Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tipsa mig gärna om mobiltelefon


JohnnyVirgil

Rekommendera Poster

JohnnyVirgil

Hej, jag tänkte köpa en ny mobiltelefon.

 

Telefonen måste klara vissa baskrav:

  • Den måste ha bluetooth, så jag kan köra min handsfree.
  • Den ska ha en kalender med att-göra-funktion.
  • Den måste synka bra med Macen: adressbok (inkl porträtt) och kalender.
  • Jag vill kunna ta vettiga kort och vettiga filmer. Yttersta superkvalitet behövs inte.
  • Jag vill kunna skriva anteckningar och spela in röstanteckningar.
  • Jag vill kunna föra över filer (bilder, filmer, anteckningar, röstanteckningar) till datorn, gärna via bluetooth.
  • Jag vill kunna använda telefonen som modem till datorn, gärna då med turbo-3G.
  • SMS och MMS är en självklarhet.

Och: den måste vara snygg! Jag vill bli glad när jag använder den.

 

Snyggheten bör även finnas i OS:et. Jag är inte helsugen på Windows Mobile. Symbian tycker jag ofta bättre om.

 

Sen blir det lättare. Jag behöver inga kontorsprogram, ingen musikspelarfunktion, ingen videokonferensfunktion och liknande. Kommer inte att behöva ladda ned en massa musik hela tiden. Visst, funktionerna lär ju finnas där, men det är inte så att jag betalar extra för dem, om man säger så. iPhone verkar ju kul, men den är nog lite overkill. Önskar mig egentligen en "iPhone light", snygg och smidig men bara med basfunktionerna i listan ovan.

 

Har du någon idé om vilken telefon jag ska titta närmare på?

 

Stort tack för tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp den ny iPhone 3Gs, den fyller alla dina krav. Den lanseras i Sverige om någon vecka :)

 

Om du klarar dig med lite sämre kamera går den nuvarande iPhone 3G också bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JohnnyVirgil
Köp den ny iPhone 3Gs, den fyller alla dina krav. Den lanseras i Sverige om någon vecka :)

 

Om du klarar dig med lite sämre kamera går den nuvarande iPhone 3G också bra.

Ok, tack, men jag förtydligar mig: jag är inte så intresserad av en iPhone. Vilka alternativ finns, som är enklare men snygga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack, men jag förtydligar mig: jag är inte så intresserad av en iPhone. Vilka alternativ finns, som är enklare men snygga?

 

 

Finns inga....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är pga priset du inte vill ha en iPhone, så borde den gamla iPhonen sjunka när 3Gs släpps.

iPhonen är värd var ensa krona, världen bästa mobiltelefonen på marknaden idag. Du kommer absolut inte bli besviken.

 

Edit: en enklare mobiltelefon än iPhonen lär bli svårt att hitta, den är mycket enkel och logiskt uppbyggd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjärtat säger SE pga deras överlägsenhet (IMO) vad gäller menystruktur och upplägg men tyvärr tycker jag de har chanserat grymt vad gäller kvalitet numera, Nokia E-series hade jag nog kollat lite på, kanske Samsung med S60 OS..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kennylorentzon

Har inte kollar spec men Nokia E72 som är uppföljare till E71.

 

Mvh

Kenny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhones kalender fixar inte "att göra"-lista

 

 

Vadå? är ju bara skriva dit "diska 17.00"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå? är ju bara skriva dit "diska 17.00"...

Javisst, man kan även skriva romaner i kalendern om man vill.

 

Allt är ju inte så tidsviktigt, exempelvis känns det löjligt att lägga in "Köpa dasspapper" onsdag klockan 17.30-17.40.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javisst, man kan även skriva romaner i kalendern om man vill.

 

Allt är ju inte så tidsviktigt, exempelvis känns det löjligt att lägga in "Köpa dasspapper" onsdag klockan 17.30-17.40.

 

Nä men att säga att den "inte fixar det" är ju o ta i :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kennylorentzon

Det finns väl endel To-Do appar i Appstore? Om jag inte minns fel.

 

Mvh

Kenny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med tidigare inlägg, Nokias E-serie är fin (eller annan med s60 os)

 

Sen är det ju trevligt med 2 års garanti med, vilket inte iPhone har...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå? är ju bara skriva dit "diska 17.00"...

Kan man få påminnelser samt "bocka av" när det är gjort också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JohnnyVirgil

Funderar på om snyggingen SE W980 kan vara något. Den har inte WLAN, men det stod ju faktiskt inte på min lista. Kostar hälften av en iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker du om Nokia E52. Den är både liten och verkar klara det mesta. Nokia 6700 är inte så dum heller, bra och fina lurar. Båda är kommande produkter om dom inte redan har släppts till försäljning, men dom lär väl landa på runt 3000 utan abonnemang, klart överkomligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjärtat säger SE pga deras överlägsenhet (IMO) vad gäller menystruktur och upplägg men tyvärr tycker jag de har chanserat grymt vad gäller kvalitet numera, Nokia E-series hade jag nog kollat lite på, kanske Samsung med S60 OS..

Hmm... hur tänkte du nu? Jag har svårt att se att SE på någon avgörande punkt skiljer sig från Nokia eller Samsung. De är olika, men IMO (In My Opinion) är de jämndåliga.

 

Till trådskaparen: Köp en iPhone (3G eller 3GS)! Du kommer inte att bli besviken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JohnnyVirgil
Vad tycker du om Nokia E52. Den är både liten och verkar klara det mesta. Nokia 6700 är inte så dum heller, bra och fina lurar. Båda är kommande produkter om dom inte redan har släppts till försäljning, men dom lär väl landa på runt 3000 utan abonnemang, klart överkomligt.

Båda ser ju trevliga ut. Ska klämma på dem. Tack för tips.

 

Till trådskaparen: Köp en iPhone (3G eller 3GS)! Du kommer inte att bli besviken!

Det var värst! :) Verkar svårt att inte gravitera mot en iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm... hur tänkte du nu? Jag har svårt att se att SE på någon avgörande punkt skiljer sig från Nokia eller Samsung. De är olika, men IMO (In My Opinion) är de jämndåliga.

 

Till trådskaparen: Köp en iPhone (3G eller 3GS)! Du kommer inte att bli besviken!

 

SE har till och med erkänt offentligt (har inte käll-länk kvar tyvärr) att de har stora problem med kvalitetskontrollen..

I stort sett *alla* jag känner som köpt SE fr om. ca W910 har haft problem och fått telefonerna utbytta eller servade/reparerade mer än en gång. Detta gäller både mjukvara och t ex spräckta knappsatser. Nokia är inte mkt bättre med undantag för E-series, de verkar lägga krutet på dem av någon konstig anledning, då det annars är N-series som ska vara "värstingarna"

Har själv en 6500 slide som jobb-lur och den är dåligt ihopsatt, glipar på ena sidan så att man kan få in ett kreditkort, vilket har till följd att den blir full av damm.. Sedan tycker jag (subjektivt) att Nokias menyer är rätt råddiga, i synnerhet S60, men även S40 är betydligt mindre intuitiva och logiska än SE.

För övrigt håller jag med ang. iPhone, bara man vet innan köp vad man får och framförallt *inte* får så slipper man bli besviken. Det iPhonen gör gör den med glans ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...