Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

En äkta Rockoholic


Rockoholic

Rekommendera Poster

Kan ju beskriva mig själv lite kort så ni vet på ett ungefär vem det är som skriver.

 

Heter Niclas och jobbar som akutelektriker på Volvo PV. På fritiden ägnar jag mig mycket åt foto och traskar då runt med min lilla Nikon D700.

 

När jag inte fotar spenderas mycket tid vid datorn för att redigera bilder och det var då valet föll på en iMac. Har tröttnat på stora, dånande och krånglande datorer men vill ändå ha en stor och fin skärm. Så då inhandlade man denna pärla som jag säkerligen kommer bli nöjd med.

 

När jag inte sysslar med bilderna är det mycket musik som gäller. Jag kan inte klara mig många minuter utan musik, ibland tar jag t o m på mig hörlurar när jag inte kan sova och somnar till någon lugn och fin musik. Så spotify är enligt mig det bästa som hänt musiken sedan musik.

 

När det gäller valet av musik är det mestadels rock (kanske syns på nicket :P). Men i övrigt går väl det mesta ner. Än så länge har jag inte hittat någon som har lika bred musiksmak som jag. Ena stunden kan det vara något hårt med The Haunted, nästa blir det lite AC/DC, hux flux blir det dolly parton, efter det kanske det blir någon gammal 50-60talsmusik och efter det kikar någon benassi-låt in... Så som sagt, relativt bred musiksmak :P

 

I övrigt är jag en kille med en stor portion humor vilket kanske kommer speglas i några framtida inlägg, men det får tiden utvisa. Hur som helst hoppas jag att jag skall trivas på detta forum och lära mig mycket om min nya pärla för att i framtiden själv kunna hjälpa nybörjare.

 

Trevlig helg på er!

 

MVH Niclas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och varm välkommen :kramis:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Here's a smiley for ya! :rockapa:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen, hoppas du skall trivas både med din nya iMac och på forumet :travolta: