Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sökerhetskopiera sms från mobil till mac


Sam Fagerholm

Rekommendera Poster

Sam Fagerholm

Hej!

Rubriken säger väl allt. Jag skulle vilja säkerhetskopiera alla mina sms till macbook:en så jag skulle kunna skriva ut dem på vanligt papper.

Telefonen det gäller är en Nokia 6111, några år på nacken har den jag vet men den funkar.

Jag har försökt med bluetooth men den där handlar det mest om att synka kalendern och kontakterna.

Men det måste ju finns något fiffigt litet program så man kan få över sms:en med?

Tackar och bockar på förhand

/Sam

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sam Fagerholm

Förlåt, jag hade lite bråttom att skiva frågan. Såg nu att det fanns flera trådar om ämnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sam Fagerholm

Nej, vänta. Problemet kvarstår.

Jag laddade ner en trial version på BluePhoneElite 2 där det stod lite luddigt något om att lagra sms från telefon till datorn men det funkade inte med min telefon. Eller om det ens funkar med någon telefon.

Ingen som har någonaning om något annat knep att ta till för att få över sms:en till datorn för utskrift?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett möjligt sätt är att faktiskt plåta SMS:en. Är det många?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, vänta. Problemet kvarstår.

Jag laddade ner en trial version på BluePhoneElite 2 där det stod lite luddigt något om att lagra sms från telefon till datorn men det funkade inte med min telefon. Eller om det ens funkar med någon telefon.

Ingen som har någonaning om något annat knep att ta till för att få över sms:en till datorn för utskrift?

 

 

Vad är luddigt med detta?

 

Nokia 6111

 

"Text Messages

Phone lacks required features.

SMS functionality limited to sending.

Sending SMS is possible, however there is no support for reading SMS or notification of incoming SMS"

 

På sidan 37 i din manual, där står följande:

 

"När du läser ett meddelande kan du välja Alt. för att radera, vidarebefordra eller

ändra meddelandet som ett textmeddelande eller SMS-e-post, "

 

Jag tolkar det som att man kan vidarebefordra mottagna SMS som epost.

 

Men det har du väl redan provat, du har väl läst manualen kan jag tänka mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sam Fagerholm
Ett möjligt sätt är att faktiskt plåta SMS:en. Är det många?

 

Ja, det handlar om runt en 1500st. Plåta? Plåta i som att ta kort? =)

 

Vad är luddigt med detta?

 

Nokia 6111

 

"Text Messages

Phone lacks required features.

SMS functionality limited to sending.

Sending SMS is possible, however there is no support for reading SMS or notification of incoming SMS"

 

På sidan 37 i din manual, där står följande:

 

"När du läser ett meddelande kan du välja Alt. för att radera, vidarebefordra eller

ändra meddelandet som ett textmeddelande eller SMS-e-post, "

 

Jag tolkar det som att man kan vidarebefordra mottagna SMS som epost.

 

Men det har du väl redan provat, du har väl läst manualen kan jag tänka mig.

 

Janej, det var inte så luddigt.

 

Manualen till telefonen är borta. Ganska fruktansvärt mycket borta. Är dålig på att spara sådana ting. :) Men uppskattar att du kollade upp det för mig men att skicka ett sms som e-post i gången kan bli lite för mycket arbete när det handlar om en 1500sms. Om det skulle gå och skicka hela inkorgen till min mail hade det ju varit bra men.. Problemet kvarstår.

Konstigt hur det är gjort att tillverkarna tror att man bara vill synkronisera kontakterna och kalendern och inget annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det handlar om runt en 1500st. Plåta? Plåta i som att ta kort? =)

 

 

 

Janej, det var inte så luddigt.

 

Manualen till telefonen är borta. Ganska fruktansvärt mycket borta. Är dålig på att spara sådana ting. :) Men uppskattar att du kollade upp det för mig men att skicka ett sms som e-post i gången kan bli lite för mycket arbete när det handlar om en 1500sms. Om det skulle gå och skicka hela inkorgen till min mail hade det ju varit bra men.. Problemet kvarstår.

Konstigt hur det är gjort att tillverkarna tror att man bara vill synkronisera kontakterna och kalendern och inget annat.

 

Manual finns på Nokias sida.

Även deras Nokia PC Suite.

 

Förmodar även här att du redan kollat upp om deras programvara stödjer överföring av sparade SMS?

Gör den det så lånar du en PC, sedan är väl ditt problem löst?

 

Du har väl redan läst allt på denna sida?

 

http://www.nokia.se/A4478202

 

Du har väl även läst alla inlägg på deras forum som handlar om SMS och Nokia 6111?

 

http://korta.nu/f3ba

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sam Fagerholm
Manual finns på Nokias sida.

Även deras Nokia PC Suite.

 

Förmodar även här att du redan kollat upp om deras programvara stödjer överföring av sparade SMS?

Gör den det så lånar du en PC, sedan är väl ditt problem löst?

 

Du har väl redan läst allt på denna sida?

 

http://www.nokia.se/A4478202

 

Du har väl även läst alla inlägg på deras forum som handlar om SMS och Nokia 6111?

 

http://korta.nu/f3ba

 

Har andvänt PC suite förr i tiden men då fanns det inget sån funktion att ladda ner sms:en.

 

Men nu iallafall så löste jag det.

Det finns ett prgram som heter Phonemanager X. Det löste problemet.

http://www.macupdate.com/info.php/id/7364/phonemanager-x

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Finns det något likvärdigt till Sony Ericsson ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du bara inte skriva av alla meddelanden till datorn? Så har du dem sedan i ett fint ordbehandlingsprogram prydligt och fint för utskrivning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Använd Bluephone elite.

 

Edit: aha, det hade du redan prövat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...