Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Photo app problem


Fiskarn

Rekommendera Poster

har ett problem med min iphone, detta har jag gjort:

 

jag har uppdaterat ifrån 2.1 till 3.0 (jailbreak båda två)

när jag återställde till 3.0 så gjorde jag allt detta via redsn0w och sedan tog jag tillbaka alla kontakter, bilder etc. via återställningen i itunes.

 

till själva problemet: så har jag problem med alla foton, när jag går in för att kolla på de gammla fotona så är alla thumbs svarta. men om jag går in på fotona så funkar de att kolla på som normalt.

 

när jag vill ta bort de existerande bilderna så slängs de i papperskorgen och allt verkar fint. men om man sedan backar tillbaka till huvudmenyn och sedan går in på bilder igen så dyker alla samtliga som jag tog bort upp igen, som att de inte har tagits bort.

 

jag kan heller inte ta nya kort via kameran och sedan kolla på dom.

 

vad ska man göra?

 

PS. det är bara från kamerarulle mappen som detta fenomen uppstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

ingen som vet något liknande fel eller har vart med om det själva?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hittade en lösning på detta bekymmer precis, här kommer en engelsk guide som jag följde:

 

"Ok got the answer.. found in another forum but done my way.. Ok so I use winSCP with ssh to get into the iphone files..you could also used Finder if you have that..

 

browse to the folder: /private/var/mobile/Media/DCIM/

 

Delete the folder called 100Apple..

 

Then take a picture using the original camera.. I found it works best to leave your first picture in your photos with a picture from the original camera..

 

Now my original camera works.. Snapture works.. and I can save images from the internet again."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...