Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Återställa efter Blackra1n och Cydia går inte


HesaPesa

Rekommendera Poster

Lite bakgrundsinfo:

iPhone 3GS, OS3.1.2, iTunes senaste, datorer WinXP, Win7, OSX

 

Jag följde en guide för att köra Blackra1ns break på telefonen. Det fungerade bra. Jag körde Cydia i telefonen samt installerade några apps, bland annat "backgrounder".

 

Wifi försvann på telefonen och det blev lite annat knas med den så jag ville tillbaka till originalet.

Jag körde återställning ett par gånger och misslyckades.

 

Just nu har jag en telefon som inte vill starta (endast usb->itunes bilden) och fabriksåterställning går inte då den visar Unknown error (14) efter ett tag (ung 20% av återställningen).

 

Så jag har en 3GS som jag inte kan använda nu.

 

Finns det någon som har löst detta eller som har en aning om vad det kan vara för fel? Provat olika sätt i DFU-läge men utan framgång. Inte heller hittar jag speciellt mycket infö på nätet om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har precis gjort samma jailbreak som fungerade klockrent. Installerat Cydia och diverse program därifrån.

 

Det du beskriver har hela tiden legat i baktanken och är ju verkligen skräckscenariot, det som lixom bara inte får hända...

 

Jag vet tyvärr inte vad du ska göra, men värt att testa är att hålla in Power och Home i 20-25 sek så att iPhonen får en ordentlig omstart. Testa sedan en Restore i iTunes.

 

/A.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skulle gjort en reset på dina nätverksinställningar. Problemet med wifi är välkänt.

 

När du ser usb->iTunes så koppla in till iTunes och så börjar den fråga om du vill återställe och grejer. Då får du återställa med en fixad .ipsw fil. Det gör du igenom att dra hem en sådan fil från tillex iclarified och sen väljer du den i iTunes. Då håller du nere alt (tror jag det är, står där) sen får du möjligheten att bläddra och så väljer du den .ipsw du dragit hem.

 

Om du återställer med iTunes bara så komemr den installera apples senaste uppdatering, jag vet inte om det går att låsa upp/jailbreaka den. Det får någonannan svara på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, tack för svar!

 

Jag har provat att köra ner lite olika firmwares till 3.1.2 samt gjort en med Pwnage också utan att det ger någon skillnad.

När jag kör restore så stoppar den vid början av återställningen och skickar felmeddelande Unknown (14).

Detta uppstår på såväl mac som win.

 

Känner mig hopplöst ledsen utan iPhone. Jag skulle inte ha kört någon jailbreak alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kommer det upp en annanas vid restore (via iTunes-ALT/Shift, valbar firmware).

Den kör någon minut och mätaren för återställning visas till ungefär 10% sedan säger den följande:

The iPhone "iPhone" could not be restored. An unknown error occured (14).

 

Klickar på mer information och blir hänvisad till Apples supportsidor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och du ær sæker på att du lyckats aktivera DFU mode och provat gøra en vanlig återstællning via iTunes?? Mig veterligen brukar detta næstan aldrig krångla...

 

Næmnvært ær dock att vid DFU læge ær skærmen svart och har INTE itunesloggan/usb-kabeln på skærmen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix, jag kommer inte in i DFU på det sättet som du säger.

Jag gör så här:

1. Håller nere båda knapparna (power+home)

2. När Äppelloggan kommer släpper jag powerknappen och fortsätter hålla home.

3. iTunes startar automatiskt, tyvärr

4. iTunes ställer en fråga kring recovery och jag trycker stäng.

5. Stänger ner iTunes

6. Telefonen kvar i USB->iTunes läge

 

...antagligen gör jag någonting galet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix, jag kommer inte in i DFU på det sättet som du säger.

Jag gör så här:

1. Håller nere båda knapparna (power+home)

2. När Äppelloggan kommer släpper jag powerknappen och fortsätter hålla home.

3. iTunes startar automatiskt, tyvärr

4. iTunes ställer en fråga kring recovery och jag trycker stäng.

5. Stänger ner iTunes

6. Telefonen kvar i USB->iTunes läge

 

...antagligen gör jag någonting galet...

 

 

 

Dåså, då kan vi konstatera att du inte kommer i DFU læge... Mao ær din telefon fixbar(så vi slipper skræmma andra till att jailbreak brickar telefoner)

 

(tror denna skall vara ganska bra guide, har dock inte sett den sjælv då jag sitter på jobbet)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försäkrade mig om DFU-läge och läste ett par guider på nätet med alternativa metoder.

Bytte dator en stund. Nu kör jag på en XP-dator och det kom upp någonting om DFU-Driver. Skärmen var också helt vit på iPhonen, vilket den inte varit förut.

Så körde jag recover i iTunes igen och den säger samma sak ännu en gång. Unknown error (14).

 

Det var inte kul idag... Men otroligt glad för den hjälp jag får här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försäkrade mig om DFU-läge och läste ett par guider på nätet med alternativa metoder.

Bytte dator en stund. Nu kör jag på en XP-dator och det kom upp någonting om DFU-Driver. Skärmen var också helt vit på iPhonen, vilket den inte varit förut.

Så körde jag recover i iTunes igen och den säger samma sak ännu en gång. Unknown error (14).

 

Det var inte kul idag... Men otroligt glad för den hjälp jag får här.

 

 

ehm har aldrig gjort det på en pc så dær ær jag osæker... dfu driver?? oh well..

 

nær man gjort som killen i videon(ej sett) på en mac så blir skærmen på iphonen svart och man hør ett ljud i itunes(ljudet framkommer i videon), iphonen dyker upp som en enhet som måste restoras(finns inget annat alternativ) man trycker på restore, voila iphonen restoras.

 

 

Alltså gør EXAKT som killen i videon sæger(har nu kollat videon via min jailbreakade iphone :D)

 

Edit: Det dær ær DFU mode, inget alternativ inte restoremode inget annat, DFU!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, jag är säker på att mobilen går in i DFU-läge. Den blir helt svart men iTunes känner igen den ändå. Alltså ingen USB-iTunes bild som visas nu.

Jag klickar på "restore" i iTunes och uppdatering startar. När jag gör det i DFU-läge så tar det mycket längre tid (5min).

Mätaren startar... tickar upp lite... och sedan hoppar det ur och uppdateringen misslyckas med meddelande Unknow Error (14). Ledsen i ögat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1820947

 

 

Verkar finnas en hel det plausibla fixar dær...

 

Den enklaste var att starta om datorn, lite mer knivigt var att ta bort den "firmware" som ær nedladdad(itunes directory somewhere vettekatten var på en pc) och sedan låta itunes ladda ner firmware på nytt då man misstænker korrupt data... kolla lite och se ifall du får till en løsning, jag ær bergsæker på att detta inte har med jailbreaket att gøra i vilket fall, du kan INTE bricka en lur med JB i dagens læge(osæker på om det gått førr ens)

 

 

edit: fast du hade testat på olika datorer redan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar misstänka hårvarufel på iPhonen för detta känns bara fel.

 

Jag har testat på OSX snow leopard, Win7 64bit, XP 32bit och samtliga på olika datorer.

Jag tror inte att jag får med mig skräp utan det har något med telefonen att göra.

 

Så det blir till att köpa en ersättningstelefon och gråta en skvätt. Skulle inte ha jailbreakat iallafall. Trots att alla säger att det är så superlätt så håller jag inte med. Inte idag iallafall.

 

Jättetack för din hjälp!

 

Jag kan bara råda andra att inte breaka sina telefoner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du den enda som råkat ut för det här? Det verkar ju onekligen ovanligt med tanke på det tunna informationsutbudet på internet..

 

Man blir ju orolig när sånt här händer, och frågan är ju om man nu ska våga testa att återställa för att ta bort JBt eller om man ska ha det kvar och hoppas på att det fungerar som det ska..

 

Jag lider med dig.

 

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för lidandet ;-)

Jag får droppa in luren på Telia för den går inte att använda längre.

 

Kanske kommer fler som får fel 14, vem vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men dom borde ju inte kunna märka om den är jb:ad eller inte eftersom det i nuläget ju inte finns något installerat på den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste nog instämma i att det låter som ett hårdvaru fel.. En JB har ju inte så mycket med en restore att göra.. Framförallt inte en restore i DFU- mode. Men som sagt lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar din garanti gått ut eftersom du skall køpa en ersættningstelefon? Ær den trasiga till salu? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får nog ändra mitt tidigare inlägg.. Verkar som om det är fel i mjukvaran.

Prova detta:

 

 

Gå till denna adress o prova radera FW:en

Vista:

C:\Users\Your User Name Here\AppData\Roaming\Apple Computer\iTunes\iPhone Software Updates

 

Prova sedan att köra en restore igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får nog ändra mitt tidigare inlägg.. Verkar som om det är fel i mjukvaran.

Prova detta:

 

 

Gå till denna adress o prova radera FW:en

Vista:

C:\Users\Your User Name Here\AppData\Roaming\Apple Computer\iTunes\iPhone Software Updates

 

Prova sedan att köra en restore igen.

 

 

ahhh så mycket har jag också kunnat læsa mig till, var det jag førsøkte tipsa om ovan... MEN verkar otroligt då han testat vid flera olika datorer... =(

 

edit: fast skadar ju inte att testa... førøvrigt antar jag iTunes ær av senaste modell i samtliga maskiner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack men firmware och versioner av den är inte relaterat till detta problem, tror jag eftersom jag har testat ungefär 20 olika ;-) Där också egna "ihopsatta" versioner med pwn...

Då det är #fail hur jag än gör och nu har Telia min käraste ägodel, min pacemaker, mitt hjärta!

Snyft och stön, får väl återkomma om tre veckor med en rapport om hur det gick hos televerket.

 

Fortfarande rekommenderar jag ingen att göra en jailbreak, hur lätt det än är!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, rätt / senaste version av iTunes på samliga maskiner och operativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack men firmware och versioner av den är inte relaterat till detta problem, tror jag eftersom jag har testat ungefär 20 olika ;-) Där också egna "ihopsatta" versioner med pwn...

Då det är #fail hur jag än gör och nu har Telia min käraste ägodel, min pacemaker, mitt hjärta!

Snyft och stön, får väl återkomma om tre veckor med en rapport om hur det gick hos televerket.

 

Fortfarande rekommenderar jag ingen att göra en jailbreak, hur lätt det än är!

 

 

Det ær tråkigt att du behøvde(?) læmna in din telefon och jag hoppas det løser sig, men oroa dig inte det går på garantin så længe du inte sæger något om jailbreak(ja menar de kan ju knappast se jailbreak på en telefon som ær omøjlig att restora)

Men kan nog sætta min hatt på att jailbreak inte har med ditt problem att gøra, oavsett om det uppkom i samband med JB...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får hoppas att det inte har med JB att göra och jag tackar för er hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...