Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hur bränner jag min film?

mackie

Recommended Posts

Jag har gjort en film i iMovie som är 6 min lång som jag har exporterat i högsta läget (HD) till en Quicktime-fil.

1. Jag tänkte bränna den på en DVD och skicka den till min svågers familj som ju har lite av huvudrollen i filmen men hur gör jag på bästa sätt, kan jag bränna den direkt i Toast eller ska jag skicka den via iDVD - jag är lite förvirrad här?

2. QT-filen är ju 464 mb stor och får alltså plats på en CD kan jag bränna den rakt ner på en cd-skiva och den funkar att titta på i en DVD eller måsta jag bränna den på en DVD-skiva för att det ska funka?

3. Kan jag bränna den som en HD-film och vilket program använder jag för det?

Tack för hjälpen!

Kollat i Hjälpmenyn, och skrivit in: Bränna

post-113-1245774228.jpg

Jag har gjort en film i iMovie som är 6 min lång som jag har exporterat i högsta läget (HD) till en Quicktime-fil.

1. Jag tänkte bränna den på en DVD och skicka den till min svågers familj som ju har lite av huvudrollen i filmen men hur gör jag på bästa sätt, kan jag bränna den direkt i Toast eller ska jag skicka den via iDVD - jag är lite förvirrad här?

2. QT-filen är ju 464 mb stor och får alltså plats på en CD kan jag bränna den rakt ner på en cd-skiva och den funkar att titta på i en DVD eller måsta jag bränna den på en DVD-skiva för att det ska funka?

3. Kan jag bränna den som en HD-film och vilket program använder jag för det?

Tack för hjälpen!

till o börja med så kan du INTE kolla på en HD film via en DVD spelare, finns inget stöd för det...du måste ha en HD-DVD eller en Blu-Ray brännare samt spelare

vill du få den på DVD så väljer du att skicka från iMovie till iDVD...du kan oxå använda Toast under Video/DVD o släppa din HD film där...den kommer att kodas om till DVD.

Funkar det att bränna ner min QT-fil på cd likaväl som på DVD?

Ja fast då lär du koppla datorn till din TV o spela ifrån den...du bränner din QT fil som data på en CD eller DVD...men som sagt, du kan inte stoppa skivan i en DVD spelare...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...