Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fel med keychain


yellowdog101@gmail.com

Rekommendera Poster

yellowdog101@gmail.com

Är något skumt med min keychain.

 

Varje gång jag startar Mail så måste jag skriva in lösenord för alla konton som jag har fastän jag kryssar i "kom ihåg".

 

Vad är det för fel???

 

Riktigt annoying!!! Help!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Gå in i nyckelhanterare (Verktygsmappen) och reparera Nyckelringen.

post-113-1243390783_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

yellowdog101@gmail.com

Hjälote inte, men jag tog bort hela LOGIN i keychain access, så gick d bra igen efter att angivit lösenroden på nytt för alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fabianjakobsson

Lånar denna tråden lite.

 

Jag får problem med Evernote, den frågar hela tiden efter lösenordet fastän jag klickar på Kom ihåg mig.

 

Någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Reparerat i Nyckelhanteraren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Dett är ett känt problem sedan flera år inte bara i Sverige. Finns flera trådar på andra macfora.. men ingen vet var det ligger. Glocalnets tekniker tillbringade en timme med min dator men kunde inte fixa det. Man gjorde till och med inställningarna för kontot åt mig. men tji men från huvudkontoret påstår man att man kan logga in.

Jag har gjort allt med datorn reparerat nyckelring, skrivit in lösenord manuellt men icke sa nicke. jag har felet nu och väntar nu svar från Glocalnet som påstår att felet är fixat. Men konstigt att man inte svarar när jag talat om att det är det inte.

problemet är att det drabbar så få att man inte bryr sig på Glocalnet.

Så det är bara att skippa popkontot och köra med me.com eller gmail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag fixade problemet. Jag hade glömt bort hur jag gjorde förra gången.

får man upprepade meddelanden eller servern inte accepterar lösenordet ska man gå till inställningar för mail och klicka på avancerat. Där ska det stå lösenord i rutan för autentisering. Och det var här min bugg fanns förra gången.

För då ändrade inställningen sig från lösenord till APOP (authenticated pop). titt som tätt. Står det APOP ändra till lösenord.

vad som orsakar det fick jag aldrig reda på. men kanske en bugg i mail som gör att vissa servrar helt enkelt ändrar autentiseringssättet i samband med att den frågar efter lösenord.

vad säger du Pocahontas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...