Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dags att byta videokamera


Northwiz

Rekommendera Poster

Det är dags att byta ut en gamla videokameran, en äldre Sony, mot en nyare modell.

 

Jag vill ha HD-kvalitet och lagring på hårddisk för att slippa tidsödande konvertering och har tittat runt lite grand och hittat Canon HG21 och/eller JVC GZ-HD6.

 

Någon som använt någon av dem och som kan tänka sig att ge ett omdöme?

 

Eller ni kanske har ett annat alternativ i samma prisklass och med ungefär samma funktioner?

 

Ingång för extern mic är ett måste då vi har tänkt at kunna använda den för lite webtv-prylar.

Hårddisk, HD-kvalitet och naturligtvis måste den klara av att kopplas till en Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kikar också på Sony HDR-XR500VE - någon som har erfarenhet av den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En Sony HDR-XR500VE är beställd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Är någon intresserad av omdöme, betyg mm. så finns en recension och genomgång i min blog - under recensioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

men varför föll valet på Sony och ej Canons modell? Det står inte så mycket på din blog om Sonyn. Jag har en gammal Sony 120, kassetter och söker också alternativ som full HD videokamera. Vissa modeller används bla av tv-bolag, så bra är dom mer avancerade små modellerna. Skillnaden är tydligen hur kameran komprimerar vid inspelning.

 

 

/anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

men varför föll valet på Sony och ej Canons modell? Det står inte så mycket på din blog om Sonyn. Jag har en gammal Sony 120, kassetter och söker också alternativ som full HD videokamera. Vissa modeller används bla av tv-bolag, så bra är dom mer avancerade små modellerna. Skillnaden är tydligen hur kameran komprimerar vid inspelning.

 

 

/anders

 

Jag har publicerat två lite längre recensioner om Sony-kameran och en tredje avslutande kommer. Jag valde Sony-kameran därför att den uppfyllde de krav jag ställde, extern ingång för microfon, bra lagringskapacitet, stillbildfunktion, enkel att koppla och använda tillsammans med en Mac - för att ta något ur min kravlista.

 

Jag hittade ingen motsvarande Canon helt enkelt. Därför valde jag Sony-kameran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...