Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Återställa efter Blackra1n och Cydia går inte


HesaPesa

Rekommendera Poster

Vi får hoppas att det inte har med JB att göra och jag tackar för er hjälp!

 

 

Vill æven skicka lite værme och førståelse ang hur det ær att vara utan iphone... jag har som tur inte behøvt vara det ænnu(iaf inte någon længre tid)

 

 

...Dæremot blir iphone ænnu værre nær man JB:at, finns så mycket man kan gøra som ger merværde(så vill du inte bli mer beroende, prova inte JB igen ;D )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat att köra iRecovery? Kika nedanstående länk.

 

http://www.ihackintosh.com/2009/07/irecove...e-loop-restart/

 

HesaPesa: Det är väldigt tråkigt att din iPhone 3GS har gett upp. När du hade jailbreakat. Var du inne på Cydia och klickade på "Make my life easier". Om du har gjort det finns det chans att du kan restora via Sauriks (Skaparen av Cydia)-server. Då måste du ändra i Hosts-filen till så att när Itunes försöker koppla upp sig mot Apples serverar så dirigeras den mot sauriks egen server.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade med Libusb-Win32 tidigare men inte de kommandon som är under tipset.

Ja, jag klickade på "make your life..."-knappen.

 

Tror det är lite för mycket hackande för att det ska passa mig ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nått annat som är mysko med blackra1n .... när jag hade det så hade jag aktiverat % batteri (finns ju inte till 3G).

Men nu har jag återställt så har jag fortfarande % batteri :S

Det ska inte vara möjligt (även fast jag tackar och bugar för denna mystik)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skulle gjort en reset på dina nätverksinställningar. Problemet med wifi är välkänt.

 

När du ser usb->iTunes så koppla in till iTunes och så börjar den fråga om du vill återställe och grejer. Då får du återställa med en fixad .ipsw fil. Det gör du igenom att dra hem en sådan fil från tillex iclarified och sen väljer du den i iTunes. Då håller du nere alt (tror jag det är, står där) sen får du möjligheten att bläddra och så väljer du den .ipsw du dragit hem.

 

Om du återställer med iTunes bara så komemr den installera apples senaste uppdatering, jag vet inte om det går att låsa upp/jailbreaka den. Det får någonannan svara på.

 

Jag körde en reset på min 3GS när wifi strulade förut idag, det slutade med att jag fick restora hela telefonen. Den hängde sig med apple loggan bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nått annat som är mysko med blackra1n .... när jag hade det så hade jag aktiverat % batteri (finns ju inte till 3G).

Men nu har jag återställt så har jag fortfarande % batteri :S

Det ska inte vara möjligt (även fast jag tackar och bugar för denna mystik)

 

 

det där verkar sparas ner i itunesbackupen(för du restorade backupen right?) det har gjort så konsekvent för mig på samtliga jailbreakapps genom tiderna(även tidigare mjukvaror har haft appar som tagit fram procent)

 

men vid uppsättande av ny telefon har det inte följt med... fråga mig inte hur detta går till dock :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har exakt samma problem som HesaPesa, vet inget utväg från det.

Hur är det med garanti på detta? Fick ju min 3Gs i början av september..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vanliga produktgarantin gäller ju för fel som uppstår på telefonen.

Sedan vet jag inte om de kan se om det är JB. Men det känns otroligt att det skulle vara just JB som orsakat detta.

Jag är inne på min tredje iPhone. De två andra har efter ungefär ett halvårs användande fått fel på sitt minne. Dessa två gånger har Telia bytt hårdvaran (minnet) i telefonen då de varit skadade.

 

Vore jag Telia skulle jag vara tveksam att ersätta en telefon som JB-ats men jag kan ha fel.

 

Måste nog också säga att jag använder min telefon ovanligt mycket. Eller misstänker att det är så.

Min datortid har minskat med ungefär 30% som iPhonen tagit. Alla mejl läser jag den vägen, jag spelar spel, laddar ner appar i tid och otid, googlar på diverse prylar, styr mediacenter samt servrar, läser pdf, kör spotify och naturligtvis, pratar en del i den ;-)

 

Så jag är inte helt säker på att det är JB i detta fallet även om det uppstått i samband med JB-trocklandet.

 

Iof är telefonen förhållandevis ny på marknaden så det är kanske inte så konstigt om den har vissa barnsjukdomar. Men i mina ögan håller den produkten just nu en ganska låg kvalitet jämfört med andra telefoner jag haft. Det svider att säga det för jag saknar min iPhone (min pacemaker) varje dag nu.

 

Telia pratade om 10 arbetsdagar så det återstår att se resultatet som jag återkommer med i denna tråd, så klart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu fått tillbaka telefonen från Telia och enheten är utbytt.

Just nu gär jag restore och jag kommer inte att göra en JB ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu fått tillbaka telefonen från Telia och enheten är utbytt.

Just nu gär jag restore och jag kommer inte att göra en JB ;-)

 

Hur lång tid tog det? Att få telefonen utbytt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skickade in min iphone 3gs med felbeskrivning "unkknown error 14", ´"unknow error 6" är de vanligaste...

 

6 dagar senare fick jag meddelande att enheten är utbytt på garanti.

 

Så inga problem bara att tuta och köra igen :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dennis.rosengren

Tja.. har suttit gått igenom denna tråden lite.. jag har hållt på låst upp jailbreakat iphones ett ganska bra tag men aldrig stött på problemet.. men flet jag hitar i tråden är att du aldrig har nämnt nått om att du prövat 2 olika eller 3 olika original kablar.. för att jag har haft flera kontakt problem med olika kablar och dockstationer.. men hittat att det oftast är kabeln det r fel på och inte får riktig kontakt.. så istället för att gå till telia och dom säger åt dig att dom vill skrota telefonen så köper jag den mer än gärna som reservdels telefon eller nått.. om du bor i närheten utav malmö kan jag hjälpa dig starta upp den..

 

 

Mvh Dennis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej,

 

Vill bara tala om att jag har samma typ av problem med min iPhone 3Gs (inköpt okt 09)

När jag efter ett avslutat samtal för 3 dagar sedan, några minuter senare återigen behövde använda iPhonen så hade jag "itunes logga + sync uppmaning" att titta på när jag tryckte "home" knappen för att få igång luren.

 

Jag har inte JB'at min lur, och har inte haft ett enda problem innan detta. (Skedde helt out of the blue)

 

Har dock (pga yrke och intresse) försökt att testa få igång luren medan jag väntat på att telenor skall be mig lämna in den. (Har roat mig med att prata med supportfolk som googlar...)

 

Jag misstänker hårdvarufel då jag inte ens kan få ut "printenv" med iRecovery.

 

[NAND] findNandInfo:382 Board support not found!

[NAND] h2fmiInit:221 [FIL:ERR] FMI - No ecognized NAND found!

NAND FTL failed initialisation

 

Så... Jag tror ni som Jailbreakar kan fortsätta tryggt, pajar luren så kan man ändå inte göra ett sk*t.

 

Detta är dock första tråden där man nämner något som på pricken liknar mitt problem. Dock med JB'ad lur.

3 stycken i sverige... Och knappt någon officell info alls från apple. (Är det så dom behåller kvalitetsstämpeln?? ;) )

 

Mvh P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...