Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Är forumet segt igen?


Pocahontas

Rekommendera Poster

Så farligt är det väl ändå inte..det kan vara nyttigt att företa sig annat än att hänga här ;)

 

VAd pratar du om.........???? :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 133
  • Created
  • Senaste svar
VAd pratar du om.........???? :cry:

 

 

ha ha tur det är fler som känner så, annars skulle detta forum vara helt kass likväl... vadå? Liv? que? tssss :D :D :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nåja, jag tror att de flesta av oss överlevde helgen rätt bra trots allt, även om det hade varit bra med en blänkare på hemsidan.

Jo, överlevt har jag men jag satt med ett problem - vissa webbsidor inkl vår egen visades konstigt och jag behövde hjälp med att få veta om det var fel på sidorna eller på min dator. Alla kompisar var ute och min andra dator var på landet. Med ett meddelande kunde jag tidigare ha gått till 99.se där jag hittade svaret (kurrupt font fil) och boten (Smasher). Det goda i kråksången var att jag genom att bli supporter även fick tillgång till deras mer sociala sidor och det verkar vara ett trevligare forum än jag tyckt tidigare (dessutom verkar den alltid vara uppe).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ha ha tur det är fler som känner så, annars skulle detta forum vara helt kass likväl... vadå? Liv? que? tssss :D :D :D

 

Fast egentligen bryr jag mig inte alls. Att jag har sisådär en 22222 inlägg är av rent akademiskt intresse. :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, överlevt har jag men jag satt med ett problem - vissa webbsidor inkl vår egen visades konstigt och jag behövde hjälp med att få veta om det var fel på sidorna eller på min dator. Alla kompisar var ute och min andra dator var på landet. Med ett meddelande kunde jag tidigare ha gått till 99.se där jag hittade svaret (kurrupt font fil) och boten (Smasher). Det goda i kråksången var att jag genom att bli supporter även fick tillgång till deras mer sociala sidor och det verkar vara ett trevligare forum än jag tyckt tidigare (dessutom verkar den alltid vara uppe).

 

 

är inte 99:an sjukt offtopic och snick-snack fientliga? Eller bara något jag fått för mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast egentligen bryr jag mig inte alls. Att jag har sisådär en 22222 inlägg är av rent akademiskt intresse. :innocent:

 

 

hmmm, "22 740" bommade bara på sisådär 500 inlägg... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är inte 99:an sjukt offtopic och snick-snack fientliga? Eller bara något jag fått för mig?

 

Närå. Du får bara en räkning på onödig trafik........... :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmmm, "22 740" bommade bara på sisådär 500 inlägg... :P

 

22222 är snyggare än 22740............ :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är inte 99:an sjukt offtopic och snick-snack fientliga? Eller bara något jag fått för mig?

Om man blir supporter så finns det en offtopic-del

Visst kostar ett par kronor men det tycker jag är okey om den alltid är uppe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt också och väntade på någon slags bekräftelse på att forumet verkligen låg nere.

 

Kollade Macworld, och @macworld_sweden på Twitter. Sökte genom Twitter efter något som kunde liknas en bekräftelse. Det enda jag hittade var en privatperson som hade frågat om forumet låg nere eller ej.

 

Det, kan jag tycka är lite dåligt. Sen att forumet ligger nere, det är av mindre vikt. Teknik strular till och från.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

well egentligen ingen ide att lägga energi på att klaga... det har gjorts(av mig bland annat :P) i typ alla de år jag varit här...löften har varvats med tystnad ungefär...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reklam i ett sent svar? :chockadskeptisk:

 

Hej

 

Tack för ditt mejl.

 

Servern genomgår en större uppdatering och bör fungera inom kort.

 

 

 

Vänliga Hälsningar

Tobias

 

P.S. Svara alltid med tidigare historik. DS.

 

Du läser väl något av våra nyhetsbrev? Om inte är du välkommen att teckna gratis prenuemration på http://nyhetsbrev.idg.se

 

-------------------------------------------------------

IDG Kundservice

Postadress: 106 78 Stockholm

E-post: kundservice@idg.se

Telefon: 08-453 61 00

Fax: 08-453 60 65

Hemsida: http://kundservice.idg.se

-----------------------------------------

 

Prova 3 nr av TechWorld - Sveriges forum för IT-proffs

Få en Nödmobilladdare plus usb-batteri utan extra kostnad - spara 536 kr!

http://techworld.idg.se/testa

 

-----------[ Original Message ]------------

ID: ( 118336,118336 )

 

The server does not respond at all.

Try again a bit later.

 

Våra nära 40 000 medlemmar har gjort över 1 100 000 inlägg och hjälper dig inom några minuter, men inte nu på ett tag då forumet fungerar dåligt sedan länge på många sätt men nu ligger nere totalt!

-----------[/ Original Message ]------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatering? Då kunde de väl besvärat sig med att förvarna och informera? :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatering? Då kunde de väl besvärat sig med att förvarna och informera? :armskeptisk:

 

Altså man kunde ju tycka att de kunde förvarna och informera...... typ! :armskeptisk: :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan se på hemsidan när forumet ligger nere. Alla 10 inlägg är försvunna.

 

Nu funkar forumet, då syns alla 10 inläggen

 

Med vänlig hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IPS Driver Error

 

There appears to be an error with the database.

You can try to refresh the page by clicking here

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IPS Driver Error

 

There appears to be an error with the database.

You can try to refresh the page by clicking here

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan forumet crasha varje jul utan att det görs något åt det?

Svagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det är rätt uppenbart att ingen sköter underhållet ordentligt av forumet. Ingen kontrollerar löpande hur det fungerar och säkerligen har dom fått igång det av en slump igen vilket betyder att man fortfarande inte vet vad det var för fel och att felet kommer dyka upp igen.

 

Trist att förlora långa inlägg som man skriver…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Forum samt blogg körs väl på något gammalt överblivet sunk då inga medel tilldelas för inköp av stabilare grejer. Forumet osv ger ingen direkt inkomst varvid ekonomerna på IDG avslår alla äskningar då ingen affärsmodell kan redovisas.

 

Kamraterna i redaktionen är nog varse att grejerna rasar, men ledighet och julskinka samt kanske bortrest på annan ort motiverar inte en utryckning för att starta om skiten. Det får vara tills nästa arbetsdag då man ringer någon lokal individ som finns på plats i korridorerna och som får instruktioner för omstarten.

 

Ungefär så tror jag det går till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan forumet crasha varje jul utan att det görs något åt det?

Svagt.

Verkligen skumt. Man överlever i och för sig, men det är ingen bra reklam för Apple. Ansvariga borde tänka lite mer långsiktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen skumt. Man överlever i och för sig, men det är ingen bra reklam för Apple. Ansvariga borde tänka lite mer långsiktigt.

 

Tror inte Apple har så mycket att göra med Svenska Macworld att göra. Är väl snarare ett problem för Idg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja MacWorld tidningen sköter inte forumet som det ska. Jag har även för ca 3 veckor sedan valt att börja prenumerera på tidningen men jag har inte fått något svar eller vad som händer där. Det kanske tar lång tid vad vet jag, men kommer ingen tidning och faktura så inte bryr jag mig. :chockadskeptisk:

 

Förrästen så har jag lust om det ens kommer en tidning att skicka tillbaka den. Att ett forum dör såhär utan att det skrivs något och att de fortsätter skicka upp lite nyheter på hemsidan gör inte saken bättre. Man tappar förtroendet för MacWorld. Ingen bra reklam för MacWorld tidningen då detta forum är en del av tidningen och reklam för den. :armskeptisk:

 

Visst, jag klarar mig utan MWF. så i det fallet är det no big deal men det jag skrev ovan är vad jag tycker!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...