Auktionen som är borta är inte stängd av tradera, det är en lirare som inom kort blir 5000:- fattigare...

 

Tradera har heller ingen bemanning under helger. De agerar säkert inte innan måndag någon gång och då är det ju troligen försent.

Visst undrar man vad det är för plattskallar som går på sånt här men man kan ju inte låta bli att lida med dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tradera har heller ingen bemanning under helger. De agerar säkert inte innan måndag någon gång och då är det ju troligen försent.

Visst undrar man vad det är för plattskallar som går på sånt här men man kan ju inte låta bli att lida med dem.

 

inga annonser kvar från elekronikshopen!

yeahbaby.gif för snabbt fix av Tradera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Information:

elektronikshoppen-sverige

 

Vad innebär detta?

Status företag: Ej verksam enligt regler

F-skatt Status: Avregistrerad

Aktiverat: 2010-04-08 tom. 2010-07-22

 

Ser inte lovande ut verkar det som. Däremot är

NN (25 år) - GÖTEBORG

registrerad i ett annat bolag som verkar seriöst vid bedömningen av företagsinformationen

 

Edit: Tagit bort länkar och personuppgifter. /moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...