Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Julmusten hotad - av flaskbrist


snowreeler

Rekommendera Poster

  • Svars 136
  • Created
  • Senaste svar

Måste säga att jag tyckte Apotekarnas Julmust var aningen lite blaskig i år. Ska försöka få tag på en Nygårda å se om den är bättre. Eller så är minnet fel och jag tror den ska va fylligare än den är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste säga att jag tyckte Apotekarnas Julmust var aningen lite blaskig i år. Ska försöka få tag på en Nygårda å se om den är bättre. Eller så är minnet fel och jag tror den ska va fylligare än den är.

 

Jag tar tillbaka det där, en nyöppnad Apotekarnes var inte alls blaskig utan god, fyllig och skummande som den ska va.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag tar tillbaka det där, en nyöppnad Apotekarnes var inte alls blaskig utan god, fyllig och skummande som den ska va.

vad skoj

 

igårblev det kardemumma smak i alla fall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte Nygårda till mig och barnen. Det var säkert okej, men jag är inte så förtjust i läsk.

 

Edit: Sist i stort test, tydligen... :P

 

http://mittkok.expressen.se/artikel/julmust-test/?sida=12#bildspel

 

Vänta nu must är inte läsk, must är must och läsk är sånt barnen dricker. :armskeptisk:

 

Ska definitivt köpa Herrljungas om jag springer över nån, och Zeunerts, tyvärr springer man mest över Apotekarnes och Nygårda inga andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju flera som gör julmust trots att receptet är hemligt, fattar inte riktigt hur det går ihop.?

Jag antar att de köper färdigblandat extrakt från företaget i fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, om de gör på exakt samma sätt under samma tid och inte lägger till något ämne.

Även om de gör på samma sätt etc så skiljer det på vilket vatten de blandar med. Vatten smakar inte likadant i olika städer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte den var ok

Men någon kardemumma kände jag inte

problemet löst

 

jag läste på korken och där stod det Nygårda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om de gör på samma sätt etc så skiljer det på vilket vatten de blandar med. Vatten smakar inte likadant i olika städer.

Om de använder olika vatten gör de inte på exakt samma sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om de använder olika vatten gör de inte på exakt samma sätt.

Det är skillnad på ingredienser och metod. "Sätt" är väl mera "metod", väl?

 

För att ställa saken på sin spets: Om an ska göra en sockerkaka på exakt samma sätt som någon annan så går det inte enligt din definition. Detta för att just de äggen som användes första gången är förbrukade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är skillnad på ingredienser och metod. "Sätt" är väl mera "metod", väl?

 

För att ställa saken på sin spets: Om an ska göra en sockerkaka på exakt samma sätt som någon annan så går det inte enligt din definition. Detta för att just de äggen som användes första gången är förbrukade.

Om den ene gör sockerkaka utan ägg och den andre med ägg gör de enligt dig ändå sockerkaka på exakt samma sätt, bara med olika ingredienser. Så länge de använder samma metod...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om den ene gör sockerkaka utan ägg och den andre med ägg gör de enligt dig ändå sockerkaka på exakt samma sätt, bara med olika ingredienser. Så länge de använder samma metod...

Hur tänker du nu?

Man kan ju inte göra sockerkaka utan ägg. Och ett av momenten i metoden är att vispa äggen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tänker du nu?

Man kan ju inte göra sockerkaka utan ägg. Och ett av momenten i metoden är att vispa äggen.

Precis, du har förstått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, du har förstått.

Det har jag gjort hela tiden.

 

Men uppenbarligen så har jag misslyckats med att förklara skillnaden mellan metod och ingredienser. Fast jag skiter i vilket. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt tro vattensmakerna är tillräckligt starka för att gå genom i de där bryggderna, jag tror alla använder egna recept, mer el mindre hemliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...