Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

SE w995


phreakii

Rekommendera Poster

Hej alla!!

 

Köpte en ny mobil, en Sony Ericsson w995, röd.

Men, nja, var inte nöjd så jag bytte till en w705.

Sög värre, så jag bytte tillbaka till en w995,

när de fick in den svarta modellen.

 

Men, den röda hade flashmenyer, och det har inte den svarta.

Vad f-n beror det på, har kollat och meckat med Finder mot SE:n.

Hittar flashfiler, har kollat .xml-filen, återställt mobilen.

 

Ngn som kan hjälpa?

 

Tack

 

:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla!!

 

Köpte en ny mobil, en Sony Ericsson w995, röd.

Men, nja, var inte nöjd så jag bytte till en w705.

Sög värre, så jag bytte tillbaka till en w995,

när de fick in den svarta modellen.

 

Men, den röda hade flashmenyer, och det har inte den svarta.

Vad f-n beror det på, har kollat och meckat med Finder mot SE:n.

Hittar flashfiler, har kollat .xml-filen, återställt mobilen.

 

Ngn som kan hjälpa?

 

Tack

 

:-)

 

Jadu, det låter udda. Det brukar inte vara någon skillnad mellan färgerna.

Men testa att ring Sony Ericsson 013 - 24 45 00 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadu, det låter udda. Det brukar inte vara någon skillnad mellan färgerna.

Men testa att ring Sony Ericsson 013 - 24 45 00 :)

 

Ja skumt e det iaf, men det verkar nästan som att flashen i "desktopen" lagt av helt, hm.

Bara standardikonerna kvar vad man än väljer för tema.

 

Tack för tipset :-)

 

Nedan var standard i den första modellen jag fick.

 

w995_review_12.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde SE men de har ju noll koll. Jag har själv forskat vidare angående detta och tror mig ha kommit fram till att Telenor(Min leverantör) själva har spärrat denna funktion i revision 2, alltså den svarta, som kom ut ett par veckor efter den röda.

 

Så vill man ha/få sina flashmenyer får man snällt flasha om hela telefonen som kan resultera i att den går i sönder. Men tycker själv det är för jäv-a dåligt att de tar bort funktioner som är med i vissa andra. Så tex när de tar in den silvriga, ska de då ta bort ljudet?

 

Ja ja.

 

Finns det någon som har lösning på problemet skriv gärna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meny => Alternativ => Huvudmenylayout => Från tema

 

Det hjälper inte, jag har pratat med "Jessica" på Telenor som inte visste; Alla våra modeller är likadana från fabrik, skiljer inget.. Jo det gör det säger jag.. Ok, jag ska höra med teknisk support . . . Jo, olyckligtvis har du tidigare fått tag på en w995 som inte var "brandad", så det är därför.. Så då fick jag tag på en olåst mobil, ej bunden eller "brandad" till Telenor, så att få den här enkla saken som att få flashmenyer är ngt de grävt ner djupt nu..

 

Eh, jo, men varför göra den till ngt sämre bara för att det ska vara Telenor? Gud..

 

Undrar om a2uploader kan vara ngt, eller det hjälper fortfarande inte att rota lite längre in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till Vodafone/Telenor och '3'´s värld, där de vet bäst hur du vill ha din mobil *suck*

Jag hade nog flashat den med generic fw bara på ren djävulskap.

*Ingen* ska bestämma åt mig att jag inte vill ha samma produkt som resten av världen får!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till Vodafone/Telenor och '3'´s värld, där de vet bäst hur du vill ha din mobil *suck*

Jag hade nog flashat den med generic fw bara på ren djävulskap.

*Ingen* ska bestämma åt mig att jag inte vill ha samma produkt som resten av världen får!

 

Ja det e löjligt f-n i mig, varför liksom?

I ren principsak så blev jag ju besviken..

 

Kan man flasha den i Macens värld?

Firmwaren till en w995 har jag, men inget program till OSX..

Det finns bäl bara A2uploader?

Trodde bara det fanns mjukvara till PC?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hänger inte med i den världen längre tyvärr.. Har en Terminator dongle, men då snackar vi T630/z600 som var de senaste den funkade till :) köpte iofs upplåsningscredits efter det till Z800 bl a men de senaste 2-3 åren har jag lämnat in till Förmedlingshuset ( www.formedlingshuset.se )

Oavsett vilket hade jag sett till att den fått generic fw!

Det är f*n en principsak för mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja nu när jag väl fått detta på huvudet så har mina kycklingfiléer i kylen tinat för längesen!!

Nu måste jag lösa problemet innan jag blir riktigt trött..

Jag har fixat firmwaren, ska dra över de filer som i Winmiljön, sen får vi se!!

 

Håll tummarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

F*ck Telenor!

 

Jag har flashat om den med succé!! Men... Den svenska T9-boken e borta tack vare att den tutorialen jag läste, varnade inte om detta förrän det var för sent och mina customize.xml och preloaded_config.xml innehöll detta. De varnade inte förrän efter att bla bla, operatörsfel, för när jag startade upp den så funkade inget, lämna in på service typ.. SHIT! Men sen läste jag vidare i hans varningar just EFTER flashningen, att man som tur var kunde lägga till dem efteråt, och då f*n i mig funkade det!! Men som sagt, T9 e borta, tills jag finner ngn sådan.. Hm..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

F*ck Telenor!

 

Jag har flashat om den med succé!! Men... Den svenska T9-boken e borta tack vare att den tutorialen jag läste, varnade inte om detta förrän det var för sent och mina customize.xml och preloaded_config.xml innehöll detta. De varnade inte förrän efter att bla bla, operatörsfel, för när jag startade upp den så funkade inget, lämna in på service typ.. SHIT! Men sen läste jag vidare i hans varningar just EFTER flashningen, att man som tur var kunde lägga till dem efteråt, och då f*n i mig funkade det!! Men som sagt, T9 e borta, tills jag finner ngn sådan.. Hm..

 

Svensk t9 verkar svår att hitta, hm.. Fan att man skriver en varning under sin artikel, eller så var jag så jävla korkad att inte läste de.. Ngn som hittar, eller har en se.t9 eller .t9 med nordisk inriktning så hjälper det mig mycket!! Då kan man också in och ändra i denna, och ta bort tex, negerh*ra. eller lägga till svenneh*ra? He he..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svensk t9 verkar svår att hitta, hm.. Fan att man skriver en varning under sin artikel, eller så var jag så jävla korkad att inte läste de.. Ngn som hittar, eller har en se.t9 eller .t9 med nordisk inriktning så hjälper det mig mycket!! Då kan man också in och ändra i denna, och ta bort tex, negerh*ra. eller lägga till svenneh*ra? He he..

 

Trodde jag löst det genom att när telefonen var flashad, men enbart engelsk ordbok, så körde jag en update service från se, men då gick den tillbaka till den äldre menyn, varför? Hur kunde den nu känna av när den var flashad att den tillhörde Telenor eller att menyerna skulle vara avstängda? Va fan..

 

Ngt annat skumt är att A2uploader utan CID som man kan även läsa med och inte enbart skriva, ger ett felmeddelande, så nu kan jag endast använda A2uploader CID, den kan skriva, men inte läsa, så man får vara noga med vart man lägger grejorna..

 

 

 

Har en idé kvar.. Jag återkommer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja utifall ngn läser tråden och mina framsteg så kan jag säga att det går ganska segt nu.. Det e just den nordiska firmwaren som spökar, det finns ju en Main och en FS-fil som ska i mobilen när man flashar, och den FS är just filsystemet, och jag får bara till just min modell, tag på mellaneuropas språk, så jag har letat och efterlyst en annan mjukvara.. Jag vägrar krypa till korset, Telenor..

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Det har gått framåt, en grej kvar att få igenom.. Svenska menyer och texter rätt igenom menysystemen.. Men, nu har jag svensk t9-katalog, sjukt skönt, åäö också.. Ska in och grej i lng-filen där alla ord ligger, se om man kan ändra negerh*ra

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...