Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur bränner jag min film?


mackie

Rekommendera Poster

Jag har gjort en film i iMovie som är 6 min lång som jag har exporterat i högsta läget (HD) till en Quicktime-fil.

 

1. Jag tänkte bränna den på en DVD och skicka den till min svågers familj som ju har lite av huvudrollen i filmen men hur gör jag på bästa sätt, kan jag bränna den direkt i Toast eller ska jag skicka den via iDVD - jag är lite förvirrad här?

 

2. QT-filen är ju 464 mb stor och får alltså plats på en CD kan jag bränna den rakt ner på en cd-skiva och den funkar att titta på i en DVD eller måsta jag bränna den på en DVD-skiva för att det ska funka?

3. Kan jag bränna den som en HD-film och vilket program använder jag för det?

 

Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollat i Hjälpmenyn, och skrivit in: Bränna

post-113-1245774228.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort en film i iMovie som är 6 min lång som jag har exporterat i högsta läget (HD) till en Quicktime-fil.

 

1. Jag tänkte bränna den på en DVD och skicka den till min svågers familj som ju har lite av huvudrollen i filmen men hur gör jag på bästa sätt, kan jag bränna den direkt i Toast eller ska jag skicka den via iDVD - jag är lite förvirrad här?

 

2. QT-filen är ju 464 mb stor och får alltså plats på en CD kan jag bränna den rakt ner på en cd-skiva och den funkar att titta på i en DVD eller måsta jag bränna den på en DVD-skiva för att det ska funka?

3. Kan jag bränna den som en HD-film och vilket program använder jag för det?

 

Tack för hjälpen!

 

 

till o börja med så kan du INTE kolla på en HD film via en DVD spelare, finns inget stöd för det...du måste ha en HD-DVD eller en Blu-Ray brännare samt spelare

 

vill du få den på DVD så väljer du att skicka från iMovie till iDVD...du kan oxå använda Toast under Video/DVD o släppa din HD film där...den kommer att kodas om till DVD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar det att bränna ner min QT-fil på cd likaväl som på DVD?

 

Ja fast då lär du koppla datorn till din TV o spela ifrån den...du bränner din QT fil som data på en CD eller DVD...men som sagt, du kan inte stoppa skivan i en DVD spelare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, tack för svaren då fattar jag hur jag ska göra för att bränna rätt skiva!

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...