Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

VMware-Fusion eller parallels


hader

Rekommendera Poster

Ja, du: Vilken bil är bäst, Volvo eller Saab?

 

De är nog ganska likvärdiga. Bäst är kanske att ladda ner demo-versioner av programmen och testa själv.

 

Jag använde länge Parallels, men tyckte det var lite buggigt och krävde en del trixande. Även om det blev bättre med varje uppgradering. Sedan ett år eller så har jag Fusion installerat, och det känns stabilare. Men då har jag förstås nästan aldrig använt Windows och har nog inte ens installerat Office.

 

 

Och jag har sett medlemmar här på Forum som tycker precis tvärt om!

 

Jo förresten: om du letar under Forumrubriken: Operativsystem - Windows (och Windows på Mac) så finns där en hel del synpunkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat VMware Fusion och håller med om att det känns lite stabilare än Parallels (3), men på grund av begränsad budget har jag inte råd att byta. :P Dock har alla OS jag försökt med rullat på fint i Parallels, även olika versioner av Windows 7-betan som enligt uppgift inte ska ha stöd i trean.

 

Problem som dykt upp är grafikbuggar och avstängningsproblem (främst med Ubuntu Linux) samt att Parallels kraschar varje gång det ska installera en programuppdatering. Främst det senare känns rätt dåligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör med Parallels 4.0 och det fungerar utmärkt men ska också erkänna att det inte är speciellt ofta jag kör i Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör också parallels 4- och det fungerar bra.

 

Innan jag valde laddade jag hem demo- versioner för bägge programmen- Parallels kändes mycket bättre. Bla samspelet med OSX fungerade bättre. (Har tex för mig att klippa/klistra inte fungerade i Fusion)

 

ps. Den äldre versionen Parallels version 3.0 ska man nog undvika-den är inte bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Parallels 4 är grymt, kolla in CSN-kortet.se om du är student så kan du få en stor rabatt på Parallels.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns gratisalternativet Sun Virtualbox också som fungerar bra i allt utom 3D

 

Virtualbox är nog faktiskt bättre på 3D än både fusion och parallels så länge det rör sig om OpenGL.

Vad det gäller DirectX så är VMWare fusion klart ledande.

 

Virtualbox svaghet är vad jag märkt kompabilitet med andra system än Windows; ska man köra windows så fungerar virtualbox däremot väldigt bra- den är riktigt snabb också.

 

Annars så är det vmware fusion som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...