Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Inget SIM-kort installerat"


Sargo

Rekommendera Poster

Jag har en iPhone 3G från Halebop som jag skaffade i början av april. Den har funkat bra och inte krånglat speciellt mycket. Men det verkar ändras nu.

 

Jag hade lagt den på bordet hemma, efter ett par timmar tog jag upp den då jag skulle kolla mailen. Då står det ett meddelande på skärmen: Inget SIM-kort installet. Det enda man kan trycka på är OK.

 

Jag provade att ta ut och sätta i kortet igen. Ingen skillnad. Jag kollade så att det inte var smutsigt eller så på både kortet och där kortet ska sitta. Ingenting.

 

Nån som har varit med om detta? Finns någon patenterad lösning? Eller ska jag behöva ta kontakt med Halebops support. Vore skönt att slippa det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneLasse

Testat att kolla ihop med iTunes och återställt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det har jag inte testat.

 

Men vad innebär det? Fabriksinställningarna? Försvinner allt? Det vore ju extremt jobbigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneLasse
Nej, det har jag inte testat.

 

Men vad innebär det? Fabriksinställningarna? Försvinner allt? Det vore ju extremt jobbigt.

 

Nej, iTunes frågar om du vill ta en säkerhetskopia när du återställen mobilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hände mig precis samma sak fast jag har Telia, satte in det och tog ut, fungerade inte. Provade sen lite senare och så fungerade det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så telefonen kommer att tömmas, den kommer att gå tillbaka till OS 2.X, sen kommer det börja uppdatera OS, sen lägga tillbaka alla kontakter, applikationer, musik, bilder, sms osv?

 

Den kommer vara precis som förut?

 

Nej, iTunes frågar om du vill ta en säkerhetskopia när du återställen mobilen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gahh! Sjukt irriterande. Att det bara kan hoppa igång sådär igen.

 

Nu tror jag att jag avvaktar med återställningen.

 

Provade att ta ut och sätta i kortet igen. Funkar fortfarande inte.

 

Vad less jag blir.

 

Hände mig precis samma sak fast jag har Telia, satte in det och tog ut, fungerade inte. Provade sen lite senare och så fungerade det.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I vilket fall så kommer Halebop/Telia/Anovo att återställa den som första felsökning.

Du kan bespara dig själv tid genom att göra en återställning i iTunes.

 

Det enda du behöver lägga in manuellt sen är musik och liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade att ta ut och sätta i kortet igen. Funkar fortfarande inte.

Låt telefonen vara utan kort några minuter.

 

Edit: Telefonen skall det naturligtvis vara!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, ja. Nu provade jag att göra en återställning.

 

Ingen förbättring. Och nu är hela telefonen låst eftersom man måste aktivera telefonen i iTunes med ett fungerande SIM-kort efter en återställning.

 

Great.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, ja. Nu provade jag att göra en återställning.

 

Ingen förbättring. Och nu är hela telefonen låst eftersom man måste aktivera telefonen i iTunes med ett fungerande SIM-kort efter en återställning.

 

Great.

 

Och simkortet fungerar i en annan telefon?

 

Testa ett annat simkort i iPhonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara meddela hur den här historien slutade.

 

Det visade sig att det var SIM-kortet som hade tröttnat. Fick ett nytt hemskickat och nu är allt som det ska igen.

 

Men skumt att ett SIM-kort bara kan lägga av sådär, det var ju bara ungefär tre månader gammalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick det där felet ngn dag efter att den vibrerat av bordet när alarmet ringde, saker händer med simkort ibland.

Dock så behövde jag inte ett nytt utan det räckte med att ta ur det, blåsa av lite och sätta tillbaka det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara meddela hur den här historien slutade.

 

Det visade sig att det var SIM-kortet som hade tröttnat. Fick ett nytt hemskickat och nu är allt som det ska igen.

 

Men skumt att ett SIM-kort bara kan lägga av sådär, det var ju bara ungefär tre månader gammalt.

 

Allt kan lägga av precis när som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jluckhurst41

har hänt mig ett par gånger, vanligtvis kommer infon upp efter återställning från flygplansläge. vet inte om det är att den läser simkortet dåligt. vad jag brukar göra är att starta om telefonen. det fungerar alltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skit irriterande att den bara tappar sim-kortet ibland.. Ingen som vet va man ska göra, ska man skicka in iPhonen? Det är ju inte varje dag som det händer, men det har hänt mig ett par gånger..

 

Tips, Det jag brukar göra är att tvångsavsluta mobilen, genom att hålla in både avstängningsknappen och hem knappen, tills den slocknar och äpplet kommer fram. Funkar varje gång, har aldrig varit några problem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...