Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skiva som fastnat


Zoiefra

Rekommendera Poster

Här har man gått och köpt virtual PC för över 3000 kr (värstingversionen) Och jag har installerat det nu men vill ta ut skivan men den vill inte komma ut. jag har testat med att hålla musknappen nere under uppstart och den surrar runt där inne men ut kommer den inte. Likaså med "ut-knappen" på tangentbordet. Det funkar inte heller. Vad ska man göra? :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Vad har du för dator, finns det inget litet hål vid sidan om CD-öppningen, där du kan få in ett gem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Omstart då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för dator, finns det inget litet hål vid sidan om CD-öppningen, där du kan få in ett gem?

Har en Imac G3:a

Testat med omstart men det ville inte funka det heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Nu har jag ingen iMac, men borde det inte finnas ett pyttelitet häl för gem på höger eller vänster sida om öppningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har man gått och köpt virtual PC för över 3000 kr (värstingversionen) Och jag har installerat det nu men vill ta ut skivan men den vill inte komma ut. jag har testat med att hålla musknappen nere under uppstart och den surrar runt där inne men ut kommer den inte. Likaså med "ut-knappen" på tangentbordet. Det funkar inte heller. Vad ska man göra? :blink:

Jag har också VPC...

 

nu vet jag inte om det här löser prolemet för dig men ...

 

att mata ut Mac skivor i Windows mode fungerar inte

efter som VPC inte känner igen filformatet

 

lösningen var att avsluta VPC och sedan mata ut CD skivan på vanligt sätt

 

det här fungerar givetvis inte om skivan har fastnat rent fysiskt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog bort skalet på den och sedan så startade jag upp den. Något som man egentligen inte ska göra men jag gjorde det iaf:P Skivan kom ut en liten bit en halv cm ungefär. Så jag hjälpte den lite på traven och drog ut den och det funkade:P så nu ligger den i lådan igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha fått betala 1800 kr för att en tekniker skulle plocka ut en fastnad skiva, vilket tog en dryg vecka, försökte jag nästa gång det hända att på något annat sätt få ut skivan. Om man under Omstart håller apple-tangenten + e nedtryckt så kommer skivan ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta Toast eller Itunes och försök mata ut med det eller något annat program med sådan funktion

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha fått betala 1800 kr för att en tekniker skulle plocka ut en fastnad skiva, vilket tog en dryg vecka, försökte jag nästa gång det hända att på något annat sätt få ut skivan. Om man under Omstart håller apple-tangenten + e nedtryckt så kommer skivan ut.

Oj vad dyrt. Det kan man ju få en ny DVD-brännare för

 

Annars brukar det funka med att leta reda på det lilla hålet, som sitter precis vid sidan av cd-enheten, och trycka in ett uträtat gem där, så kommer skivan ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...