Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Min dator har plötsligt börjat säga att ingen skrivare är installerad


Crister

Rekommendera Poster

Hej

 

Det här har säkert behandlats tidigare, men eftersom jag är superstressad så startar jag en ny tråd. Jag har en MacBook Pro med den senaste versionen av MacOS installerat. Jag har dessutom en HP Photosmart 3210 och de är hopkopplade med en USB sladd. Kombinationen har fungerat felfritt i ett par år, och jag är mycket nöjd med HP skrivaren.

 

Plöstligt när jag skulle skriva ut en sida fick jag beskedet: Ingen skrivare installerad. I listan välj skrivare finns HP Photosmart series med och självklart väljer jag då den. Men då får jag beskedet att det finns ingen drivrutin, och bland de föreslagna drivrutierna finns ingen för HP Photosmart 3210 med. Väljer jag en annan så står det Gutenprint efter och det kan gå att skriva ut en sida, men skrivaren avslutar inte jobbet utan hänger sig.

 

Jag har kollat alla sladdar. Stängt av och på skrivare och dator i olika kombinationer, men får det inte att funka.

 

Finns det någon som kan hjälpa mig. Jag har fått bra hjälp av Ponchhontas och andra tidigare och hoppas på samma stöd nu, för jag har ett stort skrivjobb framför mig som måste bli klart

 

Mvh Crister

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Kom detta efter att du uppdaterat till 10.5.7?

Har du försökt med HP hemsida om du kan ladda ner drivrutinen igen

 

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...;product=439488

 

Tror inte att Reparera Skivbehörigheter hjälper, men ett försök skadar aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Pocahontas

 

nu fungerar det igen. Hittade att man kunde begära programuppdatering genom att klicka på en knapp och då laddade den ned nya drivrutiner. Jag vet inte om behörighetskollen - som jag gjorde - spelade någon roll i det fallet. Men jag upptäckte att en lång rad program och filer hade förlorat sina behörigheter. Men efter att ha kört "reparera behörigheter" verkar datorn lite snabbare. Det kan vara en "intrycksvilla" men tack för tipset.

 

Crister

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...