Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hej på er!


saiai

Rekommendera Poster

Jag heter David, är 23 år och pluggar till civilingenjör i Linköping. Tredje året läses dock i Tokyo, Japan, där jag befinner mig just nu. Hemfärd igen i augusti.

 

Macintosh var länge synonymt med datorer för min del. Det finns bilder i gamla fotoalbum där jag som ettåring ger mig på farsgubbens hemlånade Classic-burk, och den första hemdatorn vi ägde var en LC II:a, inköpt 1992. Minns fortfarande höjdpunkter som när vi hämtade tillbaka den (!) från RAM-uppgradering (4 --> 10 MB!) och det äntligen gick att installera SimLife, vilken lycka det var när farsan lånade hem en PowerCD-enhet från jobbet, fiskmatandet i introduktionsprogrammet.....och hur avundsjuk jag så småningom blev på Performan hos min kompis. :P

 

Under tonåren var det mycket spel och därmed stationära PC-datorer som gällde, och det var först på universitetet, främst på grund av utlandsåret, som jag började se mig om efter en bärbar maskin och hittade tillbaka till Mac. Allt talar för att jag blir kvar här den här gången. :)

 

Just nu kör jag en MB Black inköpt i mars förra året och har en två år gammal iPod Nano 2G. Sugen på att komplettera med en iMac (och iPhone 3GS...) efter hemkomsten till Sverige men vi får se vad plånboken säger om det.

 

Hoppas på många givande samtal och diskussioner här framöver!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen, vi har likadan dator =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen, vi har likadan dator =)

 

Tackar! Jajamen, och likadan TC också. iPod-uppsättningen får jag jobba på. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen!

 

Trevligt med någon som pluggar utomlands ett år. Något som jag tänkte göra, och just till Tokyo. Men vi får se. JAg har ju precis sökt till olika högskolor och får se vilka jag kommer in på i mitten av Juli. Sen så får vi se vilka platser jag kan söka för utlandsår för.

 

Du får gärna berätta mer för mig hur du har det och gjort, i pm eller direkt här :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får gärna berätta mer för mig hur du har det och gjort, i pm eller direkt här :)

 

Oj, sen respons, beklagar. PM kommer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...