Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

spara över bilder utan dator?


plus44

Rekommendera Poster

detta är mitt problem :)

 

Jag har en liten videokamera med endast internminne, det går alltså inte att sätta i mer minne i den så den blir full väldigt snabbt. Har dessvärre ingen lust att ha med mig datorn på semestern.

 

så jag undrar om det finns någon slags hårddisk, eller usbminne, eller liknande? som man kan tömma sitt kameraminne i utan att behöva använda datorn.

 

tack så mycket på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske en Epson P-4000 kan vara lösningen på dina problem?

"This product is discontinued"

 

Apple hade ju en kamera-adapter till iPod, men den verkar inte heller finnas längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg
Jag har en liten videokamera med endast internminne, det går alltså inte att sätta i mer minne i den så den blir full väldigt snabbt. Har dessvärre ingen lust att ha med mig datorn på semestern.

 

så jag undrar om det finns någon slags hårddisk, eller usbminne, eller liknande? som man kan tömma sitt kameraminne i utan att behöva använda datorn.

 

Risken finns att kameran kräver drivrutiner och dator för att tanka över innehållet. Annars fanns det förr "tankstationer" likt Epson-prylen ovan men den marknaden tog aldrig fart eftersom priset på minneskort sjunker hela tiden. Idag får man ett 16 gigabytes SD-kort för 500 spänn. Epson-prylen (och liknande) kostade på sin tid 6000 - 7000 kronor för 80 gig eller liknande. Så utvecklingen gjorde dem överflödiga rätt så omgående.

 

Men du kanske kan hitta ett begagnad exemplar, förutsatt att det nu fungerar med kameran vill säga. De flesta sådana här enheter gjordes dessutom för att läsa minneskort, inte för att agera usb-värd med direktkoppling mot kameran. Det kan alltså vara kört från båda hållen att få dem att fungera ihop med din kamera.

 

Annars skulle jag säga att detta är ett klockrent exempel på varför man i största allmänhet ska undvika snikmodeller. En ny kamera med plats för exempelvis sd-kort är den enda hållbara lösningen på ditt problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...