Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

En äkta Rockoholic


Rockoholic

Rekommendera Poster

Kan ju beskriva mig själv lite kort så ni vet på ett ungefär vem det är som skriver.

 

Heter Niclas och jobbar som akutelektriker på Volvo PV. På fritiden ägnar jag mig mycket åt foto och traskar då runt med min lilla Nikon D700.

 

När jag inte fotar spenderas mycket tid vid datorn för att redigera bilder och det var då valet föll på en iMac. Har tröttnat på stora, dånande och krånglande datorer men vill ändå ha en stor och fin skärm. Så då inhandlade man denna pärla som jag säkerligen kommer bli nöjd med.

 

När jag inte sysslar med bilderna är det mycket musik som gäller. Jag kan inte klara mig många minuter utan musik, ibland tar jag t o m på mig hörlurar när jag inte kan sova och somnar till någon lugn och fin musik. Så spotify är enligt mig det bästa som hänt musiken sedan musik.

 

När det gäller valet av musik är det mestadels rock (kanske syns på nicket :P). Men i övrigt går väl det mesta ner. Än så länge har jag inte hittat någon som har lika bred musiksmak som jag. Ena stunden kan det vara något hårt med The Haunted, nästa blir det lite AC/DC, hux flux blir det dolly parton, efter det kanske det blir någon gammal 50-60talsmusik och efter det kikar någon benassi-låt in... Så som sagt, relativt bred musiksmak :P

 

I övrigt är jag en kille med en stor portion humor vilket kanske kommer speglas i några framtida inlägg, men det får tiden utvisa. Hur som helst hoppas jag att jag skall trivas på detta forum och lära mig mycket om min nya pärla för att i framtiden själv kunna hjälpa nybörjare.

 

Trevlig helg på er!

 

MVH Niclas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och varm välkommen :kramis:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Here's a smiley for ya! :rockapa:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen, hoppas du skall trivas både med din nya iMac och på forumet :travolta:

 

Tackar! Än så länge finns det inget som pekar åt det andra hållet så :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till vårt mysiga kryp in Niclas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen hit hoppas du kommer trivas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234
När det gäller valet av musik är det mestadels rock (kanske syns på nicket :P). Men i övrigt går väl det mesta ner. Än så länge har jag inte hittat någon som har lika bred musiksmak som jag. Ena stunden kan det vara något hårt med The Haunted, nästa blir det lite AC/DC, hux flux blir det dolly parton, efter det kanske det blir någon gammal 50-60talsmusik och efter det kikar någon benassi-låt in... Så som sagt, relativt bred musiksmak :P

 

MVH Niclas

Nu har du hittat en till! :P

 

Jag har allt från Ultravox till WASP i iTunes. Är allätare när det gäller musik.

 

Välkommen till forumet. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har du hittat en till! :P

 

Jag har allt från Ultravox till WASP i iTunes. Är allätare när det gäller musik.

Allt från Sinatra till Cradle of Filth. :rockapa:

 

Äter jag mer då? :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234
Allt från Sinatra till Cradle of Filth. :rockapa:

 

Äter jag mer då? :borstatanderna:

Allt från Aha till Venom då!

 

Kan nån äta mer än så? :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte vara otrevlig men jag tror fortfarande att jag har bredast :P

 

Kan slänga in en spotifylista så ni har några godbitar från mig... ;)

 

Tackar för ett varmt välkomnande, nu skall jag fortsätta jobba lite på en hemsida via iWeb, ni lär se många poster i nybörjarforumet!

 

MVH Niclas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan slänga in en spotifylista så ni har några godbitar från mig... ;)

Kör på bara! :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har vi lite blandat som dök upp när man körde shuffle... Finns "extremare" låtar åt vart håll men mycket saknas dessvärre på spotify...

 

http://open.spotify.com/user/rockoholic/pl...n9mvxoasQqJTDY6

Såg intressant ut, den ska nog få rulla när jag snickrar "walk-in-closet"! :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg intressant ut, den ska nog få rulla när jag snickrar "walk-in-closet"! :borstatanderna:

 

Nice! Listan är numera utdelad så att alla här kan få slänga in lite godbitar och göra min smak ännu bredare. Så ös in bra skit nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.. :ermm:

 

Har du spotify installerat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234
Har du spotify installerat?

Installerat? Trodde det var en webbaserat tjänst. Alltså nej, det har jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerat? Trodde det var en webbaserat tjänst. Alltså nej, det har jag inte.

 

 

Spotify är ett program som du installerar på datorn för att streama musik via p2p (rätta mig om jag har fel)

 

Man kan välja mellan gratis (kräver invite) eller köpa s k premium med högre kvalitet på låtarna samt att man får 2 invites per period (1år/1mån). Premium kostar 99kr men känns inte värt det förrän man får det i iphonen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spotify är ett program som du installerar på datorn för att streama musik via p2p (rätta mig om jag har fel)

 

Man kan välja mellan gratis (kräver invite) eller köpa s k premium med högre kvalitet på låtarna samt att man får 2 invites per period (1år/1mån). Premium kostar 99kr men känns inte värt det förrän man får det i iphonen :)

 

Inte värt 99 kr/mån trots att det enligt dig själv är det bästa som hänt musiken sedan musik. Får hoppas att det inte finns många med den inställningen för om så är fallet är väl tyvärr Spotify snart ett minne blott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...