Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Accelerate, min nya iPhone app


AveCesar

Rekommendera Poster

Ska försöka fatta mig kort.

 

Jag tycker om att åka fort, väldigt fort. Mitt problem är att ingen vill åka med mig när jag åker fort, så hur löser jag detta? Genom att göra en iPhone app såklart :)

 

Accelerate tar fram din hastighet med hjälp av GPS, och postar sedan ditt rekord på en scoreboard online. :)

 

Mer info finns i App Store

 

De fem första att skriva en skön kommentar får en promotional code :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns lastibl med?

tänker lätt sätta lastbilsrekordet i så fall, ända upp till typ 86km/h

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska försöka fatta mig kort.

 

Jag tycker om att åka fort, väldigt fort. Mitt problem är att ingen vill åka med mig när jag åker fort, så hur löser jag detta? Genom att göra en iPhone app såklart :)

 

Accelerate tar fram din hastighet med hjälp av GPS, och postar sedan ditt rekord på en scoreboard online. :)

 

Mer info finns i App Store

 

De fem första att skriva en skön kommentar får en promotional code :)

 

Jag antar att du med "fort, väldigt fort" menar att med bred marginal bryta mot hastighetsbegränsningar i trafiken? I så fall kan du ta ditt iPhoneprogram och köra upp det i häcken. Idiotiskt att använda vår gemensamma infrastruktur till att leka och riskera andras liv. Det går att få hjälp mot sånt med psykoterapi. Sök för det innan du mördar någon oskyldig med dina sjuka lekar och ge fan i att uppmana andra att göra samma sak. Forumet är inte till för att uppmana och uppmuntra till brott!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du med "fort, väldigt fort" menar att med bred marginal bryta mot hastighetsbegränsningar i trafiken? I så fall kan du ta ditt iPhoneprogram och köra upp det i häcken. Idiotiskt att använda vår gemensamma infrastruktur till att leka och riskera andras liv. Det går att få hjälp mot sånt med psykoterapi. Sök för det innan du mördar någon oskyldig med dina sjuka lekar och ge fan i att uppmana andra att göra samma sak. Forumet är inte till för att uppmana och uppmuntra till brott!

 

gnäll gnäll gnäll, fanns ju massa andra saker att åka fort med förutom bil, tex longboard, båt, skidor mm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gnäll gnäll gnäll, fanns ju massa andra saker att åka fort med förutom bil, tex longboard, båt, skidor mm

 

Läs ordentligt och skriv igen. Jag fetar väsentliga delar för att underlätta för dig:

 

Jag antar att du med "fort, väldigt fort" menar att med bred marginal bryta mot hastighetsbegränsningar i trafiken? I så fall kan du ta ditt iPhoneprogram och köra upp det i häcken. Idiotiskt att använda vår gemensamma infrastruktur till att leka och riskera andras liv. Det går att få hjälp mot sånt med psykoterapi. Sök för det innan du mördar någon oskyldig med dina sjuka lekar och ge fan i att uppmana andra att göra samma sak. Forumet är inte till för att uppmana och uppmuntra till brott!

 

Du kan gärna förklara hur de som "inte vill åka med" AveCeaser skulle kunna göra det när han åker longboard eller skidor. I en ryggsäck? Jag bryr mig om nån vill åka fort på skidor eller på en racerbana, men folk som leker i trafiken har jag inget till övers för. Idioter, kort sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs ordentligt och skriv igen. Jag fetar väsentliga delar för att underlätta för dig:

 

Jag antar att du med "fort, väldigt fort" menar att med bred marginal bryta mot hastighetsbegränsningar i trafiken? I så fall kan du ta ditt iPhoneprogram och köra upp det i häcken. Idiotiskt att använda vår gemensamma infrastruktur till att leka och riskera andras liv. Det går att få hjälp mot sånt med psykoterapi. Sök för det innan du mördar någon oskyldig med dina sjuka lekar och ge fan i att uppmana andra att göra samma sak. Forumet är inte till för att uppmana och uppmuntra till brott!

 

Du kan gärna förklara hur de som "inte vill åka med" AveCeaser skulle kunna göra det när han åker longboard eller skidor. I en ryggsäck? Jag bryr mig om nån vill åka fort på skidor eller på en racerbana, men folk som leker i trafiken har jag inget till övers för. Idioter, kort sagt.

 

nu har ju inte jag programmet men jag antar att det bara är att starta programmet och sen lägga telefonen i ja tex en ryggsäck

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu har ju inte jag programmet men jag antar att det bara är att starta programmet och sen lägga telefonen i ja tex en ryggsäck

 

Funkar dåligt med GPS som ju kräver optisk kontakt med satelliten, men nu var det inte det jag undrade. Du får läsa igen, orkar inte omformulera för att du ska hänga med. Jag har ändå känslan av att du bara vill bagatellisera fortkörning med dina kommentarer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar dåligt med GPS som ju kräver optisk kontakt med satelliten, men nu var det inte det jag undrade. Du får läsa igen, orkar inte omformulera för att du ska hänga med. Jag har ändå känslan av att du bara vill bagatellisera fortkörning med dina kommentarer.

 

Det behövs ingen optisk kontakt, ryggsäcken duger så länge det inte ligger en våt tröja över. (För tydlighetens skull, blöta sockor är inte heller bra)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan gärna förklara hur de som "inte vill åka med" AveCeaser skulle kunna göra det när han åker longboard eller skidor. I en ryggsäck?

 

tror att jag svarade på den frågan.

å de funkar nog i en ryggsäck, man behöver ju inte stoppa telefonen längst ner i ryggsäcken instucken i en sovsäck

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror att jag svarade på den frågan.

å de funkar nog i en ryggsäck, man behöver ju inte stoppa telefonen längst ner i ryggsäcken instucken i en sovsäck

 

Men det var väl inte telefonen som var rädd för att åka med när AveCeaser skulle köra fort? Eftersom han syftar på någon som kan göra ett val så antar jag att det är människor han pratar om. Om han då pratar om att åka skidor, hur skulle personerna åka med honom? I ryggsäcken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det var väl inte telefonen som var rädd för att åka med när AveCeaser skulle köra fort? Eftersom han syftar på någon som kan göra ett val så antar jag att det är människor han pratar om. Om han då pratar om att åka skidor, hur skulle personerna åka med honom? I ryggsäcken?

 

varför måste nån åka med? asså programmet mäter din hastighet sedan laddar man upp den till en higscore lista om inte jag har fattat allt helt fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det behövs ingen optisk kontakt, ryggsäcken duger så länge det inte ligger en våt tröja över. (För tydlighetens skull, blöta sockor är inte heller bra)

 

Jag har i alla fall aldrig lyckats få någon kontakt med satelliter utan direktkontakt. Men det hade inte med ämnet att göra utan var OT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag citerar ur det första inlägget i tråden för att göra det enklare för dig:

 

Jag tycker om att åka fort, väldigt fort. Mitt problem är att ingen vill åka med mig när jag åker fort, så hur löser jag detta?

 

 

Hur tolkar du det? Att hans passagerare inte vågar sitta i hans ryggsäck när han åker skidor eller tolkar du det som att de inte vill sitta i bilen han framför? Och hur tolkar du isåfall "väldigt fort"? Att han kör 80 där det är 70-begränsning? Hur svårt kan det vara att hänga med om man anstränger sig lite?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag citerar ur det första inlägget i tråden för att göra det enklare för dig:

 

 

 

 

Hur tolkar du det? Att hans passagerare inte vågar sitta i hans ryggsäck när han åker skidor eller tolkar du det som att de inte vill sitta i bilen han framför? Och hur tolkar du isåfall "väldigt fort"? Att han kör 80 där det är 70-begränsning? Hur svårt kan det vara att hänga med om man anstränger sig lite?

 

haha men om du anstränger dig lite så fattar du nog också hur han har tänkt att lösa det.

sluta nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker om att åka fort, väldigt fort. Mitt problem är att ingen vill åka med mig när jag åker fort,

Har nästan samma problem. Jag vågar inte köra för fort nuförtiden. Men jag brukar utnyttja Autobahn så fort jag får möjlighet. Vänsterfältet är mitt!

Men det värsta är att oberoende hur snabbt man kör så finns det alltid någon som kör snabbare.

 

Finns det någon motorbana i mellersta- eller norra Sverige där man kan få leka av sig, typ Nurburgring?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-37897-1265840768_thumb.jpg

 

Denna applikation uppmuntrar till brott.

Jag anser att den borde plockas bort då den kan leda till att människor dör eller blir skadade för livet.

Och för vad? För att hamna på en "highscore"?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna applikation uppmuntrar till brott.

Jag anser att den borde plockas bort då den kan leda till att människor dör eller blir skadade för livet.

Ehh, nej det gör den inte!

Det vore ju som att säga att Absolut Vodkas app också skulle plockas bort då den uppmanar till brottslighet i något arabland.

Du som användare måste väl ändå ta ansvar för hur den används. Det finns ju motorbanor man kan köra på och Autobahn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skynda att ge mig en promocode innan pk-maffian ätit upp dig :D

 

(förövrigt kan tilläggas att jag nuförtiden använder mig av buss och tåg men köra fort med bil kan vara riktigt skoj det med... självklart måste trafiken behållas intakt och inte krockas med, men har svårt att se något större problem med streetracing etc där man ändå tar till försiktighetsåtgärder, även vid de illegala alternativen blablabla jaja jag vill ha appen likväl :D )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har i alla fall aldrig lyckats få någon kontakt med satelliter utan direktkontakt. Men det hade inte med ämnet att göra utan var OT.

 

verkar vara lite beroende på iphonens dagsform :P ibland kan jag även få fix inomhus. Vissa bilar kan jag ha telefonen liggandes vid växelspaken och det rullar på bra i andra bilar måste jag ha den så den får den direktkontakt du pratar om(alltså i skottlinje med rutan)

 

i innefickan på jackan fungerar i alla fall alla dessa gå och springprogram prima.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj oj!

 

Trevligt med lite diskussion :)

 

I just mitt fall så åker jag longboard och tyvärr så vill ingen åka jämte mig för att dokumentera det (eller stå på samma bräda heller för den delen).

 

I vilket fall, vilket fordon man än tar så ska man givetvis inte riskera andras eller sitt eget liv (eller en iPhone), tyvärr kan jag inte åka runt och kolla alla innan de sätter igång och lämnar därför över ansvaret till användaren.

 

Promotional-codes kommer skickas ut, dock så glömde iMatte säga snälla så han får köpa som alla andra :)

 

** Edit

Märkte att det bara blev 1 promo-code över.. Men vill gärna att några fler säger sin åsikt, så följande 6 att skriva en skön kommentar får också :)

- The more the merrier!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kanske skulle behöva göra en disclaimer så folk slipper sätta kaffet i vrångstrupen, om du inte gjort det redan?

 

tack på förhand föresten(för jag antog att jag var en av de 6?)

 

lycka till med appen ifråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tar gärna en kod.

 

Tråkigt med folk som förstör och har taggarna utåt, varför ska inte alternativet bil finnas med? Ni vet väl att det finns lagliga tävlingar där man kör 201 meter respektive 402 meter.

 

iMatte: Du skrev visserligen "Jag antar", men känns det inte lite onödigt att ha taggarna utåt direkt på det sättet du hade.

 

Kan tillägga att jag brukar ha min telefon i jackfickan när jag använder Runkeeper Pro och det funkar finfint. Den har även legat i en ryggsäck när jag använt det och då med ett fullgott resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt med folk som förstör och har taggarna utåt, varför ska inte alternativet bil finnas med? Ni vet väl att det finns lagliga tävlingar där man kör 201 meter respektive 402 meter.

 

iMatte: Du skrev visserligen "Jag antar", men känns det inte lite onödigt att ha taggarna utåt direkt på det sättet du hade.

Å andra sidan är det mycket tråkigt att bli bemött på detta viset när man bara påpekar det olämpliga i att köra som en galning på allmän väg. Eller att påtala att det faktiskt finns regler (gäller exempelvis moms- och tulldiskussionen i andra trådar, alla kan faktiskt inte dessa regler). Och något säger mig att de som kör 402 meter inte har något större behov av denna app.

 

Jag är faktiskt förvånad över att Apple godkänt appen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å andra sidan är det mycket tråkigt att bli bemött på detta viset när man bara påpekar det olämpliga i att köra som en galning på allmän väg.

När man "bara" påpekar!?

"I så fall kan du ta ditt iPhoneprogram och köra upp det i häcken."

Låter inte så jättetrevligt, tycker jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man "bara" påpekar!?

"I så fall kan du ta ditt iPhoneprogram och köra upp det i häcken."

Låter inte så jättetrevligt, tycker jag...

 

Jag tycker att det är en ganska artig ton med tanke på att jag syftade på hänsynslösa och kriminella individer av den värsta sorten. Jag har mer respekt för folk som rånar banker än för sånt drägg som tar sig friheten att riskera andras liv genom att leka på allmän väg. Av någon konstig anledning förekommer ofta en ton där man raljerar runt typen av kriminalitet - lite "höhö, snuten hade inte en chans..." Det är tråkigt eftersom dessa brottslingar kan uppleva att de finns en viss acceptans för deras brott. Ungefär som pedofiler skulle känna om de kunde berätta på måndagsfikat hur de "hade pullat en liten tioåring och hur nära de var att torska när nån ringde snuten..." och folk bara garvade i stället för att spotta dem i ansiktet. Kanske nån kan skriva en sån app för iPhone där man kan slå rekord i att smuggla tjack eller slå folk på käften? Det är ju trots allt ganska milda brott jämfört med den dräggkultur där fortkörare dödar och lemlästar massor av oskyldiga människor varje år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...