Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Samla ihop i Quark 6


fjellis

Rekommendera Poster

Jag har ofta problem i Quark 6 när jag skall använda funktionen ”samla ihop”

 

Den påstår att filen inte finns (den finns o e länkad!) sedan slutar den samla ihop.... så var det med det...

 

 

Ngn som vet ngt att göra om detta????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger bilderna på server? I så fall vilken typ (Mac, Windows, Novell, Unix)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger på samma HD - Mac - System Panther. Funkar inte.

 

 

Funkar utmärkt hur jag än gör i 9,2,2 och om jag så har bilderna på sep HD.... i 9an frågar den om Quarkfilen skall ersättas tom om den redan lige ri samma mapp....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK. Hos mig funkar det bra med lokala filer. Däremot kan Quark tappa kontakten med bilder på servern, och jag har några knep som förbättrar läget. Men dessa hjälper inte dig, då, tyvärr...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...eller jo, förresten: Quark verkar vara mer benäget att tappa kontakt när programmet eller datorn stängs av. Jag har alltid Quark igång, och sätter burken i vila istället för att stänga av den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knep är alltid bra att få läsa i alla fall - om du vill.. Det kan ju vara fler som har likande/andra problem med hopsamlandet.....

 

Tack för att du försökte i alla fall.... klart irriterande när saker inte funkar....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grundläggande om bilder i Quark (för light för Fjellis, men...):

 

Kontakten mellan Quarkdokument och bilder på server fungerar betydligt bättre i senaste versionen av OS X än tidigare, så uppdatera operativet, den som inte gjort det.

 

Kontakten bryts färre gånger om man väljer att spara sina inloggningsuppgifter i ”Alternativ” när man loggar på servern. Sedan verkar det fungera smidigast om man också har genvägar till mappar på servern i Finders nedre, vänstra fält OCH, efter omstart, klickar på någon sådan genväg så att Finder får kontakt med filerna/mapparna på servern INNAN man startar Quark.

 

Och, som sagt, stäng inte av Quark eller datorn om du inte måste. Bättre att bara försätta maskinen i viloläge när man är klar för dagen.

 

Hursomhelst: Kolla att kopplingarna till bilder fungerar innan Quarkdokumentet samlas ihop eller exporteras som PDF eller EPS. Det görs med hjälp av Övrigt : Användning... : Bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...