Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

2 iPhones, 1 dator


Falcon77

Rekommendera Poster

Jag har en iPhone och har automatisk synkning av allt jag har i iTunes varje gång jag kopplar den till datorn.

 

Nu funderar min sambo på att även hon köpa en iPhone, och jag undrar lite hur det funkar med iTunes då. Hon vill knappast ha samma musik, program och filmer som jag. Samtidigt vill jag gärna ha så att min iPhone synkar med rubbet i iTunes varje gång jag kopplar in mig.

 

Eller skall vi ha varsin dator? Vi har 2 datorer, så det skulle funka att lösa det så. Men är ändå nyfiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kennylorentzon

Dom kan läggas upp som separata telefoner och då synkas endast det ni väljer in för resp telefon.

 

Jag och min sambo har en varsin iphone men bara en macbook.. fungerar utmärkt! :)

 

Mvh

Kenny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så har man två konton på Macen, så blir allt åtskilt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den enklaste lösningen är att installera två användarkonton på Macen, och då får man helt sin egen iTunes. Ingen risk för förvirring!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kennylorentzon

hmm.. varför skulle det vara enklare med ett eget konto, jag förstår inte vad skillnaden är? Den telefon man sätter i kommer ju upp och då väljer man vad som ska synkas?

 

Mvh

Kenny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alifarzin83
hmm.. varför skulle det vara enklare med ett eget konto, jag förstår inte vad skillnaden är? Den telefon man sätter i kommer ju upp och då väljer man vad som ska synkas?

 

Mvh

Kenny

 

Det verkar som du redan vet hur det ligger till....varför ens fråga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som du redan vet hur det ligger till....varför ens fråga?

Vad har kennylorentzon ställt för fråga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm.. varför skulle det vara enklare med ett eget konto, jag förstår inte vad skillnaden är? Den telefon man sätter i kommer ju upp och då väljer man vad som ska synkas?

 

Mvh

Kenny

 

Med eget konto behöver du ju inte fundera på vilka delar av musiken du vill synka. Bara att köra rakt av. Dessutom skulle nog i allafall jag vilja ha ett eget konto på datorn. Med egen kalender, egen email, egna inställningar etc etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har 2 st PC, har inte tagit det stora klivet än ;)

Men jag antar att det går lika bra för det. Skall fundera på det där med 2 konton. Låter som enklast faktiskt.

 

Tack för alla svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kennylorentzon
Med eget konto behöver du ju inte fundera på vilka delar av musiken du vill synka. Bara att köra rakt av. Dessutom skulle nog i allafall jag vilja ha ett eget konto på datorn. Med egen kalender, egen email, egna inställningar etc etc.

 

Ok då förstår jag skillnaden, tack! :)

 

Mvh

Kenny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här har vi gjort:

 

Vi har 1 iTunes i en Mac.

Vi har 2 iPhone.

 

Jag har kanske 80 GB musik & film material.

Eftersom iOhone har så mycket mindre plats, har jag skapat 1 spellista i iTunes som heter "hans iPhone" "hennes iPhone"

Här lägger jag in alla album som jag vill ha i iPhone. Därutöver inryms några av mina vanliga spellistor....

 

Detta funkar fint för oss....

 

Men vi har fått ett nytt problem.

Nu har också hon skaffat sig en bärbar dator. Så jag försöker hitta en lösning som gör att hon kan synka sin iPhone i hennes dator men med vår gemensamma musik. Det vet jag inte helt hur jag löser... kanske genom att placera all musik i Time Capsule.

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har kennylorentzon ställt för fråga?

Glöm det här inlägget! Jag va väldigt trött bara, missade ett inlägg :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag har samma problem, fast inte med musiken i iTunes, det är ju bara att göra spellistor så sköter det sig...

 

Men hur gör man med kontakter och kalendrar? Vet att man kan göra två konton, men vill helst slippa det då vi båda vill komma åt varandras filer och bilder...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...